Martin Sucháček

22.12.2009 12:43

Je dobře, že se na našich tratích objevují nové tváře. Jednu z si představíme v následujícím rozhovoru.

Ahoj,mé jméno je Martin Sucháček,ale pro většinu mých známých jsem Suchoš. Mám 26 let a bydlím v Březové u Opavy.

 

V jakých třídách startuješ ?

Zatím jen volná do 600ccm,do budoucna snad přibude i jiná třída,třeba Mono nebo volná nad 600ccm.

 

Na jakém motocyklu jezdíš ?

Začátek sezony 2009 jsem jel na Hondě CBR 600rr 03. Motorka byla sériová, tudíž méně konkurence schopná. Ke konci sezony jsem jel Yamahu R6 z roku 2005, která už je v úpravě supersport a musím říct, že to už je jiné kafe.

 

Jak dlouho závodíš a jak ses k závodění dostal, jaké byly tvoje začátky ?

Sezona 2009 je pro mě první zkušenost se závoděním. A k závodění jsem se dostal tak, že každý rok v Hořicích jsem si říkal, že to jednou zkusím a rok 2009 byl tím správným začátkem.

 

Určitě máš kolem sebe nějaký tým nebo partu lidí, kteří ti pomáhají, mohl bys nám je trochu blíž představit ?

Moc rád. Především je to můj brácha Pavel a kamarád Luděk (Fízl), kteří mi dělají mechaniky. Dále pak přítelkyně Tereza a v podstatě celá má rodina, která mě vždy psychicky podpoří a je se mnou na každých závodech. Tímto bych chtěl všem moc poděkovat.

 

Jaké jsou tvoje dosavadní nejlepší výsledky ?

Nejlepším dosavadním umístěním je pro mě 10.místo z Radvanic. V Kyjově jsem startoval z 6.místa, ale po technické závadě jsem byl nucen po druhém kole odstoupit. Doufám,že lepší výsledky na mě ještě čekají.

 

Naopak závod, na který bys nejraději moc nevzpomínal ?

Myslím si, že všechny závody byly moc fajn, i když jak se říká "každý den není posvícení ". Jde taky hlavně o partu lidí, kteří na každých závodech jsou a dělají skvělou atmosféru. Takže vzpomínám na všechny odjeté závody rád a každý, je má nová zkušenost.

 

Jaký je tvůj oblíbený okruh a proč ?

Za nejoblíbenější přírodní okruh považuji Kyjov. Tím, že se jede jen přes město je technický a adrenalin zde dosahuje maxima.

Jinak jsou ale všechny přírodní tratě velmi zajímavé a doufám že jich do budoucna bude jen přibývat.

 

Preferuješ motodromy nebo přírodní tratě ? Proč ?

Osobně si raději užívám přírodní tratě než motodromy.Na příroďácích je divák s jezdci takřka v "přímém" kontaktu a hlavně miluju,když můžu uhánět přes město 200 km/h. Ale motodromy mají taky své kouzlo, je to hodně individuální.

 

Oblíbené jídlo, pití, muzika ?

Mám rád skoro všechno, ale nejraději si dám nefalšovaný vepřový řízek s dobře vychlazeným pivem a samozřejmě moravskou slivovicí. V muzice nemám vyhraněný styl, ale nejvíc poslouchám rock.

 

A co baby? Zmiňoval jsi přítelkyni, nechce ti navléknout svatební chomout ?

Jsem dlouhodobě zadaný, za nedlouho už možná ženatý, ale to samozřejmě nezáleží jen na mě.

 

Co si myslíš o uspořádání mistráku na přírodních tratích ?

Myslím si, že z přírodních okruhů se stávají závody na profesionální úrovni a proto si svoje Mistrovství zaslouží plnou mírou.

Byl bych také rád kdyby se naše příroďáky staly tak populární jako třeba v Irsku.

 

Tvůj oblíbený jezdec ?

Ze zahraničních jezdců je to John McGuinness a z domácích jsou to bratří Smržové.

 

Máš mezi jezdci nějakého kámoše ?

Jasně a ne jednoho. Jedni z největších jsou Petr Homola #88 a Libor Kaděrka #56, který startuje v historicích. Ale postupem času se stává ze závodníku na přírodních tratích jedna velká parta, což je moc fajn.

 

Tvůj závodnický sen ?

Rád bych stanul jednou na bedně, to bych byl neskutečně šťastný. Ale už teď se mi jeden velký sen splnil, a to že můžu závodit s vynikajícími českými i zahraničními jezdci.

 

Martine, díky za rozhovor a přeji ti, ať ti ta bedna v příštím roce vyjde.

Děkuji moc a měj se. Martin