Wolfgang Schuster

22.03.2015 16:18

Poplupární Wolfi Schuster je na našich tratích jako doma

 

Základní data:

  • datum narození: 28.08.1987
  • zaměstnání: technik (Automotive Engineering – FH)
  • zájmy: Fitness Center, garáž, sport
  • první závod: 2003 IG premier class 125cc

Nejlepší výsledky:

  • vítěz Czech Road Racing Cup 2012 v GP250, dva traťové rekordy v témže roce
  • vítěz ADAC Württemberg-Road Racing v 2011
  • vítěz 300 Zatáček 2011 a 2012, obojí ve třídě GP250
  • osobní rekord na Mountain Course IoM 106mph

 

Závodíš od roku 2003 a své největší úspěchy jsi slavil ve třídě 250cc. Na Isle of Man jsi se objevil v sedle R6. Na čem tě uvidíme závodit do budoucna?

Jo to je pravda, vyrůstal jsem na dvoutaktní 250cc. Je to něco jako oblíbená pohovka nebo boty. I nadále budu jezdit třídu 250cc, ale hlavně se budu soustřeďovat na třídu 600cc.

 

Jak bys popsal rozdíl mezi malými motorkami a těmi silnými? Co je zábavnější řídit?

Řídit 600cc je hodně podobné, jako řídit 250cc. Rozdíl je v tom, že líp padne do ruky, je menší a kompaktnější. Na R6 si zažiju nejvíc zábavy na rychlých tratích nebo na tratích s rychlými pasážemi, je to na ní prostě lepší než na pomalých tratích.

Co nebo kdo tě přivedl k Road Racingu?

Co? Hmm, dobrá otázka. Od roku 2003 jezdíme ve Frohburgu. V roce 2009 mě jeden můj velmi dobrý kamarád doporučil závody v Hořicích (pozn. tím kamarádem byl Volker Schinkmann). Bylo to dobré doporučení. V roce 2011 jsem v Hořicích vyhrál, to vítězství bylo pro něho. Bohužel zemřel dříve, takže se mnou nesdílel moji radost. Vždycky si přál mít z Hořic pódium. Ne jen to první vítězství v Hořicích bylo cenné, v roce 2012 jsem zde porazil Davy Morgana specialistu na TT. V roce 2012 jsem v České republice dominoval, vyhrál jsem 4 závody a zajel 3 traťové rekordy!

 

Loňskou sezóny jsi neměl zrovna z nejlepších. Jak to bude letos?

Pro letošek jsem si vše zanalyzoval, abych se posunul dál. Věřím, že v roce 2015 najdu opět svoji bývalou sílu a užiju si hodně zábavy i úspěchů, prostě, že to bude úspěšná sezóna. Každý den jsem ale v práci, a když ostatní navečer nebo v pátek oslavují, já jdu do posilovny. V neděli, když všichni vyspávají sobotní párty já jdu zase do posilovny.

 

Na Tourist Trophy se dostanou pouze jezdci, kteří jsou pozvaní. Platí to také pro ManxGP?

Ne, tak to není. Pozvání potřebuješ pro Macau. Ale abys tam mohl jet, musíš za sebou mít nějaké slušné výsledky. Zatímco na TT nebo ManxGP se prostě přihlásíš. Ale samozřejmě musí být schopen ukázat, že jsi dostatečně dobrý.

Jak daleko je pro tebe Tourist Trophy? Už jsi tam někdy startoval?

Hmm, jak daleko? Jedeš dvakrát trajektem a samozřejmě autem, je to tak … 1400 km (hahaha). Teď vážně, pro rok 2015 mám TT v plánu, uvidíme, jestli akceptují moji přihlášku, abych si mohl zazávodit s velkými kluky!

 

Jak vypadá tvůj kalendář pro letošní rok?

V březnu budu jezdit v severní Francii ve Val de Vienne, kde mám naplánované testování. Je to pro mě lepší, než jet 1000km na Hockenheimring. Mým hlavním plánem je účast v IRRC. Dále pak pojedu dva závody v Čechách (300 Zatáček a Ostrava-Radvanice), budu rád, když vyjde TT a možná taky UlsterGP.

 

Kdo je Natz a kdo z vás dvou je lepší?

Nadi nebo Natz je moje sestra. Závodí od roku 2000. Ze začátku to bylo fajn, že mi poradila, ale někdy od roku 2004/2005 nebo tak, jsem lepší já.

Jsou ve vaší rodině všichni takoví blázni do závodů?

Ah, proč blázni? Můj otec, děda, strýc a teta závodili na motokárách. NA motorkách jezdíme jen my s Natz.

 

Kterou závodní trať máš nejraději a proč?

Nemám vyloženě nejoblíbenější trať, ale moc mám rád přírodní tratě, jako Hořice, Frohburg, Hengelo, ale co opravdu miluju to je Mountain Course!

 

Jaká je tvoje rada začínajícícm jezdcům, aby se zrychlovali?

Tady je jenom jedna – hodně jezdit, bavit se jízdou a nebýt pod tlakem. To se pak jezdí velmi dobře a výsledky se dostaví.

 

Co máš v garáži a na čem nebo v čem jezdíš nejvíce?

No asi se budete všichni smát, mám jen A1 licenci (pozn. řidičák). Takže můžu jezdit pouze se soukromými auty. Mám Fiat Ducato Hymer (přestavba na obytné auto). Jinak všechny moje předchozí i současné motorky byly závodní.

 

Wolfi, dík za rozhovor a hodně úspěchů.

 

foto wusa

 

(podklad pro interwiev byl převzat z Horsemen of Apocalypse Motorcycle Magazin)