Jan Pospíšil

22.12.2009 12:26

V dnešní představovačce máme dalšího benjamínka české roadracingové scény. Náš rozhovor začneme jako obvykle – tedy jak se jmenuješ a odkud jsi?

Jmenuji se Honza Pospíšil a jsem z Kunovic u Uherského Hradiště a je mi 17let a startuji s číslem 92.

 

V jakých třídách a na jakých motocyklech startuješ ?

Startuji ve třídě 125SP a chci se účastnit i třídy 125GP na přirodních okruzích.

Závodím na Aprilii 125, která mi vyhovuje. Ve třídě 125GP bych měl jezdi na Hondě.

 

Jak dlouho závodíš a jak ses k závodění dostal, s čím jsi začínal ?

Závodit jsem začal v 15 letech. Bylo to na závodech ve Starém Městě, které jsou moje domácí. K závodění jsem se dostal přes tátu, který se kolem motorek pohybuje co ho znám. Začínal jsem na staré Aprilii AF1 a byla to dobrá zkušenost, protože to nejelo a o to byla větší moje snaha.

 

Co tvůj tým ?

Tým. Týmem je mně vlastně rodina s tátou i mámou a kamarádi z Motosportklubu UH.

Všichni se snaží mi jakýmkoli způsobem pomoci, aby moje výsledky byly co nejlepší. Táta shání peníze a sponzory, dělá mi mechanika, ale hlavně dává rady pro odstranění mých jezdeckých chyb.

 

Závodíš krátce, jaké jsou tvoje dosavadní nejlepší výsledky ?

Tvrdím, že nejlepším výsledkem je dokončení každého závodu pod šachovnicí, a ve zdraví. Ovšem nejlepším závodnickým výsledkem bylo 2.místo ze závodu na letišti v Lučenci, jinak se zatím držím kolem 10.místa.

 

A je závod, na který bys nejraději moc nevzpomínal ?

Takový závod snad zatím není. Nejhůře se nám jel závod na Těrlicku, který jsem nedokončil pro technickou závadu zadního kola, ale to stejně nelze říct, že by byl nejhorší.

 

Jaký je tvůj oblíbený okruh a proč ? Preferuješ dromy nebo přírodní tratě?

Oblíbeným okruhem jsou všechny, ale preferuji ty delší, jakými jsou okruh ve Starém Městě a na Těrlicku. Jsou to totiž velmi rychlé okruhy a to je to co na závodech mám rád.

Na dromech jsem toho zatím moc nenajezdil kromě Brna, které se mně hodně zalíbilo. Na přírodních tratích je vždycky lepší atmosféra jak ze strany závodníků, tak ze strany diváků. V tomto okamžiku tedy preferuji určitě přírodní okruhy.

 

Teď ti dám pár otázek, které budou určitě zajímat i holky. Jaké je tvoje oblíbené jídlo, pití, muzika ? A když jmse u těch holek, máš nějakou, nebo už jsi ženatý?

Nejraděj si dávám smažený vepřový řízek s kofolou, a když k tomu hraje nějaký dobrý hard rock nebo heavy metal tak je to super.

Ženatý?  To je určitě budoucnost. A přítelkyní je mně zatím motorka, jí věnuju nejvíc času.

Příležitostně pěkné baby s pěknými deštníky.

 

Jaký máš názor na uspořádání mistráku na přírodních tratích ?  

Myslím si, že to tady stále chybí, a jak se mně doneslo nová sezóna by se už jako oficiální mistrák měla jet. Všichni, kteří se tohoto roadracingu účastní a dávají do něj spoustu času a také nemalé finance si mistrák určitě zaslouží

Kdo je tvým oblíbeným jezdcem ?

V motoGP to je Valentino Rossi, náš Lukáš Pešek a Marco Simoncelli.

Z roadracingu to je Joy Dunlop. A u nás to je Míra Sedlo.

 

Máš mezi jezdci nějakého dobrého kamaráda  

Dobrými kamarády jsou všichni, protože závody jsou o kamarádech a nerad bych při výčtu na některého či některou zapoměl.

 

No a už se blížíme k poslední otázce. Jaký je tvůj závodnický sen ?

Snem je určitě TT Isle of Man a „porazit letošního vítěze“, ovšem, ovšem, ovšem …

 

Děkuji ti za rozhovor a do nové seztóny ti přeji jen samé úspěchy. Ahoj

Já taky děkuji, už se na sezónu 2010 moc těším. Ahoj