John Walsh

07.10.2010 20:43

Hezky jsem si popovídal s Johnem Walshem, přepis našeho rozhovoru si teď múžeš přečíst i ty.

Ahoj Johne, nejsem si jistý, jestli si na mě ještě pamatuješ, ale v minulosti jsme si chvili mailovali o možnosti tvého startu v Hořicích

Ahoj, jasně že pamatuji! Mluvil jsem tady s pár kamarády, kteří u vás závodili a slyšel jsem jenom samou chválu!

Nechceš taky zkusit tady závodit?

Uvidíme. Myslím ale, že se soustředím v příštím roce na okrhy, možná taky zkusím International Road Race Championship, záleží na financích. Svoji účast v irských závodech na přírodních tratích jsem ukončil. Je čas se pohnout jiným směrem.

foto wusa (UGP 2010)

hmm. Rozumím. Tahle sezóna byla opravdu zlá. Je to důvod tvého rozhodnutí?

Ne! Toto rozhodnutí jsem přijal ještě před začátkem sezóny. Road racing mám moc rád, ale chci změnu, dokud ještě můžu. Vždycky to byl můj sen závodit v UK a příští rok se zúčastním  British Thundersport Championship. Myslím, že potom budu moci skončit, nebo možná sponzorovat nějakého mladého jezdce.

OK. Co si myslíš o budoucnosti vašeho road racingu? Posledních pár roků prožívají tyhle závody v Česku velikánským boom. Máme dokonce i šampionát.

Road racing je tady tak trochu v tuhle chvíli v nesnázích. Jsem ve výboru, který připravuje závody ve Faugheen a v tuto chvíli Irská motocyklová federace podala návrh limitovat objem motocyklů pro  road racing na 650cc. My prožíváme boom taky, ale kontrola diváků je velmi složitá, tak se vláda snaží o zlepšení bezpečnosti tímto způsobem. Doufám, že velké motorky v klubech zůstanou a ty se budou snažit zlepšit naše tratě.

To je pro mě novinka. Mám tomu rozumět tak, že na vašich tratích v příštím roce nepojedou litrové motorky?

Je to návrh, příští úterý se o něm bude hlasovat za účasti všech klubů. Je to nutnost, špatná, ale rozumím tomu proč. Naše tratě jsou ve špatném stavu, výjimkou je jenom Dundrod, Kells a Walderstown.

Ten návrh je pro obě části Irska? Pro Jih i pro Sever?

Zatím jenom pro Jih, ale jestli to projde, nebude dlouho trvat a na Severu nás budou následovat. Máme stejnou pojišťovnu a stačí jeden incident s velkými motorkami na Severu a oni se určitě začnou ptát, proč nejdou stejnou cestou jako my. Na Severu je taky pár soudních kauz, které by za jistých okolností mohly znamenat úplný konec.

To by byla škod. Ale myslím si, že váš roadracing je velmi dobrý obchod. Máte obchody, prodáváte motorky, vše pro potřebné normální ježdění i závodění. A taky si myslím, že když zastavíte tyhle závody, mohlo by to znamenat, že mnozí z vás začnou „závodit“ v normálním provozu a to by bylo mnohem nebezpečnější, než je závodění na úzkých a hrbolatých tratích...

Oh to nevím. Než tady začneš závodit na přírodních tratích, musíš nejprve závodit na okruzích. Po několika letech zkušeností se teprve můžeš přestěhovat. Některé naše tratě jsou úzké a hrbolaté pro velké motorky. Buďto přestěhujeme velké motorky na okruhy nebo stávající tratě upravíme pro velké motorky. Dundrod je skvělý, hlavní silnice, velmi hladká, dost místa okolo. Potřebujeme víc takových tratí.

Asi ano, ale pro mě jako fanouška je fantastické vás vidět na trati jakou je třeba Skerries. Je to neuvěřitelné. Byl jsem dvakrát na UGP a mám tuhle trať moc rád, ale myslím si, že je až příliš rychlá. Pravda, silnice je v perfektním stavu, ale rychlost je opravdu veliká. Je to taky nebezpečné...

Mám moc rád Skerries, UGP je rychlá. Neviděl jsem závody jako divák už hodně dlouho, možná je to fakt děsivý pohled, ok! Kde jsi se na závody díval?

Start a cíl, Leathemstown Corner, Deer´s Leap, Jordan´s Cross, Quarries ;-)

To je pěkné. Jordans Cross je rychlá! Měl jsem tady před několika lety problém. Pršelo, voda tekla přes silnici a já to tam napálil na pátý rychlostní stupeň. Motorka letěla po boku a motor se u toho přetočil, až se zničil!

 

Johne, díky za pokec a zase někdy příště.

Díky, bylo to moc fajn povídání.