Keith Amor
První závody, kterých se Keith Amor aktivně zúčastnil, byly ve skotském Knockhillu v roce 2002. Ještě v téže sezóně se dočkal i svého prvního vítězství v Clubmans Championship. V následujících třech letech pracoval v Jihoafrické republice. Po návratu na ostrovy opět začal vítězit ve Scottish Sports Production Championship, ale nejúchvatnějšího výsledku dosáhl jako nováček na North West 200, kde skončil v závodě superstocků na devátém místě.
Ve své třetí závodní sezóně, což bylo v roce 2006, se Keithovi podařilo kvalifikovat třetím časem do závodu North West 200. V závodě samotném pak dojel na šestém místě. V následujícím závodu superbiků dojel na místě desátém na motocyklu specifikace superstock. Tyto famózní výsledky potvrdil vítězstvím v Dundrod 150 ve třídě Challenge a desátým v superbicích. Na té samé trati se jen o pár dní později konala Ulster GP. Ve třídě Superstock skončil pátý a skvělý týden završil Top10 umístěním v superbicích, což okořenil nejrychlejším časem pro nováčka v celé historii tohoto 7,4míle dlouhého okruhu. Jeho rekord měl hodnotu 126,272mph.
Pro sezónu 2007 se Keith spojil s Uel Duncan Honda Racing Team. Prvním závodem byl tradiční Cookstown 100. Keith zvítězil v závodě OPEN a dojel druhý v supersportech a v Grand Final. O týden později následovala dvě třetí místa v Tandragee v OPEN a supersportech. North West mu přinesl deváté místo v prvním závodu superbiků, páté v supersportech a šesté ve druhém závodu superbiků.
V roce 2007 absolvoval svůj debut na Isle of Man TT. Na konci tréninků už uměl dát kolo těsně pod hranici 122mph. V zahajovacím závodu superbiků dojel čtrnáctý a ve třídě superstocků byl osmnáctý, za což obdržel svoji první bronzovou repliku. V supersportech dojel na skvělém dvanáctém místě a získal tak svoji první stříbrnou repliku. V závěrečném závodu třídy Senior dal Keith kolo za 124,856mph a stal se tak druhým nejrychlejším nováčkem v celé historii TT. Po problémech se spojkou ze závodu musel ale odstoupit. V té chvíli byl na devátém místě.
Po pár týdnech se cesty Amora a Uel Runcán Racing rozdělily. Keith pak jel s Padgett Honda několik závodů britského šampionátu v supersportech. Ale netrvalo to dlouho a byl osloven AIM Racing pro start na Ulster GP.
V Dundrodu se kvalifikoval ve všech závodech do první řady. Dundrod 150 dokončil na sedmém místě ve třídě superbike a na slušném pátém místě v supersportech. V závodu superbiků UGP byl průběžně na osmém místě, když byl závod zastavený pro špatné povětrnostní podmínky a silný déšť.
Pro rok 2008 se upsal Wilson Craig Honda Team. První podnik v Cookstownu jel pouze se šestistovkou, přesto z toho byla dvě třetí místa ve třídě OPEN 1000 a vítězství v supersportech. V šestistovkách své vítězství ozdobil ještě rekordem třídy, když dosavadní rekord na jedno kolo zlepšil o více než dvě vteřiny….
Po havárii v tréninku na NW200 se plně koncentroval na závod superstocků a supersportů, do kterých se kvalifikoval na prvním a druhém místě.
V superbicích dojel desátý a pak byl ještě dvakrát pátý (v superstockách a supersportech), když v závodu 600cc byl pouhých 1,4 sekundy za vítězem. V dalším závodu superbiků dojel se stockovou motorkou sedmý v novém rekordu superstocků 122,381mph.
Na TT se dostavily technické problémy s motorkou, přesto z toho bylo sedmé místo v prvním závodu superbiků a fantastické třetí místo v supersportech.
Následovala pak vítězství v Knockhill, Athea, Melos, Faugheen a Killalane. Svoji úspečnou sezónu pak dokočil v Macau, kde zvítězil ve třídě 600cc. To bylo jeho první vítězství v mezinárodním závodu.
Z tohoto výčtu je vidět, že se během pěti sezón vyhoupl až mezi absolutní světovou road racingovou elitu.
Požádal jsem Keitha o zodpovězení pár otázek.
Co jsi dělal po skončení loňské sezóny?
Po skončení sezóny jsme byli spolu s Cameronem Donaldem v Austrálii. Měli jsme báječné ježdění na Philip Islandu. Nový rok jsme oslavili v Sydney a pak jsme jeli do Kalifornie, kde jsme zahájili přípravu na novou sezónu.
Měli jste jenom kondiční tréninky?
Ne, byl to motokrosový trénink s Billy Mackenziem a Tommy Searlem. Já používám motokros místo tělocvičny.
Na jakých motocyklech se letos představíš?
Budou to Hondy - Superbike, Superstock a 600.
Jaké podniky pro tebe budou letos prioritní?
Prioritami jsou NW 200, TT, Ulster GP, Kells a pravděpodobně Southern 100.
A co Irish National Road Race Championships? Loni jsi absolvoval svoji první celou sezónu a byl z toho titul vícemistra. Nebude letos titul?
Titul a letos? Předpoklady k tomu jistě mám, ale záleží na mnoha dalších maličkostech – třeba na štěstí.
Letos se na TT chystá i český jezdec Michal Dokoupil. Slyšel jsi o tom?
Je skvělé, když na TT přijedou i kontinentální jezdci. Už se na něj všichni moc těšíme.
Máš blíž k MotoGP nebo World Superbikes, koho tipuješ na titul?
Blíž mám rozhodně k WSB. Titul podle mě získá Ben Spies a nebo Jonnathan Rea v superbicích a Eugene Laverty nebo Andrew Pitt v 600.
Jaké máš plány do budoucna? Nechtěl bys někdy přijet třeba do Hořic?
Plánuji co nejvíce vítězství v mezinárodních závodech a také bych někdy rád zkusil World Endurance. O Hořických závodech už jsem toho hodně slyšel. Loni u vás startoval Victor Gilmore. Viděl jsem i nějaké video záběry. Trať vypadá hodně zajímavě, škoda jen, že termín koliduje s North West a je blízko i k TT. Ale do budoucna není nic vyloučené. Uvidíme. Každopádně všechny české roadracingové fanoušky pozdrvuji.