Olin Hanák

20.11.2009 18:40

Na roadracingových tratích se kromě ostřílených mazáků čas od času objeví i benjamínci. Jednoho z nich si dnes představíme. Předem musím upozornit, že to není žádné ořezávátko a jenom o pověstný vlásek mu letos uniklo celkové třetí místo ve střídě SPORT125 v roadracingovém mistráčku.

 

 

Úvod máme tedy úspěšně za sebou, nezbývá, než aby ses představil sám.

Ahoj,jmenuji se Olda Hanák, je mi 15 let a jsem ze Slavkova u Brna.

 

V patnácti už jsi docela slušně vyježděný jezdec. Jak a kdy jsi vlastně začínal?

Svůj první závod jsem jel ve 12 letech v roce 2006 ve třídě minibiků. Rok na to jsem k tomu přidal závody třídy Mini GP 50cc a vloni jsem jel svůj první roadracingovej závod v Kyjově ve volné třídě do 250 na Hondě RS 70.

 

To je slušný výčet. V jakých třídách startuješ ?

Letos jsem jel ve třídě SPORT125 na přírodních tratích a

v Přeboru ČR ve třídě 70cc, který se jezdí společně se závody GP50 a scooterů na tratích ve Vysokém Mýtě, v Písku nebo České Lípě.

 

Tak to jsem tě letos v Mýtě asi viděl.Na jakém motocyklu startuješ?

Jezdím na Aprilii 125 RS ve třídě SPORT125 a na Hondě RS 70.

 

O svých začátcích jsi nám už něco pověděl, ale mám ještě otázku - jak dlouho závodíš a jak ses k závodění dostal?

Děda s tátou taky kdysi závodili a když mi bylo 5 roků dostal jsem Blatu 2,5 a jezdil s ní po parkovištích. Když jsme potom jednou náhodou viděli závody minibiků v Brně, tak jsme si řekli, že bych to taky mohl zkusit. Takže letos to byla moje čtvrtá sezona.

 

Aha. Takže rodinný tým nebo máš kolem sebe nějaký tým nebo partu lidí, kteří ti pomáhají?

Na závody mě doprovází táta a někdy i děda, který mě hodně pomáhá v zázemí a s přípravou motorek. Bez nich bych se určitě neobešel.

 

Jaké jsou tvoje dosavadní nejlepší výsledky ?

Nejvíc si cením letošních dvou třetích míst v roadrcingovém mistráčku - v Radvanicích a ve Starém Městě a jednoho druhýho místa v Kyjově ve třídě SPORT125, nebo taky třech vítězství

ze Sachsenringu ve třídě Evropa 70.

 

Jak jsem říkal, žádné ořezávátko. Naopak je nějaký závod, na který bys nejraději moc nevzpomínal?

Tak těch bylo hodně, ale i na těch špatných závodech se najde pokaždé něco dobrýho.

 

Máš přístup správného sportovce. Jaký je tvůj oblíbený okruh a proč?

Mám rád všechny okruhy, ale můj nejoblíbenější je v Radvanicích,ale dobře se mi jede taky v Kyjově.

 

Preferuješ motodromy nebo přírodní tratě ?  

Určitě přírodní tratě, je tam pokaždý skvělá atmosféra, a hlavně je to finančně daleko dostupnější. Letos sem jel MMČR v Brně a musím říct, že jezdit před prázdnejma tribunama na dromu je velká nuda...

 

Co rád baštíš a piješ?

Jím všechno, oblíbený pití? Těžko říct.

 

A co muzika? Co posloucháš

No a kromě hiphopu se dá poslouchat skoro všechno.

 

Co si myslíš o uspořádání mistráku na přírodních tratích ? Nejen o tom letošním, který pro tebe byl opravdu úspěšný, ale jaký na to máš celkově názor?

Je to určitě dobrej nápad a bylo by super kdyby se to povedlo, ale když ne tak to nevadí, hlavně ať se tyhle závody jezdí dál nebo můžou i přibývat.

 

Máš nějakého oblíbeného jezdce?

Mám jich spoustu, ale nejvíc Joey Dunlop, Shaun Harris, John McGuinness, Ryan Farquhar, Martin Finnegan, Adrian Archibald

atd...

 

Máš ve startovním poli třeba nějakého dobrého kamaráda mezi jezdci?

Je jich opravdu hodně, hlavně ze závodů 70 a 50, takže jmenovat někoho konkrétního je zbytečný.

 

Tvůj závodnický sen ?

Můj velkej sen je startovat na TT Isle of Man nebo se tam alespoň jednou podívat.

 

Věřím tomu, že se tam určitě jednou dostaneš. Oline, do dalšího závodění ti přeji hodně zdaru a příští rok zase ahoj na příroďácích.

Díky a ahoj.