Marek Červený

13.03.2015 19:10

Ač věkem mlád má za sebou odjetou už hezkou řádku sezón. Jak to všechno začalo a jak to je dnes, to už nám řekne Mára sám.

 

Ahoj, Marku tebe asi není potřeba představovat, ale abychom nevybočili ze zaběhaného, tak nám řekni kdo a odkud jsi.
Ahoj zdravím všechny…, jmenuji se Marek Červený a bydlím v malé vesnici Stračov nedaleko Hořic v Podkrkonoší.

V jakých třídách startuješ?
Závodím ve třídě do 600 (supersport)

 

Jak ses k závodění dostal?
Motocyklovým závodům se věnuji od roku 1993…. Tzn. už nějaký ten pátek
K závodění mě přivedl táta s bráchou….. táta chtěl závodit, bohužel nikdy se mu to nepodařilo a brácha je od raného věku motocykly taky “postižen” a tak jsem byl nasazen já…

Prozradíš nám něco o tvém týmu?
Se závody mě pomáhá moje celá rodina, bez které by to ani náhodou nešlo. Pomáhají mě skvělí mechanici, kteří se mnou jezdí na závody, ale i mechanici, kteří mi pomáhají na základně v dílně…..

 

Jaké jsou tvoje dosavadní nejlepší výsledky?
Vícemistr ČR Superstock 1000, vítěz českého Road Racingu 2013, 2014, celkové 3.místo v IRRC 2014

 

Máš závod, na který bys nejraději moc nevzpomínal?
Nerad vzpomínám na všechny závody, které přinesly ty nejhorší situace a důsledky pro jezdce

Jaké jsou tvoje plány do budoucna?
Plány? Já i tým se chceme neustále zlepšovat…. Chceme dělat vše pro co nejlepší výsledky…. Chceme se závody bavit…. Chceme, aby se závody líbily divákům

 

Jaký je tvůj oblíbený okruh a proč?
Nejoblíbenější je ten Hořický. Je to technický okruh, na kterém zažijete snad vše, co patří k Road Racingu. Je to okruh s ohromnou tradicí s úžasnou diváckou kulisou

 

Preferuješ motodromy nebo přírodní tratě?
Přírodní tratě.

Oblíbené jídlo, pití, muzika?
Špagety, Top Topic, Biohazard, Slipknot atd.

 

Co si myslíš o pořádání mistráku na přírodních tratích?
Momentálně máme “mistráky” dva…. Asi jen pánbůh ví na jak ještě dlouho

Nebo jinak, co si vůbec myslíš o závodění na běžných silnicích?
Závody na přírodních okruzích jsou krásné, ale velice nebezpečné… Každý kdo se chce vydat touto cestou, musí toto jasně vnímat. Dle mého názoru, aby jsi obstál na přírodě je třeba mít zkušenosti a na závodním motocyklu něco odježděno. Začínající jezdci by měli v rámci bezpečnosti pro začátek vyzkoušet motocykly nižších kubatur a výkonů pak jít dál…..
 

Tvůj oblíbený jezdec?
Didier Grams

Jak tě berou soupeři?
Na to musím odpovědět jako kluci přede mnou….. nejlépe je se zeptat soupeřů…. Já doufám, že mě berou jako normálního kluka

Máš třeba mezi soupeři třeba nějakého dobrého kamaráda?
Určitě ano.

 

Tvůj závodnický sen?
Jezdit závody co nejdéle….odjezdit co nejvíce závodů s co nejlepšími výsledky a zůstat po tom všem v pořádku a zdraví.

Moc děkuji za rozhovor. Sezóna je konečně za dveřmi!!!

 

foto wusa