Ohlédnutí za vrcholy sidecarové sezóny

08.01.2009 17:50

Sidecarové společenství se schází na třech roadracingových podnicích během sezóny - Oliver’s Mount ve Scarborough, Southern 100 a samozřejmě na závodu závodů – Isle of Man TT. Tourist Trophy dlouhá léta představuje vrchol sidecarové sezóny. Letos to bylo ještě umocněno startem trojnásobného mistra světa, kterým je Tim Reeves. 

Na to, jak skvělá sezóna to byla, byla ukončena velmi nešťastně. Na tomto místě je nutné vzpomenout na Steve Norburyho, který tragicky zahynul v záři na německém Hockenheimu. Jeho spolujezdec Rick Long byl při tomto incidentu velmi vážně zraněn. Čest Steveho památce !

The Spring National ve Scarborough se již tradičně jezdí v polovině dubna a bylo to skvělé představení Conrada Harrisona s Lee Pattrsonem, kteří při tomto podniku získali double. Prvních šest kol to byla doslova milimetrová bitva mezi nimi Simonem Nearym/Jamie Winnem a Tonym Thirkellem/Nigelem Barlowem. Neary ale chyboval ve Farm Bends a dojel tak až třetí. První šestici zkompletovali ještě David Hirst/Paul Lowther, Howard Baker/Mike Killingsworth a Greg Lambert/Sally Wilson.

Druhý podvečerní závod opět vyhráli Harrison s Pattersonem, dvě vteřiny za nimi dojely Neary/Winn. Thirkell měl problémy se strojem nebyl schopen odstartovat do závodu. Třetí tedy dojel Hirst, za ním pak Baker. Pátým v cíli byl stále mladý Brian Alflatt.

 

Na TT se v závodě sidecarů odehrávalo stejné drama, jako v sólo třídách, když Dave Molyneux a Daniel Sayle rozjížděli svoji novou Suzuki moc pomalinku. Na konci cílové (nebo spíš startovní) rovinky se zastavili úplně. Závada na spojce je vyřadila ze závodu. Na trati se mezitím odehrávala neúprosná bitva mezi Nickem Crowem/Markem Coxem, Stevem Norburym/Rickem Longem, Simonem Nearym/Jamie Winnem, Hilem Dongworthem/startem Castlesem, debutantem Timem Reevsem/Patrickem Farrancem. Klaus Klaffenbock/Christian Parter ukončili svoje učinkování na Prliament Square. Norbury ho ale brzy následoval, když zastavil na Handley´s ve druhém kole. Do čela se dostal Crowe s Coxem, když zajeli své dosavadní nejrychlejší kolo za 115,06mph. Cílem tak projeli na prvním místě následováni dalšími posádkami – druhými Holdenem s Winklem. Na třetím místě dojeli Reeves s Farrancem a to znamenalo první pódium pro nováčky od roku 1978. Tenkrát se to povedlo Jocku Taylorovi.

Počasí před druhým závodem bylo stále dobré, ale bylo zde varování před místy silným nárazovým větrem, který mohl posádkám dělat velké problémy. Crowe/Cox odstartovali do závodu doslova raketově a niko nenechali na pochybách, kdo se stane vítězem druhého závodu. Moyneux/Sayle ale po nich šli doslova jako jejich stín. Na dalších místech byly Norbury a Klaffenbock.

Ve druhém kole Crowe střásl Molyneuxe. Tyto dvě posádka pak dávaly jedny rychlé průjezdy za druhými. Rekord však nepřekonaly. V cíli byl první Crowe/Cox před Molyneuxem/Saylem. Na třetím místě dojeli Holden a Winkle před čtvrtou posádkou Norbury/Long. Klaus Klaffenbock dojel na pátém místě a byl velice šťastný, protože to byl první závod od roku 2005, který se mu podařilo dokončit.

V červenci přivítal světovou elitu Southern100. Na startu nechběli Crowe, Klaffenbock, Connole, Hanks a další. První závod byl ale pro velmi nepříznivé počasí zrušen.

Počasí do druhého závodu taky neslibovalo nic pěkného, přesto se startovalo. Závod však byl v průběhu prvního kola zastavený červenou vlajkou. Connole převrátil svůj LCR koly vzhůru a vlastně nedal druhé skupině, která startovala s malým časovým odstupem vůbec žádný prostor pro projetí Black Hole. Greg Lambert a Sally Wilson havarovali také. Závod byl definitivně zrušený, což se stalo poprvé v celé historii Southern100.