Richard Sedlák

01.03.2015 19:55

Pozvánku k dnešnímu rozhovoru přijal populární roadracingový DJ, který, teda aspoň podle mě, hraje pořád dokola jednu a tu samou melodii. Ne, to si dělám srandu.

Pokecáme s jezdcem, jenž nosil snad nejodřenější kombinézu v celém startovním poli a kterému v depu nikdo jinak, než Riči.

 

Nebudeme to moc protahovat, proto se nejdřív představ – tedy jméno a příjmení a odkud jsi.

Ahoj, rodiče mi dali jméno Richard a příjmení mi zůstalo po otci, Sedlák. Je mi 37 a jsem z Prostějova, takový město na D1 mezi Olomoucí a Brnem

V jakých třídách startuješ?

Celou svoji kariéru jezdím 6tku takže je to volná do 600ccm. O jiné třídě jsem ani neuvažoval, litra jsem nikdy neměl a myslím, že s 6tkou je větší zábava.

Jak dlouho závodíš a jak ses k závodění dostal?

K závodění mě dostal kamarád David Píchal z FREE-MOTO, když v roce 2006 jel CEC v Brně a já se tam jel ze srandy podívat a pomáhat. Po jízdách mi půjčil svoji R6 a já zkusil prvně okruh, pak další CEC a další jízda, následovaly jízdy pro veřejnost a na rok 2007 už jsem měl jasno. Prodala se sériovka a postavila moje první R6 2003. V 2007 jsem tedy už za tým FREE-MOTO-RACING absolvoval celej CEC seriál. 2009 došla na řadu i volná do 600ccm, pak 2011 Alpe Adria s OK-RACING Ondry Korčáka a taky první 300ZGH. Po téhle zkušenosti jsem se na dromy už vykašlal a od roku 2013 jel jen přírodní okruhy, kde chci i zůstat.

Určitě máš kolem sebe nějaký tým nebo partu lidí, kteří ti pomáhají, mohl bys je trochu představit?

No to mám a obrovskou! Jsou to kamarádi, kteří mi pomáhají a podporují mě. David Píchal ze FREE-MOTO, který mě přivedl k závodění a cokoliv potřebuju na moto nebo pomoct tak mi vyhoví. Díky patří i ostatním klukům do FREE-MOTA, Michalovi, druhému Michalovi a Radkovi. Pro letošek mám k dispozici parádní dodávku na závody a spaní J Ondra Korčák za Yamaha Boskovice, velká pomoc s motorkou v době, kdy jsem jezdil volnou a AA , můj věrný mechanik Mario Ryšavý, který z ničeho udělá motorku, asi mu budu říkat MacGyver J Bez něj bych na závody mohl jezdit tak maximálně prodávat ventilky. A v další vlně jsou to partneři a sponzoři. David Ouředníček za Dafitmotoracing, pod kterým jedu již druhou sezónu, Lukáš Poláček z MOTO-PNEU, který se bude starat o dodávku pneu na kočičku, městu Prostějov za veřejnou finanční podporu. Další lidé, kterým chci poděkovat: Honzovi z MOTOGARÁŽ, Larrymu z FORD AUTO-IN, Milanu Korčákovi z FUTURES CONTPRODUCT s.r.o., Markovi z MOTOGRIP, Vaškovi z 4SR, dál klukům od OKRUHÁŘI u kterých mě letos potkáte jako instruktora, klukům ze SILNIČNÍMOTORKY, Kubovi z KAMERYDOAKCE, věrným parťákům na závodech Fanovi, Valisovi, Leskimu, Horutqovi, Karlovi… no doufám že jsem na někoho nezapomněl, lidí kolem je opravdu moc a ani netuším, proč to pro mě všichni dělají, ale díky!!!

Jaké jsou tvoje dosavadní nejlepší výsledky?

Je to asi celkové první místo ve volné do 600 v roce 2011 a pak celkové 3tí místo v poháru přírodních okruhů v roce 2013. Nicméně každý závod si maximálně užívám a cílem je vždy minimálně TOP5

Naopak závod, na který bys nejraději moc nevzpomínal.

Takovej snad ani žádnej není. Sice jsem měl ošklivé pády, ale nikdy se mi nic váženého nestalo. Takže spíš mám smutné vzpomínky a závody, kdy se něco špatného stane ostatním. Jsou to Hořice a Robin Bořke, Těrlicko s Olinem Hanákem, Radvanice a nešťastná hromadná nehoda…

Jaké jsou tvoje plány do budoucna?

Do budoucna se moc nedívám J.Po konci sezóny 2014 začalo okamžitě shánění a zajišťování sponzorů a partnerů na 2015. Nakonec se snad vše povedlo a díky výše jmenovaným lidem budu schopen sezónu 2015 absolvovat. Co bude v 2016, je otázka. 

Jaký je tvůj oblíbený okruh a proč?

Jsou to Hořice a Těrlicko. Hořice pro svou členitost, převýšení a parádní atmosféru a Těrlicko pro svoji rychlost J Nemám ale vyloženě neoblíbený okruh, takže rád pojedu celý seriál přírodních okruhů. Každý je něčím specifický a atmosféra na nich je vždycky nezapomenutelná díky divákům a fanouškům tohoto sportu.

Preferuješ motodromy nebo přírodní tratě?

Z výše uvedeného je to jasná volba. Přírodní tratě J Jednak finanční stránka, kdy dromy jsou žroutem gum a nevládne tam taková atmosféra jako na přírodě. Jak na trati, tak v depu to na okruhu už nebylo ono, velká rivalita, neochota se bavit a sdílet informace a takové uzavřené prostředí, navíc diváku na nějaký podnik volné nebo AA přišla hrstka a dohromady nic nevidí a nikam se nedostanou. Na přírodě si divák může celou trať obejít, dostat se do depa, pokecat s jezdci a daleko víc si tu atmosféru užít. Dromy jsou dobrý tak v telce :D

Oblíbené jídlo, pití, muzika?

Jídlo: dobrý maso, těstoviny, saláty

Pití: cola s rumem :D

Muzika: kromě dechovky a metalu asi cokoliv

Co si myslíš o pořádání mistráku na přírodních tratích?

Bylo by to fajn, zatím je jsou tady jen dva tábory, aspoň jak to vidím já. CAMS a AČR, CAMS je otevřeno jednání, ale AČR ne, takže máme závody na přírodním okruhu, z nichž „půlka“ se jede pod CAMS a „půlka“ pod AČR a body si každej skládá na svoji hromádku. Pak máme vždy dva mistry na přírodních okruzích v ČR, jednoho pod CAMS a druhého pod AČR. Stupidita! Takže společnej mistrák, který se bude skládat z podniků CAMS + AČR a bude pak jedna hromádka bodů, by byl asi malej sen pro všechny jezdce. Třeba se toho časem dočkáme…

Nebo jinak, co si vůbec myslíš o závodění na běžných silnicích?

Nevím, co by na tom mělo být špatného a proč to zakazovat! Je to jako rally nebo cyklistika, taky se to jede na silnici pro běžný provoz, taky se stávají nehody. Trať se uzavře, zabezpečí a hotovo. Je na jezdcích, zda do toho chtějí jít a riskovat. Nikdo je nenutí! To, že se stane bohužel někdy nějaké nehoda, není většinou vina pořadatele, ale jezdce nebo techniky. To se prostě stává v jakémkoliv sportu a i dromech. Takže já bych tohle rozhodně nezakazoval. Něco jiného je, když si motorkář plete jízdu v běžném provozu se závodní dráhou.

Tvůj oblíbený jezdec?

Valentino Rossi z okruhů a Guy Martin z přírody

Jak tě berou soupeři?

To je otázka spíš na ně J Ze začátku to bylo horší, první rok v Hořicích jsem nikoho neznal, ale další roky se to hodně zlepšilo. Poznal jsem kluky z 6tek a litrů, Pedra, Veverku, Bičiště, Koštise, Petrlu, Kukačku, Duchaně, Mrtvolu….no to by byl dlouhej seznam, všechno fajn kluci, stačí přijít, že něco sháníš nebo potřebuješ poradit a nikdo neodmítne!

Máš třeba mezi soupeři třeba nějakého dobrého kamaráda?

Vyloženě s nikým nejsem, díky tomu, že jsem úplně z jiné části republiky denně v kontaktu, ale díky FB jsem s většinou kluků ze svojí třídy nějak v kontaktu.

Tvůj závodnický sen?

Možná tak start na nějakém podniku v Irsku nebo TT, ale to je opravdu jen sen.

Riči, dík za rozhovor a do nadcházející sezóny ti přeju hodně úspěchů. Ať se daří

 

foto wusa