Skerries
SKERRIES 100 Road Race
Poloha :
Tuto trať najdete u města Skerries, které leží na východním pobřeží Irska asi 40 km severně od hlavního města Dublinu.
Historie :
Ihned po druhé světové válce, ještě v květnu 1945, navazuje Dublin and District MCC na závody Dublin 100, které se jezdily v letech 1931 až 1940. Závody se pořádaly v Board of Works, což byl vlastně park. Místo se pak stalo problémové právě proto, že místní vláda nesouhlasila s masivními návštěvami, které park mohly poškodit. Proto byla pozornost pořadatelů zaměřena na nedaleké Skerries v hrabství North Dublin. Místní radnice přijala tento krok nadšeně, protože se okolo Skerries konaly ve letech 1930 až 1935 závody na 13 mil dlouhém okruhu Skerries – Rush – Lusk. Pro tyto účely byl nalezen okruh délky 7,1 míle a tak 6. července 1946 začala slavná historie těchto závodů. V roce 1971 byla délka okruhu zredukována na dnešních 2,92 míle. V zájmu zvýšení bezpečnosti byla v roce 1979 zařazena sekce se šikanou mezi Tunnel a Cricket Club, tím se zredukovala vysoká rychlost motocyklů projíždějících cílovou rovinkou.
Popis tratě :
Start / Finish
V prostoru startu a cíle je divácky limitované místo, ale je zde velký prostor s množstvím stánků se suvenýry i s občerstvením.
Dublin Corner
Velmi populární místo pro diváky, kteří mají možnost sledovat jezdce v akci. Je možné je vidět při rychlých průjezdech, hodně se zde předjíždí, ale i padá. Velký prostor s množím diváků, blízko do paddocku, kde je velké množství stánků s občerstvením i s možností nákupu suvenýrů.
Dublin Corner to Dukes Bend
Stovky fanoušků sledují závody právě v těchto místech, vidět je výjezd od Dublin Corner a pak směr na Dukes Bends.
Dukes Bend
Místo pojmenované po Geoffovi Dukeovi, který tady jako první havaroval. Sledování závodů je možné ze zahrady před domem, která patří bývalému závodníkovi a dnešnímu členovi pořadatelského sboru Francoisovi Everardovi.
Baldungan
Populární divácké místo s možností sledovat nájezd do nekompromisní levé z vnější strany okruhu.
Glasshousses
Technická pasáž s bohatým výhledem z vnitřní strany zatáčky okolo živého plotu. Velmi úzké místo na trati, které je ošidně rychlé.
Gillies Leap
Další ikona irské silnice. Gillies Leap je rovné místo se sjezdem do pořádného vinglu. Vždycky tady diváci žasli, jak místní hrdina Martin Finnegan zápasil se svým superbikem a pak ho poslal směrem na Shady Lane. Občerstvení je možné na farmě na úpatí kopce.
Shady Lane
Ne příliš velké místo pro diváky, kteří pak ale mohou sledovat všechno okolo Shady Lane, což je nejrychlejší a nejširší místo na zdejší trati.
Sam´s Tunnel
Místo nazvané po místním hrdinovi Samu McClementsovi, představiteli nové generace závodníků, které musíte v těchto místech spatřit. Překrásný pohled na vjezd do Tunnel, kde se motorky na úpatí jako by přikrčí, aby pak mohly vystřelit po zadním nahoru na kopec.
Mapa :
SKERRIES ROAD RACE |
|
|
|
|
||
MILVERTON CIRCUIT - 2.92 miles |
Course Constant : 10512 |
|||||
Class |
Rider |
Machine |
|
m s |
mph |
Year |
125cc |
Mark Curtin |
Honda |
|
1 47.789 |
97.524 |
2006 |
250cc |
William Dunlop |
Honda |
|
1 43.298 |
101.764 |
2006 |
Supersport 600 |
Cameron Donald (AUS) |
Honda |
|
1 39.141 |
106.031 |
2006 |
Open 1000cc |
Cameron Donald (AUS) |
Honda |
|
1 37.083 |
108.278 |
2006 |
Senior Support |
Ivan Lintin |
Suzuki 600 |
|
1 44.425 |
100.666 |
2007 |
Junior Support |
Guy Martin |
Honda 250 |
|
1 47.59 |
97.704 |
2003 |