Conor Cummins

27.02.2011 14:19

10. místo racer of the year 2010

Conor Cummins
Věk                                       24
Team                                    McAdoo Kawasaki Racing

Bydliště                                               Ramsey, Isle of Man

 

výsledky v roce 2010
vítězství v mezinárodních závodech                       0
pódiová umístění v mezinárodních závodech    2

vítězství v národních závodech                                 0


nejrychlejší kolo na TT: 131.511mph, 2010 (2.nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na UGP: 130.284mph, 2009 (6.nejrychlejší)
nejrychlejší kolo na NW200: 120.334mph, 2010 (8.nejrychlejší)

 

Rok 2010 se zdál být posledním rokem krátké, ale doslova meteoritické závodní kariéry Conora Cumminse na mezinárodní roadracingové scény. Těžká havárie během druhého kola závodu Senior TT, kdy bojoval o vedení s Ianem Hutchinsonem a Johnem McGuinnessem znamenala pro sympatického Manxmana vážná poranění zad, nohy a ruky.

Conorova sezóna začala naprosto skvěle. Hned v prvním závodu British Superstock Championship bojoval o vítězství. První roadracingovým závodem sezóny byl tradiční North West 200, kde Conor strtoval opět v barvách McAdoo Kawasaki Racing.

Manxman byl ve skvělé formě v závodu Superbike sváděl souboj o vítězství s TT legendou Johnem McGuinnessem a BSB hvězdou Alistairem Seeleym. Conor si svůj závěrečný útok necha do poslední zatáčky posledního kola. Tam se pokoušel dostat před McGuinnesse, ale byl trochu delší a tak cílem projel na druhém místě. V Supersportech dojel sedmý a osmý. Do závodu Superstock nastoupil se svojí oblíbenou ZX10. Odstartoval z pole position, ale nakonec, po lehkém pádu, závod sledoval jako divák v University Corner. Aby všemu nebyl konec z druhého závodu Superbike musel pro technickou závadu odstoupit.

 

Domů, na ostrov Man, se Conor vracel s odhodláním stát se prvním Manxmanem co by vítězem tohoto slavného závodu. Že je toho schopen, naznačil hned v úvodním závodu třídy Superbike. Conor o sobě dal vědět hned v úvodu závodu, když první kolo zajel vůbec nejrychlejším rychlostním průměrem všech dob – neuvěřitelných 131.511mph. V závodě vedl, ale sektor za sektorem se mu přibližoval v roce 2010 na TT neporazitelný Ian Hutchinson. Závody třídy Supersport dokončil jako nejlepší jezdec namotocyklech Kawasaki a to na šestém a osmém místě. Ve třídě Superstock se, po pomalejším startu, dokázal postupně probít až na pódium za Hutchinsona a Farquhara.

Pak přišel osudný závod Senior TT. Conor byl pod tlakem, chtěl zajet co nejlepší výsledek a zvítězit v závodě. Tlak vyvíjela zejména místní média, která jej pasovala na největšího favorita na vítězství a vlastně jediného muže, který je schopen porazit držitele už čtyř vítězství Iana Hutchinsona. V závodu mezi sebou o vedení bojovala čtveřice ve složení Hutchinson, McGuinness, Guy Martin a Conor. Na každém checkpointu byl v průběhu prvních dvou kol včele někdo jiný. Závod byl zastaven ve třetím kole po dramatické havárii Guye Martina v Ballagarey Corner, po které se jeho Honda dokonce vzňala.



Restartovaný závod na dvě kola byl opět pod stejnou taktovkou. Conor jel na druhém místě, když pouhé dvě míle od místa kde havaroval Guy Martin měl těžký pád i on sám. Bylo to v místě zvaném Verandah, ve stoupání do hor.

Conorův pád zachytila kamera North One TV a z tohoto záběru se stal patrně nejsledovanější crash v celé historii road racingu.

Conor byl velmi vážně zraně a chvílemi se zdálo, že to bude znamenat konec jeho kariéry. Ale raketa z Ramsey se jen tak lehce nevzdává. Po obtížné rekonvalescenci se v letošním roce opět vrací na závodní tratě. Čas ukáže, jak konkurenceschopný letos bude, ale jak on sám říká, jeho cílem je rok 2012, kdy se chce opět představit ve své největší síle.

 

foto wusa (UGP 2009)