Martin Jessopp chce pokořit hranici 210mph

11.03.2013 17:34

‘Jsem si jistý, že pokud bude odpovídající počasí, překonám hranici 210mph, možná i 212mph.’

To jsou slova, která nedávno pronesl Martin Jessopp, muž, který je držitelem absolutního rekordu v dosažené maximální rychlosti na britských tratích, ten má hodnotu 208mph a byl dosažen loni na North West 200. 27letý jezdec se samozřejmě na NW vrací, tedy do místa, kde chce opět hranici rekordu posunout o něco výš. Martin pojede na novém BMW třídy superbike a superstock.

Loňského rekordu Martin dosáhl hned v úvodním kole tréninku, kdy dosáhl maximálky 206mph, jenže ve třetím kole ji posunul až na oněch 208mph.

‘Když jedete třeba 180mph na široké trati jako třeba v Silverstone, tu rychlost nevnímáte tak jako třeba na North West, kde je silnice mnohem užší a všechno okolo běží podstatně rychleji. Samozřejmě že je silnice i nerovnější a na jedné z nejrchlejších rovinek je dokonce skok! Je to stejné, jako když jedete tunelem - čáry na silnici i křoviska okolo doslova splývají. University Corner vypadá jako malá tečka v dáli a najednou je před vámi a vy musíte tvrdě brzdit jako blázen, abyste se do zatáčky vešli.’ Při takovém manévru zažívají jezdci docela slušné přetížení, se kterým se jejich tělo musí umět vyrovnat. ‘Musíte opravdu své tělo trénovat, aby takový tlak vydrželo.’ Říká Martin a dodává. ‘Přesunujete se z jedné pozice do druhé, z jedné fyzikální síly do další, zpomalujete z 200+ mph téměř do nulových rychlostí. Celý týden mě z toho pěkně bolí za krkem! Z toho co znám, tomu není nic podobné ani náznakem,’ říká a směje se.

Jezdec z Yeovil se na NW chystá už pošesté a věří, že na trojúhelníku v Portrush bude úspěšný. ‘Vždycky se dobře kvalifikuji, ale v závodní den se zákonitě něco podělá. V roce 2011 jsem se svou Riders Ducati stál po tréninku v první řadě, ale závod byl kvůli znečištěné trati od oleje zrušený. Loni mě odešla zadní guma a tak jsem Mathers Chicane ťuknul do Gary Johnsona, byl z toho samozřejmě pád a já si zlomil klíční kost. Chci vyhrát závod některé z velkých tříd, to je to, co mě zajímá.’