Čéřa #5

22.10.2009 20:46

Na přírodní tratě se dostávají i jezdci, kteří mají víc zkušeností spíš z motodromů. Jednoho takového si dnes představíme. Ahoj. Trochu se nám představ, jak se jmenuješ a odkud jsi?

Mé jméno je Jan Čeřovský a od malička mi známí a kamarádi říkají "Čéřa" a mým oblíbeným číslem, jak už tomu bylo i často ve škole, je číslo #5 :-) nevím jestli je toto číslo pro mě nejšťastnější, ale každopádně rád pod tímto číslem startuji. Možná i proto že jsem se narodil 5.dubna 1985. Pocházím z Písku kde jsem se i narodil, ale jelikož mám většinu pracovních aktivit v Milevsku, tak se dá říct, že je ze mě už tak napůl i Milevčák.

V jakých třídách startuješ ?

CEC superbike licence, volná do 600ccm

Takže spíš motodromy. Na jakém stroji jezdíš ?

Mým závodním nářadím je Lopata (interní název mého motocyklu :-))   Jedná se o Yamahu R6R r.v.2007

Určitě nás zajímají tvé začátky a jezdecký vývoj. Takže další otázku je nasnadě. Od kdy závodíš a jak ses k závodění dostal ?

V závodění jsem naprostým nováčkem. Každopádně od malička jsem motorky miloval a závodit si vždy přál, jenže když doma pak slyšíte takové názory, že jestli motorka do baráku, tak půjde rychle i s vámi  z něj ven, tak na závodění můžete opravdu rychle zapomenout, to mi věřte :-D!Takže jsem měl povolené od malička akorát padesátky typu JAVA 21,23, MALAGUTI firefox a to už bylo co říct :-)! Přišel ale věk 19ti let a já se osamostatnil a tudíž si mohl za uškudlené korunky koupit konečně mojí první VELKOU motorku a nemusel se bát, že se ze mě stane bezdomovec :-) Byla jím KAWASAKI ZXR400. Nicméně, pak následovaly další motorky, jako ZX6R, CBR1000RR, GSXR 750. Jelikož jsme jezdívali s naší bandičkou z okolí Písku a Milevska opravdu hodně a některé naše vyjížďky spíš připomínaly hrůzostrašné záběry jak z TT Isle of Man, tak jsem začal navštěvovat častěji a častěji motodromy. Ale tam přišlo zjištění, že jezdím absolutní h.... a řekl jsem si. že to musím zlepšit a přemýšlet více nad technikou jízdy. A ke konci minulého roku jsme si s mým dobrým kamarádem Jardou Hanzlíkem řekli, že přeci jen musíme zkusit vlézt do jámy lvové a volba zněla C.E.C. a příležitostně i jiné závody, jako PČR volná do 600, Pirelli Cup. Oficiálně závodím od tohoto roku, tedy sezona 2009 byla pro mě hodně o poznávání a nabírání nemalých zkušeností. A taky určitě v neposlední řádě i osobní zkouškou toho, jestli vůbec mám v závodech na našich silnicích co pohledávat!

Hmm hezký. Máš kolem sebe nějaký tým nebo partu lidí, kteří ti pomáhají, mohl bys je trochu představit ?

To určitě a musím říct, že bez některých lidí by tato sezona mohla být daleko i složitější. Jedním hlavním  z těchto lidí je náš dvorní mechána Petr Košťál a jeho servisní tým PK-racing spolu s Pájou Jonákem, kteří fungovali vždy víc než na 110% a tímto jim ode mne patří za sezonu 2009 velký dík a doufám, že jim takto budu moct děkovat i v následujících sezonách. Dále i nemalá podpora od pana Josefa Tollingera, dodavatele náhradních dílů a doplňků Autoll. A jak bych mohl zapomenout na velkého závodníka a kamaráda Václava Jiruše, který dbá na mé bezpečí a obléká mne do jeho bezesporu špičkových kombinéz 4SR.

Jaké jsou tvoje dosavadní nejlepší výsledky ?

Nejlepší těžko říct, doufám, že ty nejlepší teprve přijdou. Ale každopádně se mi perfektně jelo na Kyjovském okruhu, kde jsem se probojoval v závodě na 4.místo, jen v 6.kole byl balík slámy v retardéru mým osudným a hold byl i silnější než moje pravé koleno a nárazem jsem se odporoučel k zemi. A jelikož olej opouštěl palubu mého motoru, byl pro mne ten závod uzavřený. Takže s průběhem závodu jsem  byl spokojený, ale asi  nebyl úplně mým nejlepším. Dále umístění v C.E.C. na německé trati Lausitzring na 4.místě. II závod Pirelli cup 3.místo

Je nějaký závod, na který bys nejraději moc nevzpomínal ?

No tak to vím naprosto přesně a tím byl letošní závod Havířovský zlatý kahanec, kdy v prvním tréninku jsem upálil svíčku a v druhém mi odešla spojka a i přes snahu dát spojku do nedělního závodu dohromady se nám to nezdařilo a po zaváděcím kole jsem se už na startovní rošt nepostavil a byl jsem nucen pro nefunkčnost zajet do depa. Takže nezbývalo, než si závod vychutnat "celej šťastnej" z pohledu nasr... diváka :-)

Těrlicko bylo asi hodně smolné. Který z okruhů máš nejraději ?

Lausitzring - je to technická trať a pro mě taková všestranná, až na ten povrh, který mi přijde, na to jak je starej, dost hrbolatej, ale o to je to víc zábavnější :-)

Radvanický okruh - jel jsem na něm můj první Road Racing závod a i můžu říct, že se mi zatím ze všech mých odjetých přírodních tratí líbil nejvíc.

Jak to tedy máš hozené ? Preferuješ motodromy nebo přírodní tratě ?

Motodromy jsou SUPER!, přírodní tratě MAZEC!

Co jídlo a pítí ? Máš nějaké oblíbené ?

Kachna, bosák, zelí + Plznička.

Kachna, bosák, to tě šteluju tak do dechovky :-)) Máš nějako vyloženě oblíbenou muziku?

Z muziky poslouchám, snad krom hip hopu a Sámera Issy, všechno co je melodický.

A co baby? Máš přítelkyni nebo jsi ženatý ?

Ženami zaneprázdněný B-),  moc slečen to nevydrží, když jste věčně věků buď v práci nebo na závodech :-) a místo telenovel sledujete věčně závody TT Isle of Man, WSBK, British SuperBike, AMASuperbike, MotoGP a jiné

To mě něco připomíná… Co si myslíš o uspořádání mistráku na přírodních tratích ? Nemám na mysli jen ten letošní, ale jaký na to tvůj názor?

Myslím si, že je to nápad určitě skvělý a jednoznačně si myslím, že by to byl postupem času větší mazec než dosavadní MMČR (tím nechci úroveň a kvalitu tohoto mistrovství shazovat, ba naopak, v dnešní době si troufám říct, že je na daleko větší úrovni než kdy jindy).

Tvůj oblíbený jezdec ?

Je jich víc např. Troy Bayliss, Jakub Smrž, Ben Spies, Jonathan Rea, Jaroslav Hanzlík :-D

Vybral jsi opravdu pěknou společnost. Když se podíváme do domácích luhů a hájů, máš ve startovním poli mezi jezdci nějakého dobrého kamaráda ?

No jasně, že mám a je jím již zmiňovaný Jaroslav Hanzlík (Hanz#27), s kterým bojujeme pod hlavičkou Teamu KWSracingteam v závodech CEC a on startuje ve volné nad 600ccm. Dále jsem se během závodů seznámil s fajn týpkem a tím je Petr Zrzavý (Corpse#33) a určitě i fajn kluci z týmu Vlčáci.

Každém kluk sní, někomu to vydrží i celý život, jaký je tvůj závodnický sen ?

Sen si plním každým závodem páč tento sport je velice náročný, a to potvrdí určitě každý, kdo s tímto sportem má co do činění. Jinak, myslím si, že každého kdo se dokáže postavit na startovní rošt je závodnickým snem vyhrát, a to je podle mě bez keců! Ale určitě budu spokojený, když budu jednou moct, třeba v padesáti letech, ve zdraví vyprávět o řadách odjetých kvalitních tratí a  závodů !

Podle tých odpovědí je zřejmé, že máš prostě rád závodění na motorkách v podstatě kdekoliv. Protože tohle je web o závodech na přírodních tratích, budu svoji otázku směřovat na ně. Už jsi tady zmínil Kyjov, Radvance i Těrlicko. Co Hořice?

Co Hořice?V Hořicích jsem měl startovat už letos, byl jsem už i přihlášený, ale nepodařilo se mi připravit na čas motorku, takže jsem se Zatáček zúčastnil jen jako divák, ale doufám, že tomu na přes rok už tak nebude a budu si moct závodní trať prohlédnout i za řidítky motocyklu.

K tomu nezbývá než ti držet palce. Takže, hodně zdaru a úspěchů do tvé další závodní kariéry. Díky za rozhovor.

 

Použité fotgrafie jsou z Čéřova archívu