Staré Město

27.05.2011 20:19

Tak jako každý rok tak i ten letošní zahájil českou road racingovou sezonu Slovácký okruh o cenu Bohumila Kováře. Letos pořadatelé uspořádali již devátý ročník tohoto závodupro tyto kategorie Poháru přírodních okruhů - 125 Sportproduction, 250 Sportproduction, 125 a 250 GP a Supermono. V této kategorii supermono se zde jako v jediné jelo i o mistrovské body započítávané do MČR.  Samozřejmě zde startovaly i tradiční třídy klasiků a sidecarů.  Startovní listina letos nabídla rekordní počet účastníku, jichž bylo přes dvě stovky, což je slušná porce a to hlavně pro místní depo. To se nachází na pozemku místního gymnázia a musím uznat, že takhle narvané fotbalové hřiště jsem ještě v životě neviděl. V pátek byla na programu potřebná a technická přejímka.

V sobotu kolem jedenácté hodiny se na výjezdu z depa začala řadit ke svému prvnímu tréninku první pohárová třída produkční stopětadvacítky. Nejrychlejším v tréninku byl známý matador této kategorie Mirek Sedlo. Ten byl následován Petrem Kolářem a Radkem Chlíbkem. Oba dva jsou opravdu ostřílení jezdci, ale ve Starém Městě startovali poprvé a dá se říci, že jim tato přírodní trať sedla. Čtvrtým jezdcem, který se postavil do první řady, byl obhájce třetí příčky z roku 2010 Oldřich Hanák.

Další kategorií, která najela na trať ke svým tréninkům, byla kategorie 250 Sportproduction. V tréninku zvítězil Martin Veselý těsně před Petrem Kunzem. Třetí a čtvrtou příčku si vyjela slovenská bratrská dvojce David a Milan Hanzlíkovi. David byl třetí a Milan čtvrtý. Do druhé řady se postavil loňský mistr této kategorie Pavel Jančík.

Po produkčních dvěstěpadesátkách na trať vyjela spojená kategorie 125 a 250 GP. Ve dvěstěpadesátkách byl nejrychlejším jezdcem domácí Karel Matúš junior. Hned za ním první stopětadvacítkař a loňský mistr Patrik Kolář následován Oldřichem Podlipným a druhým dvěstěpadesátkařem Michalem Ježkem. Čtvrtou nejrychlejší stopětadvacítku sedlal německý jezdec Steffen Grämer. Velkou smůlu měl domácí Pavel Navrátil, který zadřel svou dvěstěpadesátku Hondu už v prvním tréninku. Poslední pohárovou kategorií, která se chystala ke svému tréninku. Kategorie čtyřtaktních jednoválců nazývaná jako Supermono. Tato kategorie je dlouhá léta v režii dvou jezdců a to Němcem Johannesem Kehrerem a našim Liborem Kamenickým. V tréninku byl o pouhou setinku rychlejší Kehrer před Kamenickým, třetí další Němec Daniel Zoernweg a čtvrtý domácí Karel Kalina.

Nedělní program pohárových kategorií opět zahájily produkční stopětadvacítky. Po startu šel nekompromisně dopředu vítěz tréninku Mirek Sedlo. Toho pronásledovala dvojice Radek Chlíbek a Petr Kolář. V pátém kole se Kolářovi povedlo zdolat Chlíbka a tím se dostat na druhou příčku. Toto pořadí zůstalo až do cíle. Jako čtvrtý protnul pomyslnou cílovou pásku Oldřich Hanák. Pátý skončil Vojtíšek, šestá Svobodová, sedmý Pluhař a osmý Roman Jančík.

Po této kategorii nastoupily ke svému závodu produkční dvěstěpadesátky. Od začátku šel kupředu Martin Veselý pronásledován Petre Kunzem, Milanem Hanzlíkem, Honzou Vysloužilem, Davidem Hanzalíkem a Pavlem Jančíkem. V průběhu závodu chyboval Milan Hanzlík, jeho chyby využil Vysloužil a začal stíhat před ním jedoucího Kunze. Vysloužilovi se nakonec tato stíhací jízda vyplatila a povedlo se mu dostat před Kunze. Vysloužil byl opravdu při chuti, neboť kolo od kola stahoval vedoucího Veselého. Nakonec se mu nepovedlo Veselého zdolat a dojel si tedy pro stříbrný věnec. Na třetím místě závod dokončil Kunz. Čtvrtý pak David Hanzlík, pátý Grech, šestý Milan Hanzlík, sedmý Zdeněk Sedlák a osmý Hašek.

Největší bitva byla vidět v následující kategorii. Spojené stopětadvacítky a dvěstěpadesátky GP. Do závodu nastoupil i Pavel Navrátil, kterému se povedlo zprovoznit jeho Hondu. Od startu se na špici usadila dvojice Matúš a Navrátil. Za nimi se odehrávala neskutečná bitva mezi Kolářem a Podlipným. Ty pronásledovala německá dvojice Lohse a Gramer. Podlipný měl nakonec obrovskou smůlu, jeho Honda vypověděla poslušnost a bohužel musel pro poruchu ze závodu odstoupit. Zvítězil tedy Kolář, pouhých pět sekund za ním projel cílem René Lohse a pro zelený vavřínový věnec si dojel Steffen Gramer. Dvěstěpadesátky vyhrál Karel Matúš před Pavlem Navrátilem a třetí dojel z velkou ztrátou Jaroslav Havrda.

 

Jako poslední závod toho dne jela kategorie Supermono. Nejlépe vyšel start Liboru Kamenickému. Ten si začal budovat menší náskok před Kehrerem. Kehrer nenechal nic náhodě a začal opravdu tahat za řidítka své MZety a Kamenického náskok stáhnul a nakonec ho i předjel. Vždyť Kehrer má o dost výkonnější motocykl něž Kamenický, takže stáhnout manko na Kamenického nebyl zas takovým problémem. Zvítězil tedy Kehrer, pro druhé místo si dojel Kamenický a třetí skončil Karel Kalina.

Závody ve starém městě vyšly jako každý rok na jedničku a to hlavně díky počasí. Obrovskou práci odvedli pořadatelé, bez větších zpoždění se jim podařilo tyto závody odjet. Všem kteří se na tomto podniku podílejí patří velký dík.

 

Text Vojta Vaněk

Foto Libor Krmášek