William Dunlop

01.03.2011 18:37

9. místo racer of the year 2010

William Dunlop

Věk                       26
Team                     CD Racing/PJ Flynn Racing

Bydliště                  Dunloy, Severní Irsko

 

výsledky v roce 2010
vítězství v mezinárodních závodech                   0
pódiová umístění v mezinárodních závodech        2

vítězství v národních závodech                         20


nejrychlejší kolo na TT: 125.637mph, 2010 (23.nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na UGP: 130.883mph, 2010 (11.nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na NW200: 116.933mph, 2010 (15.nejrychlejší)

 

Prr Williama Dunlopa byl rok 2010 víceméně stejný, jako ten předchozí – velké množství úspěchů v národních závodech, ale už ne tolik i na mezinárodní scéně. Williamovi se rozhodně nedají upřít závodnické geny, které spoli se svým bratrem Michaelem zdědil po otci Robertu Dunlopovi.

William zaháji sezńu 2010 tradičně v Cookstownu. Začátek to byl velmi dobrý. Willi zvítězil v závodech tříd 125cc a 250cc, třetí dojel ve třídě Supersport a šestý ve třídě Superbike. Z Cookstownu vedla další Willamova cesta na North West 200, v podstatě domácí trať na respektovaném Trojúhleníku. Přestože byl pasován na největšího favorita třídy 125cc, na vítězství nedosáhl. Pravda, to stejně zůstalo, díky Paulu Robinsonovi, ale William byl určitě zklamaný. Technika prostě nevydržela. Ve třídě Supersport dojel na devátém místě.


TT znamenalo další zlepšování při jeho teprve čtvrté účasti na Mountain Circuit. V úvodním závodu Superbike sice musel odstoupit, ale Supersporty dojel na šestém, resp. sedmém místě ve druhém závodu. Šestnácté místo ve třídě Superstock asi nebylo úplně podle jeho představ a tak se těšil na závod třídy Senior Race. Pád na Sulby Bridge ale zanemnal předčasný konec. Během TT zlepšil své nejrychlejší kolo až na hodnotu 125.637mph.

William dominoval v TT Races, které se jely na okruhu v Billown. Zaznamenal hat-trick, když zvítězil v závodech tříd 125cc, 600cc a Open.

Po návratu do Irska se jely závody v Bush. Byl to neuvěřitelně úspěšná víkend. William zvítězil v závodech tříd 125cc, 250cc, 600cc a 1000cc. V závodu třídy Superbike dojel druhý za Davy Morganem, který mu nedopřál slast z pátého vítězství. I tak se William stal mužem mítinku.

Skerries 100 znamenalo další vítězství ve třídě 125cc, třetí místo ve 250, čtvrté ve třídě Supersport a a šesté ve třídě Superbike.

Hned následující víkend se celý závodnický cirkus stěhoval do Walderstownu, kde samozřejmě Willi nemohl chybět. Získal opět dvě první místa ve dvoutaktech, ve třídě Supersport dojel druhý za bratrem Michaelem.



Po Walderstownu se William opět vrátil na Isle of Man, aby směřil své síly se soupeři na Southern 100 Road Races. Opět dominoval ve dvoutaktních třídách, diváky nadchnul zejména pěkný souboj s místním esem Chris Palmer ve 125cc Race. V závodu třídy Supersport dojel, podobně jako ve Walderstownu, na druhém místě za Michaelem.

Mid Antrim a další dvě vítězství ve 125cc a 250cc. K tomu ještě přidal pódium za třetí místo ve třídě Supersport a dvě pátá místa ve třídě Superbike.

Ulster Grand Prix nepřineslo žádnou změnu. Ve čtvrtečním závodu Dundrod 150 opět zvítězil ve třídě 125cc. William chtěl jistě zvítězit i ve 250cc, ale tady našel přemožitele, kterým byl nestárnoucí Ian Lougher. Šestistovky se Williamovi vydařil a po fantastickém souboji s Ianem Hutchinsonem a Keithem Amorem si dojel pro zelený věnec za třetí místo. Superbike a Superstocky dojel shodně na devátých místech.

Znovuobnovený závod Munster v Irské republice si William nemohl nechat ujít. Tradičně nenašel přemožitele ve třídách 125cc a 250cc. Na pódium vystoupal ještě za třetí místo ve třídě Supersport. Dva závody třídy Superbike dojel na čtvrtém a šestém místě.



Před posledním závodem na irské půdě měl William na dosh tři tituly. Ve 125cc a 250cc to bylo jasné už před závody, ale ve třídě Supersport byl pouhé dva body za Ryanem Farquharem. V restartovaném závodě dojel druhý za Ryanem o pouhých 0.075 vteřiny a v přímém souboji tedy o titul nakonec přišel. V Killalane zvítězil ve 250cc a po technických problémech s malou Hondou skončil pátý ve 125cc. Nakonec William přidal třetí místo v Grand Final. William se tak v roce 2010 s tal dvojnásobným šampiónem ve 125cc a 250cc, v Supersportech byl celkově druhý a ve třídě Open sedmý.

Tak, jako pro mnohé jiné jezdce, tak i pro Williama byl závěrečným závodem sezóny tradiční Scarborough Gold Cup, kde měl k dispozici stroje pro třídy 125cc a 250cc. Vítězství ve 250cc Lee Pullan Trophy bylo slibným vstupem do závodů. Ve druhém závodě 250cc musel ale odstoupit a v osminkách byl třetí a čtvrtý.

Pro rok 2011 se William stává členem týmu Wilsona Craiga, kde bude společně s týmovým kolegou Cameronem Donaldem sedlat motocykly Honda. Snad mu spolupráce s tímto týmem přinese výraznější úspěchy na mezinárodních závodech.

Stále trvá velká naděje, že bychom mohli Williama letos vidět naživo v Hořicích. Zatáčky sice kolidují s jedním ze závodů BSB, ale Willi by moc rád hořické Zatáčky zkusil ve třídě 125cc.

 

foto wusa (Armoy 2010)