Keith si to rozmyslel ...
Necelé tři týdny před začátkem nové roadracingové sezóny přišla zpráva jako hrom - Keith Amor opustil tým JMF Millsport Racing. Zpráva zapůsobila doslova jako šok, protože spojení JMF a Amor bylo považováno za jednoho z nejvážnějších kandidátů na letošní trůn. V médiích se už začala přetřásat jména jezdců, kteří by Keitha mohli nahradit. Nejčastěji padá jméno Johna Walshe, ale diskutuje se taky o Indiánovi. Jsou to všechno jenom spekulace, ale kdo ví, jak to nakonec všechno dopadne…
Jaký je pohled Keitha Amora a co za jeho odchodem stojí se pokoušeli zjistit redaktoři Bike Race News, jejichž rozhovor s létajícím Skotem je zde :
BRN: Zřejmě největší zpráva těchto dnů je tvůj odchod z JMF Millsport. Jak a proč se to stalo?
Keith Amor: Jimmy je báječných chlap a vede excelentní tým se skvělou infrastrukturou, je to tak dobrý tým, věřím, že by se klidně mohl zúčastňovat i závodů Moto GP, kdyby si to přál. Oba jsme chtěli stejnou věc – vyhrávat závody, ale nakonec jsme zjistili, že bychom k tomu každý z nás šel odlišnou cestou. Ve svém věku vím, jak chci určité věci dělat, aby šli konkrétním směrem.
Preferuji otevřenou komunikaci, která vede k vyřešení problémů, pro někoho se to může jevit obtížné, pro jiného třeba nové. Přípravy neběželi podle mých představ, tak jsem se prostě rozhodl neplýtvat ani časem ani penězi tým opustit. Není za tím žádné unférové jednání ani hádka, Jimmy je absolutní gentleman a já k němu chovám nejvyšší možný respekt. Stala se nešťastná věc, nejen pro tým, ale i pro mě.
BRN: Budeš schopný v tak krátkém čase zajistit náhradu?
KA: Hovořím s několika sponzory a lidmi, ale v této chvíli není domluvené nic na 100%. Jistá je jedna věc, musím kompletně přepracovat svoji strategii. Doufám, že vše vyřeším během následujících několika týdnů, ale v tuto chvíli opravdu není nic potvrzené.
BRN: Dostaneš v této situaci nějakou pomoc od svého dobrého známého Johnny Rea?
KA: Předpokládám, že některé otázky budou směrovány k mému přátelství s Johnnym. Znovu opakuji, nemluvil jsem žádným týmem ani továrnou. Není tady žádné definitivní rozhodnutí.
BRN: Do jaké miry změnily tyto okolnosti tvé plány?
KA: Vzhledem k nastalé situaci, kdy se některé závody ruší, nejsem schopen na jisto říci, kterých závodů se zúčastním. Určitě chci jet všechny mezinárodní podniky, tedy TT, North West 200, Ulster Grand Prix a Kells. To jsou moje priority. Chci jet rovněž ve Skerries, Killalane a Southern 100. Southern 100 pro mě není z mnoha důvodů nejdůležitějším, ale chtěl bych tam letos znovu závodit. Předpokládám, že Cookstown 100 a Scarborough budou v mém programu taky, ale teď musím počkat. Doufám taky, že budu na Enkalon Trophy, ale nejsem si tím zatím jistý.
BRN: V nové situaci budeš muset přehodnotit take svoje letošní priority. Jaké jsou?
KA: Celá moje letošní sezóna je o Isle of Man TT, kde chci nasbírat co nejvíce vítězství, co jen to bude možné, nic jiného pro mě letos není důležitější. Chtěl bych take vyhrát na North West 200 a Ulster Grand Prix, ale TT je mojí prioritou číslo jedna.
BRN: Kdo bude, podle tvého názoru, tvým největším soupeřem v mezinárodních závodech?
KA: John McGuinness na TT, to je bez diskuze. On je Mr.TT. Zná to tam lépe, než kdokoliv jiný a letos opět bude favoritem číslo jedna. Dále pak někteří jezdci továrních týmů Honda a Suzuki ve třídě Superbike, protože jejich zkušenosti z tohoto závodu jsou velikánské, HM Plant Honda je dalším kandidátem, určitě bude těžit ze svých velkých zkušeností z BSB anebo světové úrovně. Taky soukromníci budou velmi rychlí a bude těžké je porážet, ale určitě pro to dělám, co půjde. Letos je tu dost jezdců, kteří mají na vítězství v TT, mělo by to být tak okolo dvanácti jmen, zejména ve třídách Supersport a Superstock.
BRN: Kdo bude podle tebe jezdcem, na kterého bude potřeba si letos dávat pozor?
KA: Myslím, že to bude Gary Johnson, je to dobrý kluk a skvělý jezdec. V minulosti měl několik nepříjemných zkušeností, ale je rychlý a má okolo sebe skutečně dobrý tým.
BRN: Na závěr nám prozraď svoje tipy na podium v TT?
KA: John McGuinness ve třídě Superbike, ale fakt si myslím, že bych tady mohl vyjmenovat dalších dvanáct jezdců, klteří na podium budou mít.
fotografie jsou z testů ve Španělsku z minulého víkendu