Christopher Eder

17.03.2015 20:46

Oranžovou KTM jen tak nepřehlídnete, jezdí na ní sympatický vídeňák, který tady u nás v Čechách miluje nejen roadracing....

 

Na úvod by ses nám mohl představit.

Ahoj, moje jméno je Christopher Eder a pocházím z Vídně. Narodil jsem se v dubnu 1988.

 

Tak úvod máme za sebou, pověz mi, jak ses dostal k motorkám a proč jsi začalk závodit?

Mojí první motorkou byla Yanaha PW50, kterou jsem dostal od dědy a babičky k mým šestým narozeninám. Pár roků jsem jezdil jen tak pro zábavu. K závodům jsem se dostal v roce 2008, kdy jsem startoval na klasickém závodu do vrchu tady u nás v Rakousku, to jsem jel na Yamaze TZ350.

Proč… to je dobrá otázka. Můj děda býval automobilovým závodníkem, pak mechanikem. Opravoval taky motorky, hlavně Kawasaki, no a tak jsem se tím nakazil taky.

Na jakém motocyklu tě můžeme vidět jezdit?

Startujive třídě 125cc na motocyklu KTM 125 GP.

 

Co nám povíš o svém týmu?

Letos budu závodit za MRSC-Gunskirchen, který je mým letošním hlavním sponzorem. Velkou podporu taky dostávám od Norbert Mosera a Dietera Fleischerera, oba pochází z Gunskirchenu. Samozřejmě nemůžu opomenout moji přítelkyni.

 

Jakého výsledku z tvé dosavadní kariéry si nejvíce ceníš?

Nejlepší výsledek….. hmm. Pro mě to je Staré Město 2014 a celkové druhé místo v šampionátech ACCR a CAMS.

 

Pamatuješ si na naše první setkání?

Myslíš osobně, nebo přes web? Asi to bylo v Hořicích 2013.

 

Nene, bylo to ve Frohburgu 2012, tehdy jsme měli problém s přípojkou elektriky a ty jsi mě s tím pomáhal …

Anooo no jo vlastně, už si vzpomínám.

Máš v mysli nějaký závod, na který nemíáš nejlepší vzpomínky?

Někdy to tak po některých závodech mám, ale časem stejně převládají ty lepší vzpomínky. No jednu takovou ne dobrou vzpomínku mám na Kopčany 2014. To jsem byl na sebe opravdu hodně naštvanej, měl jsem 10ti vteřinový náskok na druhého René Lohse….

 

Jo taky si na ty Kopčany vzpomínám, ono se zase tak často nestane, aby člověk spadnul z prvního místa… Jaké jsou tvoje plány do budoucna?

Samozřejmě jezdit český road racing, máte to tam báječné, miluju tenhle sport. No a v letošním roce poprvé pojedu na Ulster Grand Prix, na to se moc těším.

 

Co rá jíš a piješ?

Nejvíc mám v oblibě halušky a svíčkovou. Sice to není zrovna optimální pro moji váhu, ale občas se to snese.

 

Co třeba muzika, co rád posloucháš?

Starej dobrej rock.

 

Co si myslíš o českém mistráku a jeký je tvůj názor na závody na běžných silnicích?

Jak už jsem říkal, je to super, že se takové závody u vás jezdí. Atmosféra je po celý víkend báječná, diváci jsou taky skvělí. Motodromy moc nemám rád, preferuju normální silnice. Pro mě je taky fajn, že to k vám nemám daleko.

No to máš pravdu, navíc tady máš slečnu, viď? Tvůj nejoblíbenější jezdec?

Joey Dunlop

 

Jaké máš přání do budoucna?

Tak zaprvé, dělat tenhle sport hodně dlouho, nemíním skončit brzo. A velké přání je vítězství v Hořicích, ale bude to hodně těžké.

 

Tak třeba se ty Hořice letos povedou, ale naši kluci se jen tak nedají. Děkuju ti za rozhovor a přeju úspěšnou sezónu.

 

foto wusa