Gary Johnson

03.02.2011 17:13

16. místo – racer of the year 2010

 

Gary Johnson
Věk                                 30
Team                              AIM Racing/Rev2Race
Bydliště                           Broughton, Anglie

výsledky v roce 2010

vítězství v mezinárodních závodech                            0

pódiová umístění v mezinárodních závodech                 0

vítězství v národních závodech                                  0

nejrychlejší kolo na TT: 2009 – 129.539mph (9. nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na UGP: 2009 – 133.129mph (7. nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na NW200: 2010 – 113.873mph (28. nejrychlejší)

Po perfetktní sezóně 2009 na road racingové scéně, byli všichni velmi rádi, že se Gary Johnson rozhodl pro návrat na přírodní tratě i v roce 2010. Gary se představil ve všech důležitých mezinárodních podnicích, které se na britských ostrovech jedou. Rovněž jej diváci mohli sledovat ve vyhlášeném British Superbike Evo Championship.


V roce 2009 zajel fantastické čtvrté místo na Macau Grand Prix, když startoval za tým  AIM Racing. Spolupráce se vyplatila všem, proto nebylo pochyb, že se Gary v týmu  Alastaira Flanagana objevil i v roce 2010. Ve třídách Superbike a Superstock sedlal Suzuki. Také jezdil třídu 600cc, ale to bylo na Yamaze Kev Stephensona v novém týmu  Rev2Race.

Bylo celkem logické, že se od Garyho čekalo nějaké to podium na velkých závodech (North West 200, Isle of Man TT a Ulster GP), ale k tomu by nejspíš bylo za potřebí vice startů na přírodních tratích. Nejlepších výsledků v roce 2010 dosáhl na okruzích. Zejména v závěru sezóny upřednostňoval bývalý šampión Supersport Cup závody v BSB, kde se v kategorii Evo marně snažil smazat bodový rozdíl mezi ním a vedoucím duem Steve Broganem a Hudsonem Kennaughem.

Svoje nejlepší okamžiky ale zaznamenal v road racingových závodech. Památná jsou jeho pódiová umístění na TT a Ulster GP v roce 2009, která potvrdil dalšími šesti Top6 umístěními. V roce 2010 ho pronásledovaly vleklé technické problémy, což mělo za následek, že se jen velmi obtížně dostával do Top10. Sezónu zahájil na NW, kde z pěti startů čtyřikrát odstoupil. Jediný závod, který dokončil, dojel na 14. místě, to bylo ve druhém závodu třídy Supersport. Nebyly to zrovna povzbudivé výsledky před blížící se TT, která měla být jeho hlavním závodem sezóny.

Ale vystoupení na TT bylo hodně podobné tomu na NW. V závodech třídy Supersport byl dvakrát dvanáctý, ve třídě Superstock a Senior dojel 13. a 14. Svoje nejrychlejší kolo zajel o 3mph pomaleji než tomu bylo při jeho debutu rok před tím.

Ulster GP byla pro Garyho přece jenom trochu lepší. Jeho nejlepším umístěním bylo páté místo v závodu třídy Superstock. Tam Gary ztratil na pódiové umístění necelou vteřinu. V závodech třídy Superbike dojel šestý a sedmý a zajel jedno kolo těsně na hranici 133mph. To pro něho byla výzva před nadcházejícím závodem třídy Supersport, ale trvala jenom krátce. Pro poruchu na motoru závod nedokončil.

Gold Cup ve Scarborough musel vynechat, protože porouchané motocykly ještě nebyly připravené. Chuť si přece jenom trochu spravil na Macau Grand Prix. V tomhle extrémním závodě dojel na konečném pátém místě. Za zmínku určitě stojí i to, že si na Guia Circuit vylepšil svoje osobní maximum oproti roku 2009.


Každý jezdec má slabší roky, Gary si myslí, že právě rok 2010 byl tím, na který asi nebude nejlépe vzpomínat. To ale nic nemění na faktu, že Gary Johnson je velmi talentovaný jezdec, který má potenciál ke zlepšení a stale patří mezi absolutní špičku roadracingových jezdců.

V roce 2010 získal Gary mnoho nových zkušeností, nejen o sobě samém, ale o motocyklovém sportu jako takovém. Na sklonku roku podepsal smlouvu s týmem East Coast Racing, za  který by měl startovat letos. Plány jsou veliké - NW200, TT, UGP a British Supersport Championship.