Petr Čadek

08.03.2015 21:56

Že prodakšny nejsou jen záležitostí těch nejmladších kluků, to dokazuje nejeden pilot z přepočetného startovního pole. Dneska si popovídáme s nejrychlejším havířovským autobusákem.

 

Na začátek nám řekni, s kým máme tu čest.

Ahoj, jsem Petr Čadek, je mi 39 let, pocházím a stále žiju v Havířově.

 

Jak dlouho závodíš a jak ses k závodění dostal?

Startuji ve třídě 125 Sportproduction na motocyklu Cagiva Mito. Závodím od roku 2009. Jako dítě jsem bydlel v sousedství Těrlického okruhu, navíc náš známý jezdil oblastní přebor na Jawě 125, takže k závodění bylo celkem blízko. V dospělosti jsem si koupil 50 ccm skůtra, po roce šel z domu a já si pak koupil ještě většího skůtra. S jídlem roste chuť, proto jsme ho časem vyměnili za Yamahu 600 Thundercat. V roce 2008 jsme poprvé zavítali jako diváci na 300 ZHG a bylo rozhodnuto. Yamahu jsme vyměnili za Cagivu a od roku 2009 v tom lítám.

 

To je docela zajímavá cesta, dostat se k závodění přes skůtry. Kdo s tebou jezdí po závodech? Máš nějaký tým, nebo jak to máš?

Pomáhá mi hlavně rodina v první řadě manželka Daniela, dcera Šarlotka, rodiče a babička. To je asi celá parta lidí, která mi pomáhá nejvíc. Dále mi pomáhají sponzoři a kamarádi jmenovitě Marek Gomola, Radim Daniš, Tomáš Hatrik, Lukáš Nespěšný, Jiří Swaczyna, Marek Vrána. Díky moc Všem.

Co si myslíš o závodění na běžných silnicích? Kdo je tvým nejoblíbenějším jezdcem?

Jsem velmi rád, že se mistrák na přírodních tratích pořádá. Jen mě mrzí rozdělené hodnocení, proto největší význam dle mého názoru má tzv. wusa cup byť je neoficiální.  Závodění na běžných silnicích je sport jako každý jiný např. rally, takže jsem pro pořádání takových závodů. Jen si myslím, že každý začínající závodník by měl absolvovat minimálně 1 sezónu na autodromech, předtím než se dostane na přírodu. Mým nejoblíbenějším jezdcem i vzorem byl Martin Turna.

 

Co považuješ za svůj dosavadní největší úspěch? Naopak na který bys nejraději zapomněl?

Co se týká úspěchů, tak jsem Mistr ČR v roce 2013 na motodromech.  Co se týká přírodních okruhů, tam je každý dojetý závod ve zdraví úspěchem. A na který bych nejradši zapomněl? To jsou jednoznačně Hořice, kde tragicky zahynul Mates Turna.

 

Jaké jsou tvoje plány do budoucna? Jaký je tvůj oblíbený okruh a proč? Preferuješ motodromy nebo přírodní tratě?

Mé plány do budoucna jsou limitovány penězi, ale rád bych si zazávodil kdekoliv. Nejoblíbenějším přírodním okruhem jsou Hořice. A proč? Neopakovatelná atmosféra a nádherný okruh. Rád si zajezdím na dromu i na přírodě.

Co rád baštíš a jakou u toho posloucháš muziku?

Miluju jakékoli sladkosti a k pití si dám nejradši coca-colu. Co se týká muziky rád si poslechnu české hity 90.let.

 

Máš třeba mezi soupeři třeba nějakého dobrého kamaráda?

Myslím, že jsme všichni dobrá parta a berou mě jako srandistu a rýpalistu. Mezi soupeři mám několik velmi dobrých kamarádů třeba Langoš, L&B, Marek Vrána, Robo Malík.

 

Je nějaký závod, který by naplnil tvé sny, kdyby ses ho mohl zúčastnit?

Můj závodnický sen je závodit  ve Španělsku na La Baněze.

LaBaneza, to je pro jezdce prodakšnů taková TT, zdá se. No Petře, přeju ti hodně úspěchů a až na do těch Španěl jednou vyrazíš, tak aby sis to tam maximálně užil. Dík za rozhovor a ahoj.

Já ti taky děkuju za rozhovor i za pořádání wusa cupu. Ahoj.

 

foto wusa