Pavel Štolba

10.03.2015 22:00

Pravověrný ducatista, tak by se stručně dal popsat Pavel Štolba.

 

Tak Pavle, proč se ti přezdívá Haga?

Ahoj, no v depu se mi přezdívá „Haga“, protože jsem celou jeho kariéru fandil japonskému superbikovému kamikadze Noriyuki Hagovi. Jinak se jmenuju Pavel Štolba a jsem z Českého Brodu.

 

Jak dlouho a v jaké třídě tě můžeme vidět na závodní dráze?

Závodím od roku 2008 a k závodění jsem se dostal tak, že jsem se byl s kamarádem v roce 2007 podívat v Brně na vytrvalostním závodě Czech Endurance Cupu, moc se nám to líbilo a tak jsme přes zimu dali dohromady team MECHANIC TOYS a od roku 2008 až do konce těchto závodů v „CECkách“ závodili.  Můj nejbližší parťák je další Ducaťák Marek „Lama“ Hložek kterého si příznivci road racingu budou pamatovat z nezaviněného pádu v Dymokurech 2013, kdy se při startu do zahřívacího kola kategorie nad 600 vyhýbal jezdci, který spadnul před ním. Dalšími parťáky jsou Pepa „Ermolenko“ Lukšík, Kamil Holán a Vláďa „Vldouš“ Šnajdr. Jo ještě tu třídu, startuju ve třídách Superbike nebo Volná nad 600, takzvaně v litrech na italském kladivu Ducati 1098, od letoška to bude 1098S.

Parťáky jsi měl znamenité, Kamil a Ermouš to jsou extra jezdci, Vldouš už o sobě taky dal nahlas vědět. Já vím, že ses na přírodě zas ta často neobjevoval, ale mohl bys zmínit nějaké svoje úspěšné výsledky? 

Nějaké úspěchy byli v závodech CEC a při agenturních ježděních, cením si vítězství o 0,004 sekundy v závodech Dvouválců v Brně 2013. Z přírody jsem jel Hořice, Těrlicko a Dymokury. V těchto závodech se umisťuji ke konci startovního pole, což mě ale rozhodně nebere chuť se jich účastnit.

 

Doslechl jsem se, že máš nějaké plány i mimo řidítka, tedy myslím jako mimo aktivní ježdění. Co mě k tomu můžeš říct?

Co se týče mých jezdeckých plánů, tak bych rád jezdil do doby, kdy mě to bude bavit a kdy nebudu rychlíkům na trati moc překážet. Aktuálním plánem je spolupráce s mladým a nadějným road racingovým jezdcem Kamilem Holánem – staráme se s kolegou Lamou hlavně o jeho kvalitní životosprávu a dobrý psychický stav.

 

Kamil je těžkej pohodář, tak s tím třeba ani nebudete mít tolik práce… Kde se ti na přírodě nejlíp jelo?

Přestože se mi na ní nedaří, tak jednoznačně nejoblíbenější tratí jsou pro mě velmi členité Hořice. Jak už jsem říkal před chcílí, tak podstatně více mám odjeto na dromech…ale příroďáky jsou prostě nejvíc, jak jezdecky tak atmosférou.

Co rád baštíš?

Jím velmi rád což je bohužel vidět na mé postavě, preferuji maso, coly s rumem jsme s kamarády na závodech vypili už rybník…

 

Chodíš taky k Ričimu na dýzu?

Muziku mám dle nálady rád všechno tak říkajíc „od Bacha po Vlacha“

 

Oblíbeného jezdce už jsi jmenoval v úvodu, jsi konec konců i nositelem jeho jména. Co ostatní?

Mým oblíbeným jezdcem, jak už jsem říkal, je Noriyuki Haga, dále Troy Bayliss, Ian Hutchinson a Carl Fogarty. Soupeři vědí co ode mě čekat, kámoši jsou to, co mě u závodů drží a díky nim si je maximálně užívám. O těch nejbližších jsem už mluvil.  

Dotýká se tě nějak situace okolo rozdělené české silnice? Jaký máš sny ve vztahu k motorkám?

Co se obecně týče problému AČR x CAMS  tak se domnívám, že nebude líp do doby, dokud tam budou oba současní šéfové.

Mým závodnickým snem je podjet Kamila Holána v Kudrnáčově zatáčce v posledním kole při boji o 1. místo v závodě 300 ZGH. Sen, který si letos splním, je výlet na letošní TT.

Na závěr bych chtěl pozdravit svého kamaráda Chuppu.

 

Děkuju za rozhovor a toho Kamila koukejte koučovat na TT pořádně!    

 

foto wusa