David Kužela

07.03.2015 14:18

Nová třída supertwin přináší i nové, i když v tomhle případě by se dalo říct spíš staronové, tváře. To je taky příběh torta.

 

Ahoj Davide, obligátní začátek, aby fandové věděli, s ým mají tu čest, tak do toho.

Ahoj všem, jmenuji se David Kužela. Všichni mně říkají torten. Narodil jsem se v Hořicích a bydlím v Městci Králové. Startuji ve třídě supertwin.

 

Přesto, že se kolem závodů motáš celkem dlouho, jako jezdec jsi vlastně nováček. Jak to u tebe začalo?

Svůj první závod na rr jsem jel v roce 2013 v Dymokurech. Jinak jsem dříve jezdil na agenturách. Na motocyklu jezdím od roku 2006, když teda nepočítám fichtla atd. K závodění mě vlastně dostal můj bratranec Robin Bořke v roce 2004, kdy se začínalo ještě s autem a o dva roky později se začalo s motorkama.

Já vím, že ve vašem stanu bývá docela veselo, kdo patří do tvého týmu?

Jezdím za tým BoPRoracing. Je to vlastně rodinný tým, který v roce 2004 založil Robin se svým otcem Petrem Bořkem, který stále závodí s autem. Můj týmový kolega je můj suprovej kamarád a výbornej jezdec Michal Vecko, jezdí na šestce. Jinak lidi kolem nás je mnoho, jmenovitě Jarka Čihák mechanik, švagr Petr Nešněra, Richard Něníčeka, Michalův otec a samozřejmě moje přítelkyně Daniela Nešněrová a její rodiče, kteří zajišťují catering. Je tam mnoho dalších lidí jmenovat to nebudu, to by bylo na slohovku.  Jsem strašně rád, že se mnou jezdí a podporují nás.

 

To věřím, vždycky se věci dělají líp, když máš okolo sebe lidi, kterým je potěšením pomoct, nebo jen být na blízku. Jezdíš sice krátce, ale máš nějaký výsledek, na který jsi hrdej?

Můj nejlepší výsledek je z minulého roku na Jarní ceně Brna čtvrté místo, ale je to drom na rr myslím sedmé.

 

Opačná strana mince úspěchů….

Na co bych radši zapomněl, co se nemělo stát, je samozřejmě rok 2011 Hořice a pád Robina. Moc mně chybí, měli jsme spolu suprovej vztah, bohužel už jenom vzpomínky

No tohle zasáhlo hodně lidí, život ale jde dál. Co plánuješ?

Plány do budoucna? Já zas nějak moc dopředu neplánuji. Teď začne sezóna, tak plán je odjet ji celou a vždy dojet, to je momentální můj plán.

 

Kde se ti nejlíp jezdí?

Oblíbený okruh? Jezdí se mně všude dobře, Hořice jsou samozřejmě profilem nejhezčí.

 

Drom nebo příroda?

Tak jezdím přírodní. Co se týče atmosféry jak v depu, tak okolo tratě jednoznačně je lepší příroda. Když jsem šrouboval na Alpe, tak tam nic nebylo, ale ani jedno neupřednostňuju, kazdý má své.

Oblíbené jídlo, pití, muzika?

Jsem skoro všežravec, hlavně tam musí bejt maso. Pití, z alkoholu pivo tvrdej moc radši ne pak mě napadaj bejkárny. Muziku můžu všechnu, kromě dechárny, upřednostuju českou.

 

Co si myslíš o českém RR mistráku?

No můj názor je, že by se to mělo spojit a vyhlašovat najednou, ale jestli se dočkáme, to nevím já tyhle věci moc neřeším, chci hlavně jezdit a bavit se tím.

 

Závodění na silnici tě asi teda baví, viď?

No tak je tam samozřejmě větší riziko než na dromu. Bez aspo nějakých trochu zkušeností z dromu bych na přírodu nešel.  Je ale vidět, že se pořadatelé snaží co nejvíce zabezpečit, pokrok tam je vidět a to je dobře. Ti lidé, kteří kritizujou, hlavně ti co o závodech vědí prd a nikdy tam ani nebyly, že jsme magoři, nikdo nás tam nenutí jezdit děláme to, protože nás to baví a máme to rádi

 

Oblíbený jezdec?

Člověče ani nevím.

 

A co tví soupeři? Jak se na tebe tváří?

No to já nevím, ale prej někdy ten náš stan je pěknej úl, to je jediný co vím. No tak já se rád pobavím s každým s tím nemám problém, jak se kdo chová ke mně, tak já se chovám k němu.

 

Máš nějakej závodnickej sen?

Tak momentálně to bude asi ta bedna, dál zatím nemá cenu snít.

 

Máš nějakej vzkaz na závěr?

Rád bych touto cestou poděkoval všem co mě a náš tým podporuji. Všem kamaradům jak z Městce, tak z Hořic, moc si toho vážím.

 

Davide, dikes za rozhovor a dej tu bednu co nejdřív.