Perňa #81

20.04.2009 20:20

Nějaký čas už z Petra Řezníčka alias Perni #81 mámím rozhovor, ale vzhledem k jeho časovému vytížení se mi to moc nedařilo. Nedávno jsme se potkali konečně v Hořicích a tak mohlo vzniknout toto malé interview, ve kterém se vám Perňa #81představuje. Na přiložených fotkách je skutečně on, i když by se to u některých na první pohled nemuselo někomu zdát…..

  

  • odkud jsi?

Jsem z Hrádku nad Nisou u Liberce a z toho kouta vzniklo hodně "střelců", co se dali (nebo v minulosti alespoň vyzkoušeli) na závody. Asi je to daný okolím, hned "za barákem" máme perfektní silnice a zatáčky na všechny možný směry a to nás nejvíc vytrénovalo a dovedlo právě k myšlence závodění, tzn. nejdříve Roadracing, protože ten, nám z ulice, byl úplně nejblíž..

 

  • jak ses dostal k motorkám a k závodění, jak dlouho závodíš?

K motorkám - jednak asi trochu to mám v krvi (táta dřív taky blbnul s motorkama, ikdyž doba nedovolovala stát se závodníkem..) a byl to takovej můj sen, když jsem odrostl z cyklotrialu a BMX a chtěl tedy hlavně jezdit motocross (ale zase nereálný, podmíněno členstvím ve Svazarmu, atd. a já přitom nebyl ani v Pionýrským kroužku). Takže Simson a první silniční ježdění..Pak Honda CBR600, po ní moje první 100% vlastní velká motorka CBR900RR a s ní po dvou letech skok pod Forda Tranzita. V tý době už naše partička jezdila po silnicích dost riskantně a přišly nějaký ošklivý pády mých kámošů (já mám v tomhle dost štěstí..), takže jsem začal čím dál víc koketovat s myšlenkou zkusit závody...když jsem na silnici takovej "frajer", tak to zkusit mezi opravdový střelce a tedy nic jinýho, než Hořice a můj první závod na GSXR1000 (koupena rozstřelená v r.2002 za šílený prachy) v r.2003 z toho nemohlo vzniknout. Tam jsem zjistil, že umím prd, ale že je to něco úžasnýho se nahánět s těma maníkama a pak ten pocit na startu se sevřeným hrdlem a před tolika lidma..něco nepopsatelnýho! Od té doby závodím a jezdím závody jak čas a finance dovolují, takže byly i sezóny, kdy jsem jel jen třeba Hořice a pak už jen dva závody Přeboru ČR.

  

  • v jakých třídách jsi v minulosti startoval?

Vlastně už od 20ti let mám litrový motorky a na ničem jiným jsem ani nikdy nezávodil. Baví mě ten výkon, souboj člověka s extrémní technikou. Takže jen litrový třídy (Volná nad 600, Superbike nebo Superstock 1000)

  

  • tvůj dosavadní nejlepší výsledek nebo ten, na který jsi nejvíc hrdý

Na ten tak nějak pořád čekám, proto vlastně jezdím.   Ale určitě hodně si cením loňské "druhé řady" v Hořicích na ještě hodně neodladěné motorce a taky dvojnásobného vítězství v endurance závodech CEC. Ale poháru z Hořic se to nevyrovná, za ten bych ty všechny poháry klidně vyměnil!

  

  • naopak závod, na který bys nejraději zapomněl

Jednoznačně loňský poslední závod ve třídě "Volná nad 600" na Hungaroringu, kdy jsem měl ještě šanci být celkovým vítězem.. Vyšroubovalo se mi táhlo řazení a závod jsem nedokončil. Ztráta bodů pak znamenala propad až na celkové 4.místo!

  

  • jaký je tvůj nejoblíbenější okruh a proč?

To je přece jasný, ten Hořický! Tam jsem startoval poprvé a úspěch na něm znamená hodně! A jako okruh je velice krásný a zajímavý. Z autodromů mám nejradši Brno, i když se říká, že je nudné, já tam jezdím rád a celkem se mi tam daří..

  

  • máš nějaký osobní vzor?

Obdivuju ostrovní týpky, to jsou hodně tvrdí borci (Fogarty, McGuinness, James Toseland, ..). Jezděj srdcem, nadoraz, nefňukaj.. Konkrétní vzor nemám a dnešní "děcka" z MotoGP mi prostě do paměti tolik nevlezly..

  

  • co rád jíš, piješ, jakou posloucháš muziku, tvoje koníčky kromě motorek, co holky?

Ženy, víno a zpěv ...to je věčný téma. Jím tak nějak vše, raději lehčí jídla (rýži, těstoviny) anebo česká kuchyně od babičky. Piju pivo (raději méně a těžší, třeba Plzeň)..

V hudbě jsem trochu ustrnul a pořád se vracím k mýmu oblíbenýmu klasickýmu metalu (Heloween, Manowar, ..), ale rád poslechnu i novější, spíš klasickej rock.

Můj druhej velkej koníček po motorkách jsou lyže, teď posledních pár let freeski! To je mazec, tam na horách mi nic nechybí.. Paradoxně odtamtud mám horší zranění, než z motorky a letos i celkem hendikepující vykloubené rameno. Musím to co nejvíc dát dokupy před letošním mým prvním závodem v Hořicích, protože první závod MČR v Maďarsku z rodinných důvodů (pohřeb) musím vynechat. Nepříjemný, ale nedá se nic dělat. Jinak jako spousta lidí dělám rekreačně cyklistiku, občas turistika nebo vodák-amatér..

S holkama to je těžší, málokterá vydrží tohle všechno kolem závodění (nervy, čas, vydělat peníze a pak je hned prozávodit,..)..to není žádnej medovej život. Ale dá se udělat kompromis, tak doufám, že to moje současná známost se mnou vydrží

 

 

  • jaké jsou tvé plány do budoucna?

Dosti nejasné.. Pořád se mi nechce měnit závodění za poklidný rodinný život, který tedy pořád odkládám. Ale jinak plán takový mám, chci postavit dům. Jeden jsem projezdil, tak ten druhý bych už mohl postavit.   Pro letošek ale stále ještě zvítězily řidítka..

  

  • co říkáš myšlence vzniku mistráku na přírodních okruzích?

Myslím, že je to dobrá myšlenka, dostane to zase další kluky (možná i holky) k závodům a přeci jen bezpečnějšímu ježdění, než hledat limity někde v provozu. A některým je prostě Roadracing blíž a okruhy je nelákaj. Tenhle mistrák by do toho vnesl řád a hodnocení a pozdvihl to na vyšší úroveň ...lepší z hlediska sponzorů, medializace a i cen při vyhlášení na konci sezóny.

  

  • v případě, že by „přírodní“ mistrák byl vypsaný, co budeš spíš preferovat, nebo bys jezdil oba dva?

Tak tohle je těžko říct. Nevím, jestli bych "utáhnul" všechno naráz. Taky by záleželo na úrovni a na obsazení těchto závodů. Věřím, že časem by mohly být všechny podniky tak dobře obsazené a kvalitní, jako třeba při Hořických Zatáčkách. Pak bych to určitě rád zkusil..

  

  • máš nějaké, třeba i obtížně splnitelné, přání?

Těch je hodně, ono dneska taky co je jednoduše splnitelné.. Momentálně asi skloubit to všechno dohromady s prací, holkou a do toho třeba začít budovat ten rodinnej život - to mi ale přijde jako hodně nerálný propojit ke spokojenosti všech. Takže to necháme do budoucna ... Chtěl bych mít víc volného času pro sebe, ale to vzhledem k mojí práci (programátor - kočovník po světě) není vůbec jednoduchý.

Jo a taky se chci kvalitněji naučit anglicky, to je spíš než přání takovej blízce-vzdálenej cíl.

 

Díky za otázky a zdravím všechny fandy Road Racingu a návštěvníky tvého webu! Budu se těšit v Hořicích nashle!

Perňa #81

 

Díky za rozhovor a přeji ti hodně úspěchů nejen v letošní sezóně.

Good luck

wusa