Gary Johnson

08.10.2009 17:51

Dnes si budeme povídat s předním roadracingovým britským jezdcem, Gary Johnsonem.

Gary, byl jsi letos k vidění v Kells, jaké to je skákat nebo spíš létat v takové rychlosti na motorce?

„Ta trať je hrozná, když si pomyslíš, co by se mohlo stát, kdybys udělal chybu…., ale to obrovské vzrušení, to bzučení, to přemůže veškeré obavy.“

Jaký typ okruhů máš raději. Rovinaté nebo takové jako je Kells s množstvím skoků?

 „Vždycky tam musí být pár skoků a kopců, je to tak atraktivnější pro diváky.“

 

Je těžké v této době získávat sponzory ?

„Nikdy to nebylo lehké, ale když můžeš sponzorovi něco nabídnout, myslím výsledkově, tak je vždycky snazší ho získat. Vždycky nějakého najdeš, který se o tebe chce postarat.“

 

Máš nějaký zvláštní koníčky ?

"Nic mimo obvyklou normu, mám rád snowboarding a MX, ale budu mít parašutistickou licenci, jenom nevím, co tomu budou říkat moje kolena.“

 

Změnil by jsi tým, kdyby přišla nějaká atraktivní nabídka ?

"V tuto chvíli se žádná nerýsuje, ale odhaduji, že jich příští rok bude méně než letos.Těším se na na BSB, ale výdaje jsou astronomické. Chtěl bych být v týmu, který se zúčastňuje obojího, tedy okruhového závodění i road racingu.“

 

Je tu nějaký tým, ve kterém bys chtěl být ?

"Myslím, že každý jezdec by rád jednou startoval za tovární tým, který by ho dokázal podporovat. Takže třeba HM Plant by byla dobrá volba."

 

Jak dlouho budeš k vidění na 'road racingu' ?

"Tak dlouho, jak jen budu moct být v samé špičce. Doufám, že aspoň nadcházejících deset let by bylo tak akorát.“

 

Neměly by být finanční odměny vyšší ? Když se člověk podívá na ten risk…

"Finanční odměny jsou takové, jaké jsou... Závodil bych třeba i bez nich, risk je veliký, ale milujeme tuhle hru,vyšší odměny by ale určitě nepřišly na zmar.“

 

Máš nějaké další sporty, které bys třeba chtěl dělat ?

"Ale jo, mám, ale motoristické koníčky jsou mými nejoblíbenějšími, i přes tu drahotu.“.

 

Kdo je tvým nejoblíbenějším hrdinou ?

„Ricky Johnson MX star.“

 

Vídáme Michaela Dunlopa s rozdílnou barvou bot, máš taky nějaký rituál během závodního dne ?

„Ne nemám...Ale třeba někdy mít budu.“

 

Co si myslíš o okruhovém závodění ?

"Je to to, co to je! Je trochu střelené jezdit rychle pořád dokola.“

 

Gary, viděl jsem tvůj výlet do trávy během jednoho ze závodů na letošní UGP. Tvoje jízda byla ohromující. Co takhle Hořice ? Uvidíme tě někdy na nejlepším kontinentálním roadracingovém podniku ?

"Nikdy jsem o takových závodech  neslyšel????  Ale pošli mě pozvánku!“


 

Co byl tvůj nejbláznivější zážitek během závodění ?

"Musel bych se vráti zpět, do mých školních let, kdy jsem jezdíval motokros. Jednou to byl mega blátivý závod a já ho jako newcomer vyhrál. Bylo to ale proto, že všichni přede mnou popadali!“

 

Na jaký svůj výsledke bys rád upozornil?

„Na podium v závodě senior v posledním letošním závodě na UGP race!“

 

Kdo jsou tví kamarádi v paddocku ?

V paddocku nikdo, nejezdí se mnou. Ale jsem členem fan clubu Paula Owena (fotbalista).“

 

Který je tvů nejoblíbenější okruh a proč ?

„Mám rád všechny mezinárodní roadracingové závody, ale kdybych měl vybrat jenom jeden, nejspíš by to byl Dundrod. Je to nejrychlejší okruh. Když to tam valíš, je to super bzučení.“

 

Kdo je tvým nejvíce respektovaným soupeřem ?

„Respekt mám ke všem, ale můj speciální respekt má John McGuinness.“

 

Na závěr, máš nějaký vzkaz nebo komentář, který bys chtěl učinit ?

„Díky za otázky a tohle interview, chtěl bych říct, že děkuji všem, kteří pro nás jezdce i pro vás diváky připravovali po celou sezóny tyhle fantastické závody. A doufám, že se brzy setkáme.“