NEJLEPŠÍ VÍTĚZSTVÍ MÉ KARIÉRY, ŘÍKÁ STUART EASTON

04.01.2009 16:19

Skot Sutart Easton se domnívá, že dnešní ranní vítězství ve 42. MacauGP je jeho největším úspěchem v dosavadní kariéře a že jej dosáhl na nejlepší motorce, na které kdy seděl.
Čtyřiadvacetiletý jezdec z Hawicku startoval ze šestého místa na startovním roštu. Jeho raketový start ho okamžitě katapultoval na třetí místo za mnohonásobného vítěze Michaela Ruttera a vedoucího jezdce Camerona Donalda.

Ve druhém kole Stuart postoupil na druhé místo za suzuki dvojnásobného vítěze TT Camerona Donalda. 
V pátém kole začal ujíždět i Donaldovi, který měl technické problémy se svým strojem, které vedly až k jeho odstoupení ze závodu.

Michael Rutter, jezdec NW200 Ducati tvrdě Eastona pronásledoval. Ve třináctém kole byl rozdíl mezi první dvojicí a na třetím místě jedoucím Johnem McGuinnessem už dvacet vteřin.
Rutter pokračoval ve stíhačce, ale Easton měl vše pod kontrolou. Cílem projel s náskokem 2,722 s před sedminásobným vítězem Michaelem Rutterem

Ve skvělé náladě pak Esaton rozpovídal : „Po kvalifikaci jsem řekl mechanikům, že není potřeba s motocyklem nic dělat, protože jsem byl přesvědčený o jeho skvělé připravenosti a nastavení. Měl jsem skvělý start a hned jsem se usadil na třetím místě za Cameronem. Naneštěstí pro něho, musel ze závodu odstoupit v době, kdy jsme měli před Rutterem náskok okolo tří vteřin. Myslím, že ve střední části závodu to bylo mezi mnou a Michaelem spravedlivé, co se týče umístění a časového rozdílu. V poslední třetině závodu jsem opravdu začal věřit v mé vítězství. Tvrdě jsem si za ním šel, zejména v posledních několika kolech. Musím složit kompliment celému týmu, bez jehož práce, bych nedosáhl takového fantastického výsledku. Tým pracoval tvrdě a moje vítězství náleží právě jemu“.


Saun Muir majitel SMR Teamu taky zářil štěstím : „Start jel opravdu tvrdě a rychle. Je to skvělé i pro našeho sponzora Dopsán. Nedoufal jsem v tak skvělý výsledek, se kterým se teď budeme vracet domů. Je to ale výpověď o skvělé práci týmu po celou právě uplynulou sezónu“.

https://img216.imageshack.us/img216/7670/macauiw1.jpg
superbike > 1. Stuart Easton, 2. Michael Rutter, 3. John McGuinness