Emlyn Hughes

04.01.2010 19:07

Irské roads už nějakou dobu brázdí jeden velmi populární závodník, který občas vyrazí i do německého Frohburgu. V letošním roce ho přivítáme i v Hořicích. Emlyn Hughes, kterému kamarádi i soupeři neřeknou jinak než Emo, patří mezi kvalitní irské jezdce. V roce 2009 skončil celkově šestý v třídách 125 a 250cc.

 

Emo, mohl bys našim fanouškům prozradit odkud jsi?

Bydlím v Dublinu v Irské republice,

 

V jakých startuješ třídách?

Jezdím všechny třídy. 125cc, 250cc, 600cc a open.

 

To je pěkný záběr. Jaké motocykly máš nachystané na sezónu 2010?

Předně to bude moje honda RS250 a hlavní zbraní bude suzuki gsxr 1000 K8.

 

Jak ses dostal k závodění a jak dlouho jezdíš na motorkách?

Začínal jsem s trialem v 5ti letech. No a když mě bylo patnáct tak jsem přešel na okruhy. To bylo v roce 1989.  

 

Tak to už máš zkušeností dost a dost. Co považuješ za svůj největší dosavadní úspěch v tvé závodnické kariéře? A na co moc nerad vzpomínáš?

Nejpíš to bude vítězství v ManxGP v roce 1994 ve třídě 250cc. Nerad vzpomínám na svůj první závod ve třídě do 600cc, kdy jsem dostal kolo. Musím tedy říct, že to bylo po dvouleté pauze. Ale stejně..

 

Jaké jsou tvoje oblíbené tratě?

Moc se mě líbilo na Novém Zélandu, tam mají nejhezčí krátké okruhy (pozn. – motodromy). Pokud jde o přírodní tratě, líbí se mě všechny, které v Irsku máme. Nemůžu tak jmenovat tu nejoblíbenější.

 

Teď ti položím otázku z úplně jiného soudku. Co rád baštíš a piješ?

Irish Cider a full irish breakfast. (cider je něco jako pivo a to druhé je plnohodnotná irská snídaně – tedy toasty, slanina, vejce….)

 

Kdo je tvým oblíbeným jezdcem?

Na okruzích Rossi a na přírodních tratích Joey Dunlop.

 

Co bys sdělil českým roadracingovým fanouškům?

Nemůžu se dočkat, až zpomalím v té vracečce. (Lukavecké)

 

Emo, dík za rozhovor a ahoj v Hořicích.

Díky a ahoj.