Michael Paerson

02.02.2011 21:13

19. místo - racer of the year 2010

 

Michael Pearson

Věk              33

Team           Ian Morrell/Carryduff Forklifts Racing

Bydliště         Ballygowan, Severní Irsko


výsledky v roce 2010

vítězství v mezinárodních závodech                   1 (Hořice)
pódiová umístění v mezinárodních závodech        1 (Hořice)
vítězství v národních závodech                         0

nejrychlejší kolo na TT: zatím zde nestartoval                                
nejrychlejší kolo na UGP: 130.288mph 2010 (14.nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na NW: zatím zde nestartoval

nejrychlejší kolo v Hořicích: 132.120kmh  2:20.237

Po solidním debutu v roce 2009, což byla první Michaelova kompletní road racingová sezóna a s novými motocykly, ex-Farquharově ZX10 Kawasaki, kterou vlastnil Ivan Morrell a ZXR6 Kawasaki v barvách dlouholetého sponzora Carryduff Forklifts, kterou provozoval Nick Morgan a jeho MSS, byl jezdec ze severoirského Ballygowan opět připravený bojovat o nejvyšší příčky na irských roads.

Už během předsezónních testů a úvodního závodu Irish Superbike Championship na Velikonoční neděli, Michael dokazoval, že se s ním musí vážně počítat. Vítězství v úvodních dvou závodech ISB ve třídě 600cc a šesté místo v SBK, bylo hozenou rukavicí všem jeho soupeřům.


Skutečným startem do sezóny byl Ian Watson Spring Cup ve Scarborough. Tam si Michael vedl opět skvěle, když jej těsně dokázal porazit jenom Ryan Farquhar.

Pak se vrátil zpět do Severního Irska, kde se jel silně obsazený závod Cookstown 100. To měla být skutečná prověrka jezdeckých kvalit. Michael pokračoval v dobré formě a odvezl si cenné body za páté místo v supersportech, sedmé v superbicích a čtvrté v závěrečném Cookstown 100 Grand Final, kde po celý závod sváděl nevídaný souboj s Michaelem Dunlopem.

Pak, k potěšení všech českých fanoušků, Michael Paerson a jeho tým dorazil do Hořic, aby zde ve slavném závodu 300 Zatáček poměřil své schopnosti s našimi a dalšími zahraničními jezdci. Michael dal Hořicícm přednost před domácím závodem North West a podle výsledků, kterých u nás dosáhl, určitě udělal dobře. Paerson zvítězil s velkým náskokem v závodě třídy do 600cc, kde rovněž vytvořil nový rekord třídy a skvěle si vedl i v litrech. Po souboji s našim Jiřím Dražďákem si nakonec dojel pro výborné druhé místo.

Na TT Michael chyběl. Dalším závodem byl Bush Road Race v County Tyrone. Po bitvách s Williamem Dunlopem, Davy Morganem a Johnem Burrowsem, si postupně odvezl odměny za 2. místo v závodě třídy Supersport, 4. v SBK a 3. v Bush Grand Final.

Skerries, další závod v kalendáři, znamenal pro Michaela start drobných problémů a nepříjemností, které jej pak doprovázely po zbytek sezóny. Po solidním pátém místě v závodě supersportů, byly ostatní závody ze známých důvodů zrušeny.


Pearson miluje Scarborough a jeho červencová cesta zpět do Anglie, tentorát na podnik Cock o’ North Races, přinesla další souboje s fenomenálním Farquharem. Michael obsadil pět druhých mist v závodech tříd Superbike a Supersport.

Southern 100 na okruhu v Billown byl Michaelům debut na Isle of Man. Tréninky šly dobře, Michael s každým kolem zrychloval a dokázal mezi kamennými zídkami najít ideální stopu. Nepříjemnost jej potkala v úvodním závodu, kdy po pádu v Ballkeighan udělal ze své ZX10 doslova šrot.

Díky této události byl Michael na delší dobu nucen odpočívat. Proto se taky rozhodl nestartovat na následujících dvou závodech. Vynechal Kells s jeho velkými skoky i úzkou a nerovnou trať v Mid-Antrim. Dalšími podniky v řadě tedy byly Armoy a Ulster Grand Prix.

V “Race of Legends” v Armoy startoval Michael jenom na Morrell ZX10 a bylo vidět, že z litru nemohl vymačkat to, co třeba šlo ze ZXR6 v předchozích startech. Michael se sedmým časem kvalifikoval do závodu skupiny “A”, který na stejném místě i dokončil. To už se ale chystal na oblíbenou trať u Dundrodu.

Ulster Grand Prix přinesla Michaelovi tři umístění v Top10 a take osobní rekord na jedno kolo, který má v jeho podání hodnotu 130.288mph. Michael se tak zařadil do exkluzivní skupiny 130+, která, jak název napovídá, je určena jezdcům s průměrem nad 130mph na jedno kolo. V závodu třídy Superbike konaným v rámci Dundrod 150 skončil na místě osmém, v sobotním úsodním závodu Superstock (to už bylo v rámci UGP) dojel třináctý, v prvním závodu třídy Supersport byl osmý (kolo měl přes 129mph). Ve třídě Superbike byl nucený odstoupit pro problemy s rychlořazením. Podobná závada se objevila i ve druhém závodu třídy Supersport, ale závěrečný závod třídy Superbike dokončil na výborném desátém místě. Právě v tomto závodu zaznamenal i svůj osobní rekord na jedno kolo.



Problémy s rychlořazením se u ZXR6 objevily i v Killalane. Michael se tedy rozhodl, že pojede jenom Morrell ZX10 Kawasaki. V závodu Open (to jsou vlastně SBK) dojel na výborném pátém místě. Před závěrečným podnikem sezóny byly obě Kawasaki odeslány do Londýna do MSS Kawasaki, aby se zjistila příčina problemů s rychlořazením a somozřejmě byla i odstraněna. Do Scarborough na Gold Cup se tedy odjíždělo už odstraněnými závadami, ale pouze u ZXR10.

Steve Henshaw Gold Cup ve Scarborough byl závěrečným podnikem racingového kalendáře týmu Pearson Racing. ZX10 šlapala jako hodinky a vyvezla Michaela až ke čtvrtému místu v Darran Lindsay Superbike.

Sezóna 2010 asi nedopadla přesně podle Michaelových očekávání, zejména to, co následovalo po Southern 100. Ale to, co předvedl v Hořicích určitě nadchlo spoustu příznivců road racing u nás. Je potěšitelné, že se Michael rozhodl do Hořice přijet v roce 2011 znovu a to i přesto, že byl mocně lanařen organizátory North West 200. Tím jasně dává na jevo, co si myslí o kvalitě 300 Zatáček. Pro rok 2011 má nachystanou novinku v podání nového BMW1000RR v barvách D,G & W ve specifikaci Superstock. V Supersportech bude pokračovat s osvědčenou Carryduff Forklifts ZXR6 Kawasaki.

fotografie wusa (Armoy, UGP)