Slovenské Macau

17.06.2014 20:23

Letos se ve slovenských Kopčanech jel pátý ročník znovuzrozených motocyklových závodů. Při tomto malém jubileu si pořadatelé připravili, oproti předchozím ročníkům, několik malých překvapení.

 

Tím prvním byla změna tratě, resp. její prodloužení na současných 3.700 metrů. Tou druhou novinkou bylo zařazení tříd supersport a superbike do programu závodů.

 

Když jsem v sobotu krátce po poledni dorazil na místo, měly všechny třídy odjetu první kvalifikaci a chystaly se na druhou. Tréninky to je vždycky dobrá příležitost seznámit se s celou tratí. Musím říct, že po obejití celého závodního okruhu, jsem byl velice překvapený. Na plánku to vypadal jako nudný okruh, skládající se ze dvou dlouhých rovinek a několika zatáček. Reál je ale úplně něco jiného a dlužno říct, že je to hodně zajímavá trať. Má velmi rychlé úseky, velmi technické a taky takové, které jsou hodně na srdce. Kdo tuhle trať viděl, ví, o čem mluvím…

 

Obě kvalifikace potvrdily papírové předpoklady favoritů a tak asi složení startovního roštu nemohlo nikoho znalého road racingových poměrů překvapit.

 

Jaké tedy bylo složení nejrychlejších jezdců po sobotní kvaldě?

 

SPORT125     Olin Hanák, Marek Zima, Petr Kolář, Mirek Sedlo, Michal Šlezar

GP125          Christopher Eder, Olda Podlipný, René Lohse, Steffen Grammer, Werner Steege, Honza Pospíšil

250              Tomáš Linduška, Lukáš Walter, Jiří Lefan, Lukáš Sulo, Milan Hanzalík

400cc           David Hanzalík, Tomáš Heimerle, Michal Šlezar, Milan Hanzalík, Jaroslav Křen ml.

SuperTwin     Michal Dokoupil, Vladimír Šnajdr, Marek Němeček, Martin Veselý, Petr Kovář

Supermono    Víťa Hatan, Dani Zörweg, Karel Kalina, Karel Matúš, Jiří Lefan

Supersport    Marek Červený, Michal Dokoupil, Olin Hanák, Jirka Veverka, Michal Vecko

Superbike      Aleš Nechvátal, Petr Bičiště, Pavel Tomeček, David Hanzalík, Jiří Vališ

 

V neděli šel z novodobých tříd na řadu závod spojených tříd GP125 a 250. Nejzajímavější souboj se odehrál na čele menších osminek. Nejprve ve druhé zatáčce havaroval jeden z favoritů, Olda Podlipný, když na výjezdu dostal hasana. Na čele závodu se usadil Vídeňák Chris Eder na oranžové KTM, kterého se jako klíště držel René Lohse. V polovině závodu měl už Eder poměrně slušný náskok a tak bylo velkým překvapením, že svůj stroj zahodil. Sám nezraněn, ale v závodě pokračovat nemohl. Do čela šel tedy Lohse a už se zdálo, že ho nemůže v cestě za vítězstvím nic zastavit. Ale ouha, dvě kola před cílem mu najednou z ničeho nic spadl řetěz, než René svůj stroj opravil, propadl se v pořadí až na páté místo. Z vítězství se tedy radoval jeho krajan Steffen Grammer.

Dvěpade vyhrál Milan Hanzalík před Tomášem Linduškou a Jirkou Lefanem.

První vyvrcholení programu přišlo hned v zápětí a to závodem supersportů. V něm si naprosto suverénně počínal Marek Červený, který zvítězil stylem start – cíl. Chvíli to vypadalo, že se ho bude držet Michal Dokoupil, ale Marek měl vývoj závodu pevně v rukách. Za Indim byla trochu díra, ale sjela se tam skupina nejdříve dvou jezdců – Michal Vecko a Olin Hanák, ke kterým se v průběhu dalších kol připojil ještě Jirka Veverka. Tihle tři kluci pak předvedli úžasné divadlo. I když mezi sebou neustále bojovali, tři kola před cílem dojeli i Michala Dokoupila a byla z toho rázem čtveřice. V posledním kole šel na brzdy v pravoúhlé levé před vjezdem do myší díry na třetí Místo Olin Hanák a odsunul tak Michala Vecka na bramborové místo. Michal si to ale nechtěl nechat líbit a tak v posledním retardéru před cílem zaútočil, jak sám říkal, byl asi půl vteřiny třetí, ale pak následoval pád. Tím třetí místo definitivně patřilo Olinovi a Jirka Veverka si mohl dojít pro pytel brambor za krásné čtvrté místo.

Malé supersporty, tedy třídu do 400cc vyhrál David Hanzalík před Tomášem Heimerlem a Michalem Šlezarem.

 

Superbiky měly přihlášených celkem třináct jezdců. Startovní pole sice řidší, ale očekával se velký souboj na čele mezi trojicí Aleš Nechvátal, Petr Bičiště a Pavel Tomeček. Od startu šel do čela Aleš, za kterého se zavěsil Pavel a po výborném startu jel na třetím místě Pepa Lukšík. Petr Bičiště projížděl po prvním kole až desátý. Aleš Nechvátal si počínal suverénně a svůj náskok na Tomíse po kouskách zvyšoval. Na třetí místo se ale dostal Jirka Vališ. Petr Bičiště se přece jenom probíjel startovním polem nahoru a po celých osm kol sváděl nelítostný souboj s Tomášem Myslivečkem o čtvrté místo. Naopak Pepa Lukšík se po výborném startu ve třetím kole propadl na osmou příčku, na které pak jel až do konce závodu. Na prvních třech místech se pořadí už průběhu závodu nezměnilo. Doslova na cílové pásce si pro čtvrté místo do cíle přijel Petr Bičiště.

Poslední dva závody obstaraly třídy SPORT125 a spojený závod SuperTwinů a Supermon. Ve twinech nenechal Michal Dokoupil nikoho na pochybách, kdože je pánem této třídy. Doslova o parník za sebou zanechal celý zbytek startovního pole. Z druhého místa se radoval Mára Němeček, třetí dojel Petr Kovář. Mona se stala kořistí Dani Zörnwega, druhý dojel Víťa Hatan a třetí nestor Karel Kalina.

Sporty 125 vyhrál Martin Sedlo, na druhém místě přijel Michal Šlezar a třetí Marek Zima.

 

Za ideálního počasí závody sledoval slušný počet diváků, těžko odhadnout, ale několik tisícovek to rozhodně bylo. Co říct závěrem, trať pěkná, zázemí hodně spartánské, ceny mírné, takže slovenské Macau určitě bude stát zato navštívit i příště.

 

kompletní výsledky