czech road racing

Pořádání motocyklových závodů má v Česku velice dlouhou a slavnou historii. V minulosti žádné moderní motodromy neexistovaly, tak se jezdci scházeli a závodili na přírodních okruzích. Novodobá historie naší silnice se začala psát v roce 1954, kdy se jelo historicky první mistrovství republiky. Mistrovské závody na přírodních okruzích v podstatě skončily s rozpadem Československa. V éře České republiky se na přírodních okruzích odjelo pár závodů v Hořicích, v Hranicích na Moravě a v Městci Králové.

Všechny útrapy s pořádáním závodů, přežili pouze pořadatelé Hořických Zatáček, kteří s vyjímkou roků 1992 a 1993 pořádají legendární závod na legendární trati už od roku 1961. V poslední době se však snad začalo blýskat na lepší časy. Rychlé stroje se vrátily do Těrlicka, nově tu máme Radvanice nebo třeba Staré Město a Kyjov. Návrat ke kořenům závodění je patrný v obrovském zájmu diváků, kteří touží vidět jezdce jak bojují ve "volné" přírodě.

Road racingové závody v sobě skýtají nespornou atraktivitu, proto návštěvy přes 10.000 diváků nejsou žádnou vyjímkou. Oficiální český mistrák si o tom může nechat jenom zdát....

V přehledu je uvedeno 60 míst, na kterých byly v minulosti pořádány motocyklové závody na přírodních tratích. Uvádím je zde jako vzpomínku na zašlou slávu :

Hořice v Pokrkonoší, Brno, Velké Meziříčí, Kopčany, Městec Králové, Nové Mesto nad Váhom, Těrlicko, Most, Jičín, Jindřichův Hradec, Letohrad, Rosice, Znojmo, Dolný Hríčov, Kdyně, Písek, Banská Bystrica, Ostrava, Piešťany, Žďár nad Sázavou, Česká Třebová, Litomyšl, Uherské Hradiště, , Prievidza, Košice, Hradec Králové, Holíč, Kněžpole, Prešov, Hranice na Moravě, Praha, Nový Bor, Dobruška, Ústí nad Labem, Sliač, Štramberk, Tábor, Osek, Olomouc, Mladá Boleslav, Gottwaldov, Bratislava, Klatovy, Moravská Třebová, Malacky, Mělník, Třeboň, Dvůr Králové nad Labem, Liberec, Jiřetín, Louny, Hluboká nad Vltavou, Nepomuk, Ústí nad Orlicí, Příbram, Karviná, Hlučín, Břeclav, Morašice, Strašnice