Andy Farrell

08.07.2009 20:29

Kdo nebo co tě inspirovalo k tomu, že jsi začal závodit na přírodních tratích?

Nemůžu přesně určit nikoho. Vždycky jsem obdivoval to velké množství jezdců, kteří jezdili roadracing, to se táhne prakticky od mého dětství, kdy jsem jezdil jako divák. Některá ta jména mě i utkvěla v paměti – Sam McClements, Johnny Rea, Brian Reid, Eddie Layckock a samozřejmě Joey a Robert Dunlopové. V poslední době by to byli Martin Finnegan, Ryan Farquhar, Cameron Donlad a Adrian Archibald. Nemá asi cenu uvádět další jména, prostě každý z jezdců, kteří závodí na přírodních tratích zasluhuje obrovský obdiv. Obdiv zasluhují za to, že tenhle sport s sebou nese kus velikého rizika, odříkání a finančních výdajů, možná i jisté odtržení od společenského života, protože jezdci spoustu času stráví ve svých dílnách a garážích přípravou svých strojů na další závody. Pak je to velké množství závodů během sezóny. Po skončení závodního víkendu opět zpátky do své boudy a makat na strojích. A takhle pořád dokola. Když se pak poštěstí, že vyrazí s manželkou nebo přítelkyní někam za zábavou, u každé vypité pinty piva pak přepočítává, co by se za to dalo pořídit na motocykl. Takže podle mě každý kdo závodí si zaslouží obrovský obdiv.

 

Andy, jak dlouho vlastně závodíš?

Letos je to moje čtvrtá sezóna. Rok 2006 jsem strávil na motodromech. A svůj první roadracingový závod jsem absolvoval v roce 2007. Někomu se tak může zdát, že nezávodím moc dlouho.

 

Jakým dalším sportům se věnuješ?

 Hraju squash, ten mě udržuje v dobré fyzické kondici. Ale nejraději mám šipky.

 

Jaké jsou doposud tvé největší roadracingové úspěchy?

Největšími výsledky, které jsem dosud udělal, byla vítězství v roce 2008 v Athea, Faugheen a Killalane, čímž jsem celkově zvítězil v Southern Centre Championship ve třídě Lightweight Support. V národním šampionátu jsem skončil celkově třetí v Lightweight Support a druhý v Senior Support.

 

Tvůj nezapomenutelný moment?  

Můj nejnezapomenutelnější moment je moje první roadracingové vítězství v Athea (Limerick) v roce 2008. Spousta lidí v tom moc nevěřila, ale nakonec se jim z toho zvedalo obočí.

 

Jaké máš plány pro rok 2009?

Budu jezdit ve třídách 400cc a 750cc. Mám taky dobrou R6, takže zkusím štěstí v závodech s jezdci jakými jsou Ryan Farquhar, Keith Amor, Adrian Archibald nebo třeba William Dunlop. Rád bych letos jel ManxGP. Pro tuto příležitost mám již zmiňovanou R6 a velmi dobrou Kawasaki 400.

 

Co si vlastně myslíš o tomhle sportu, vždyť jezdit rychlostí přes 150mph mezi ploty a zdmi je pro mnoho lidí nepředstavitelné?

Pro mě je závodění na silnicích splněný velikánský sen. Je to nepopsatelně velká a krásná droga. Cestovat rychle je jedna věc, ale jet se skupinou závodníků v balíku, kde si nedáš zadarmo ani palec, do zatáček nalítáváš těsně jeden za druhým, pak brzy zjistíš, jaká je to adrenalinová pumpa!