Anders Blacha

14.01.2010 13:12

Rokem 2009 skončila své oficiální učinkování v závodech seriálu mistrovství světa třída, která v něm byla od samého začátku, tedy od roku 1948. Ano jedná se o populární dvěapůly. Třída velmi oblíbená, velmi rozšířená. Dnes si popovídáme s jedním z protagonistů třídy 250cc.

 

Mohl by ses nám tedy trochu představit?

Ahoj. Jmenuji se Anders Blacha a jsem Blommenslystu v Dánsku.

To, že jezdíš dvěstěpadesátky, jsem už říkal v úvodu. Na jakém jezdíš stroji?

Momentálně vlstním Yamahu TZ 250, ale zkušenosti mám i s jinými motocykly.

Dobře, navážu na tvoji odpověď. Pověz nám tedy něco o svých začátcích.

Se závoděním jsem začínal jako hodně mladý. To mě bylo jedenáct. Moje první závodnické kroky byly v motokrosu. Motokros jsem jezdil až do roku 1999.

Co následovalo potom?

Rok 1999 byl mým posledním mezi motokrosaři. Pak jsem začal jezdit motardy a nevedl jsem si nejhůř. V roce 2002 jsem v dánském mistrovství skončil celkově šestý a rok na to druhý. Na silnici jsem se vydal v roce 2004, samozřejmě ve třídě 250cc. Mám I zkušenosti z německého IDM a našeho šampionátu ve třídě supersport. To bylo v roce 2007. Ale zase jsem se vrátil zpátky do dvěstěpadesátek.

Takže tvoje úspěchy mimo silnici jsi už vyjmenoval, ale co na silnici?

No, v roce 2008 jsem skončil celkově osmý v Evropském poháru třídy 250cc.

To je pěkné. Jakou trať máš nejraději?

Jednoznačně Spa Francorchamp v Belgii. Trať je dlouhá a má mnoho rozílných úseků. Pokud se týká přírodních okruhů, líbí se mě Frohburg v Německu.

Co vlastně v Dánsku jíte?

Naše kuchyně je dost rozmanitá, ale já mám nejraději pizzu. Pokud jde o pití, preferuji colu s rumem.

Jaké je tvoje zaměstnání?

Jsem mechanikem a majitelem v jedné osobě v dílně, která se specializuje na motocykly.

Na závěr se zeptám, koho považuješ za nejlepšího jezdce?

Jednoznačně je to Joey Dunlop. Joey je to nejlepší jedec všech dob.

Díky za rozhovor a doufám, že tě taky uvidíme v Hořicích.

To závisí na termínech závodů Evropského poháru, ale určitě bych moc rád přijel. Hořice mají opravdu skvělé jméno. Díky a ahoj.