Davy Morgan

02.02.2011 20:51

20.místo - racer of the year 2010

DAVY MORGAN
Věk              38
Team          Strangford Holiday Park/CSC Branson Racing
Bydliště         Saintfield, Northern Ireland

výsledky v roce 2010

vítězství v mezinárodních závodech                   0
pódiová umístění v mezinárodních závodech        0
vítězství v národních závodech                         2

nejrychlejší kolo na TT: 125.134mph, 2010 (26. nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na UGP: 127.618mph, 2010 (24. nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na NW200: 116.208mph, 2010 (16. nejrychlejší)

Davy Morgan, jezdec ze severoirského Saintfieldu, se v irských závodech objevuje už nějaký čas, po letech, kdy se mu moc nedařilo, přišel ale rok 2010 a s ním i skvělé výsledky, zejména na TT. Ale po celou uplynulou sezónu měl tenhle devětatřicetiletý týpek opravdu dobré výsledky.


Díky podpoře jeho dlouhodobého sponzora, kterým je CSC Branson and Strangford Lough Holiday Park, získal Davy nejlepší motocykly jeho dosavadní závodnické kariéry. Byla to zejména ex-TAS Suzuki, která byla v jeho rukou skutečnou zbraní ve třídě Superbike. Pro třídu Superstock používal Yamahu R1 a další Yamahu, tentokrát R6, jezdil ve třídě Supersport. Davy také jezdil se skvělými výsledky i ve třídě 250cc, kde sedlal Hondu.

Davyho sezóna začala na Ian Watson Spring National v anglickém Scarborough. A byl to opravdu úspěšný vstup do sezóny. Zvítězil v závodu Supersport ‘B’ a dojel druhý a třetí v závodech třídy 250cc. Byla to skvělá příprava před domácími (irskými) závody.


Po jedenáctém místě ve třídě Superbike v závodu Cookstown 100, následovalo další pódiové umístění ve třídě 250cc. Tentokrát to bylo třetí místo. Úspěšný podnik pak završil 12.místem v závodu třídy 600cc a desátým místem v Grand Final.

Stejně jako mnoho dalších jezdců, tak i Davy pojal start na North West 200 jako dobrou přípravu před Isle of Man Tourist Trophy, jeho nejdůležitějším závodě v roce. Na North West si vůbec nevedl špatně, o čemž svědčí i jeho umístění – 15. a 17. místo v závodech Superbike, 17. místo v prvním závodu Supersport, což zároveň znamenalo i šesté místo mezi severoirskými jezdci v tomto závodě. Ve třídě Superstock dokončil závod na 24. místě.

Na TT odjížděl s úmyslem zařadit se do Top15 mezi soukromými jezdci. Po několika, ne zrovna nejúspěšnějších ročnících TT, si svůj plán splnil. Dojel 14. ve třídě Superbike, když si v tomto závodě vylepšil i svůj osobní rekord na jedno kolo až na hodnotu 124mph. Smůla ho potkala v závodě třídy Supersport, kdy mu nejdříve odešel akumulátor a pak se ještě dostavily problémy s pneumatikami. Závod tedy pro něho skončil předčasně. Ve třídě Superstock skončil celkově 22., což zároveň znamenalo, že byl druhým nejrychlejším jezdcem na R1 v cíli.

Problémy s elektrikou znamenaly další odstoupení z druhého závodu třídy Supersport, Vše ale přišlo v posledním závodu, tedy ve třídě Senior, který dokončil na skvělém 9. místě, jako nejlepší soukromník. 25 bodů, které si na tak připsal, znamenalo celkové třetí místo v Privateers Championship (šampionát soukromníků) a to i přes jeho dvě odstoupení ze závodů. Své nejrychlejší kolo na Mountain Course jel za 125.134mph a to znamená, že byl 26. nejrychlejším jezdcem ze všech účastníků TT 2010. Na okruhu v Billown, kde se v rámci TT jely dvoutaktní třídy, obsadil třetí místo v závodu 250cc Post TT Race.


Dalším pokračováním byly závody v Bush. I tady se Davy ukazoval ve fantastické formě. To potvrdil v závodu třídy Superbike, ve kterém zvítězil. Toto vítězství pro něho znamenalo vůbec první nejvyšší pódiové umístění ve čtyřtaktním šampionátu. Formu potvrdil dalším třetím místem ve dvěstěpadesátkách a čtvrtým místem ve třídě 600cc. O týden později, ve Skerries, byl druhý ve 250cc a osmý ve třídě Supersport.

Na další závody si musel Davy počkat až do Mid Antrim. Počasí za moc ale nestálo a Davy dojel čtvrtý ve 250cc a sedmý v Superbike. Týden na to byl v Armoy třikrát šestý - v Superbike, Supersport a Grand Final, ve 250cc byl opět na pódiu, tentokrát na třetím místě a se svojí 250 Hondou vytvořil nový traťový rekord třídy.

Na UlsterGP to nebylo zrovna podle Davyho představ. Nejprve se odporoučela R6 Yamaha v prvním závodu třídy Supersport, v nepříliš silně obsazeném závodě třídy 250cc si dojel pro páté místo. Chuť si trochu spravil v obou závodech superbiků, které dokončil na 11. resp. 15. místě. Nejrychlejší kolo objel průměrem 127.618mph.

Koncem srpna se opět vrátil na Isle of Man, aby se zde zúčastnil Manx Grand Prix. Pro různé závady ale postupně musel odstoupit ze třech závodů, včetně závodu klasiků. Ve třídě 350cc byl ještě v posledním kole na šestém místě, ale stroj námahu nevydržel. Totéž se mu přihodilo i v prvním kole třídy Formula Classic, kdy jel pro změnu na místě třetím. Ve třídě Lightweight nevydržel u jeho 250cc motor.

Sezónu na irských tratích pak zakončil v Killalane, a to 7. místem ve třídě Supersport race a 8. a 13. v Superbike. Dvěstěpadesátky opět nedokončil, ale i tak mu jeho výkony v průběhu sezóny stačily k celkovému třetímu místu v této třídě.

Posledním závodem sezóny byl Gold Cup ve Scarborough. Počasí mítinku nepřálo, ale i tak si Davy dojel pro slušné čtvrté místo v Phil Mellor 250cc Trophy.

Kromě zmiňovaného třetího místa v šampionátu 250cc můžeme Davyho Morgana najít i ve výsledkových listinách tříd 600cc a 1010. V menších šestistovkách skončil v irském šampionátu sedmý, v litrech pak dokonce šestý.

V roce 2011 bude Davy startovat opět na všech významných domácích závodech, včetně North West, Ulster GP nebo TT. Ale v květnu bychom ho měli vidět i na startu hořických 300 Zatáček, kde by se našim fanouškům měl představit ve třídě GP250. Velké motocykly už bude mít tou dobou nachystané v paddocku North West 200, který následuje ihned po Hořicích.

 

fotografie: wusa 2010 (Armoy UGP)