Martin Turna

21.04.2010 14:55

V dnešním rozhovoru představí Vojta Vaněk dalšího českého jezdce, kterým je loňský vicemistr na přírodních okruzích ve třídě sportovních dvoutaktů Martin Mates Turna.

 

Ahoj Martine, můžeš se představit našim fanouškům?

Ahoj. Je mi 33 let, pracuji v stavebnictví jako bagrista a pocházím z Horních Počernic.

Řekni nám jak dlouho závodíš a jak ses k závodění dostal?

Na Cagive závodím od ukončení vojenského výcviku, to je od roku 1997. Dříve jsem jezdil na motocyklech menší kubatury (50ccm). Závody se jmenovaly Evropa 70. Se závody jsem spjatý již odmala, kdy jsem jako 6-letý kluk jel na závody se svým strejdou a tátou do Kolína. Strejda doprovázel jako mechanik Jaroslava Žitníka a táta pak později jezdil s Petrem Javůrkem jako doprovod. Na závodech jsem fandil jezdcům, sbíral jejich plakáty, podpisy, vizitky a když se naskytla příležitost tak jsem občas i pomohl s motorkami. Závody a dění kolem nich mě vždy lákaly a zůstalo mi to až do dneška.

V jaké kategorii startuješ a na jakém motocyklu závodíš?

V současné době jezdím 2 kategorie. Cagiva Mito 125 ccm v kategorii Sportproduction 125. Jezdím zejména přírodní okruhy, i když jsem dříve jezdil i na motodromech. Druhá motorka, kterou jezdím, patří do klasiků. Je to Jawa 350 z roku 1964. S Jawou jezdím jak závody na rychlost, tak i závody na pravidelnost.

 

Preferuješ spíše motodromy a nebo přírodní okruhy? A proč?

Jak jsem již zmínil, v posledních letech preferuji spíše přírodní okruhy. Jsou totiž zajímavější a finančně vycházejí také lépe. Motodromy jsou zbytečně předražené a návštěvnost diváků je také slabší. Na přírodních okruzích to žije a má to svoji skvělou atmosféru, kterou pamatuji již z dětství.

Jaký máš názor na to, že se letos pojede první oficiální Pohár na přírodních okruzích Czech Road Racing Cup?

To mě samozřejmě těší. Je to velký krok pro české silniční závody na přírodních okruzích.

Prozraď nám plány na letošní sezonu?

Rád bych obhájil 2. místo z loňského 0-tého ročníku Poháru v kategorii Sportproduction 125. Letos se v našem týmu také objeví nová motorka, kterou jsem na sezonu připravil. Je to opět Cagiva Mito 125. Ve třídě klasik bych rád vylepšil výsledky oproti loňskému roku a hlavně se vyvaroval technickým potížím, které nás minulý rok doprovázely.

 

Jaké jsou tvoje nejlepší výsledky?

Z poslední doby mě nejvíce těší loňské celkové 2. místo ve Sportproduction

125 na přírodních tratích. Také mám radost z 2. místa v Uherském Hradišti. Z Branné jsem si odnesl již 2 roky za sebou sošku Václava Paruse, kterou se odměňují nejrychlejší závodníci dané kategorie klasiků.

Máš nějakou oblíbenou trať?

Jednoznačně Hořice a Branná. Škoda, že se v Branné nejezdí i třída SP 125.

 

Máš nějakého oblíbeného jezdce?

Ani ne.

Dále mě zajímá co rád piješ a jaké je tvoje oblíbené jídlo?

Rád si dám pivo s kamarády, k jídlu dobře upravené maso a také koláče a různé buchty.

Co muzika? Co nejraději posloucháš?

Všechno kromě rapu, hiphop a podobného žánru. Mám rád např. Kabáty, Tři sestry, Divokej Bill apod.

 

Děkuji za rozhovor.

Závěrem ti přeji mnoho úspěchů a úspěšné dokončení všech závodů.