Deset minut s Adrianem Archibaldem

03.01.2011 19:29

 

Jaké je tvoje plné jméno
Adrian James Archibald.

Ve kterém roce a kde jsi se narodil?

1969 v Ballymoney, ale v současnosti žiji v Armoy.

Jak ses dostal k závodění?

Motorky jsem měl rád odjakživa a mezi závodníky jsem měl vždycky hodně kamarádů.

 

Závodíš se startovním číslem 13, proč?

Tohle číslo mám vlastně od začátku. Jak k tomu došlo? Když začneš se závody, zeptají se tě, jaké bys chtěl mít startovní číslo. Vyjmenoval jsem jich snad sto a všechna byla obsazena. Pak mě řekli, že volná je třináctka, odpověděl jsem, že ji beru. A bylo to.

Jaká je tvoje oblíbená trať?

TT na Isle of Man.

A okruh?

Už jsem jich poznal mnoho, ale asi nejhezčí je Oulton Park v Anglii.

Na jaké setkání nejraději vzpomínáš?

Potkal jsem hodně lidí to je fakt. Jedním z mých nejoblíbenějších jezdců byl vždycky Kevin Schwantz. S Kevinem jsem se osobně potkal na Isle of Man.

Kdo byl tvým dětským hrdinou?

Samozřejmě Joey Dunlop. Pocházím z Ballymoney stejně jako on, jinak to tedy ani nešlo. Joey byl prostě nejlepším jezdcem.

Jaká byla tvoje první motorka?

Yamaha 50cc.

Kolik ti bylo?

To už si nepamatuji.

Kdy byl tvůj nejváženější soupeř?

Když jsem začínal, byl to určitě Richard Britton. Sváděli jsem spolu mnoho výborných soubojů. Richarda dodnes považuji za jednoho z nejlepších jezdců, se kterými jsem měl tu čet soupeřit. A dnes? Určitě Ryan Farquhar.

 

Co bys dělal, kdybys vyhrál v loterii?

Asi bych pověsil závodění na hřebík.

Má to znamenat, že si závoděním vyděláváš na živobytí?

Ne!!

Jaké máš oblíbené jídlo a pití?

Mám rád indickou kuchyni, mohl bych to jíst pořád. Pití – Magners.

Máš nějaký rituál před závody?

Ne, nemám.

Řekni mi nějakou veselou věc, která se ti během závodění stala.

Pro mě to zrovna legrační nebylo, ale před lety jsem vyhrál závod v Mondello Park a když jsem se vraceli v mávacím kole do paddocku, tak jsem sebou praštil.

Máš nějaký koníček, kromě motorek?

Mám rád cyklistiku. Hodně se o ni zajímám. Na kole jezdím a rád se na ni dívám v TV.

Jaký je tvůj nejlepší moment ze závodů, na který jsi pyšný?

Určitě moje první vítězství na TT. V témže roce jsem taky vyhrál na North West a Ulser Grand Prix, ale nejvíc si považuji právě TT.

 

Jak relaxuješ mezi závody?

Jen tak se potloukám a klábosím s kamarády, kteří mě pomáhají.

Máš nějakou přezdívku?

Scratch. Tu mám opravdu dlouho. Ve škole mě kluci říkali Itchi nebo Balls, obojí vycházelo z mého jména Archibald. Později to bylo Scratch a to mě už zůstalo.

Jaká byla nejlepší motorka, na které jsi závodil?

Určitě to byl superbike. Několik sezón jsem jezdil pro TAS Suzuki a to byly opravdu moc dobré motorky.  Byly mnohem lepší než některé dnešní stroje. A motorky, kterou jsem měl loni, byla taky skvělá.

Dík za rozhovor

 

foto wusa (UGP, Armoy 2010)