Aleš Nechvátal

11.03.2015 19:03

Alda naskočil do českýho road ratingu teprve nedávno, o to víc o sobě dal už vědět.

 

Ahoj Aldo, spousta lidí tě zná, ale bychom dodržovali pravidla těchto rozhovorů, tak se taky představ.

Ahoj, jmenuju se Aleš Nechvátal, je mi 33let, narodil jsem se v Ledči nad Sázavou, kde také bydlím.
 

Válečný barvy tvý hondy jsou nepřehlédnutelný…
No, to asi jsou, jenmo doplním, že startuju ve třídě Volná nad 600.
 

Jaké byly tvoje začátky?
První závod jsem jel v roce 2009, bylo to Brno a agentura Prospeed, závod pro nelicencované v rámci ČMN cupu. Strašně rád na to vzpomínám. Jinak první zkušenost s okruhem jsem absolvoval při jízdách pro veřejnost v Brně, někdy v roce 2008. Pamatuju si na to jako by to bylo dnes. Strašně sem chtěl okusit závodní dráhu, dokonce se mi o tom i často zdávalo. Tak jsem to zkusil a dostalo mě to. Ten den sem zjistil, čemu se chci dál věnovat.

To je moc dobře, že tě závodění takhle chytlo. Jezdíš za RRL, co bys mohl říct o týmu a lidech v něm?
Startuju za tým Road Racing Liberec, který vede Petr Řezníček, ten na kterého jsem se ještě jako divák jezdil koukat do Hořic. Jinak nejdůležitější člověk, který mě podporuje a za všech okolností za mnou stojí je můj táta, snaží se mi strašně moc pomáhat a vím, že bez něj bych to nezvládl. Už od mého prvního závodu mě všude doprovází. Dále jsou to všichni členové mé rodiny, celý tým, sponzoři a všichni lidi co mi fandí.
 

Parkrát jsem při závodech využil vaší pohostinnosti a Pepa je fakt skvělej. I když nezávodíš zas tak dlouho, máš na kontě výborné výsledky.
Největší úspěch přišel v roce 2013 a 2014, kdy jsem získal ve třídě Nad 600
1.místo Czech Road Racing Cup / wusa cup
1.místo Mistrovství ČR na přírodních okruzích CAMS třída nad 600
 

Určitě si hodně ceníš double z loňské TT v Hořicích, která se jela v rámci IRRC. A co druhá strana mince? 
Závod, na který raději nevzpomínám, je každý závod, kde se mi povede upadnout, nebo z nějakého jiného důvodu nevidím cíl.

Jo, v tomhle ohledu jsi měl hodně smolný loňský Frohburg. Torzo z kapotáže tvé hondy zaujme čestné místo vedle kapot Pearsona nebo třeba Játra. Co plány do budoucna? 
Plán je podívat se na další nové tratě a dál se zlepšovat.
 

Přírodní tratě máš rád, která se ti líbí nejvíc?
Jo, přírodní tratě mám moc rád. To je jednoznačný. Oblíbený okruh? Jak jinak Hořice. Nikdy nezapomenu, když jsem se tam poprvé svezl. Nepamatuju si sice mnou dosažený čas, ale za to si pamatuju, když jsem čekal před vraty depa, které se zanedlouho otevřou, a já vyjedu do první rozjížďky. Tenkrát se mi tím splnil sen.

Tvůj názor na český mistrák na přírodě?
Jsem moc rád, že mistrák vůbec existuje. To že by mohlo být ještě líp je věc druhá. Protože existují dvě organizace, je dvojí vyhlášení, což není ideální, ale hlavní je, že se závody vůbec konají a to je pro mě to nej. Jinak závodění na běžných silnicích je něco úplně jiného než závody na dromech a tohle by si měl každý jezdec uvědomovat a opakovat v hlavě.

Co a koho máš v oblibě?

Oblíbené jídlo jsou špagety, k pití je to kofola nebo víno, muzika rock.
Valentino Rossi a John McGuinness.

Myslíš, že jsi mezi soupeři oblíbený?

Doufám, že mě berou dobře :)) Kamarádů mám moc, ale dobrým kamarádem je mi třeba můj týmový kolega Vláďa Šnajdr, který se mi snaží moc pomáhat a vždy je sním legrace.
 

Závěrečná otázka, tvůj závodnický sen?
Těch je několik, vyhrát 300 ZGH, start na nějakém podniku v Irsku, třeba i TT.

 

Aldo díky za tvůj čas a do nadcházející sezóny ti přeju jen samé dobré výsledky.