Michal Chalupa

11.05.2010 21:08

Jsem moc rád, že se našel člověk, který má zájem pomáhat s tvorbou rubriky, ve které se vám představují naši i zahraniční jezdci. Vojta Vaněk si teď vyhlédl dalšího jezdce, kterého nám představí. Je jím Michal Chalupa. Michal dává přednost Okruhům, sem tam se sveze i na přírodním okruhu, kde předvádí opravdu pěkné výkony.

 

Ahoj Michale, co nám o sobě řekneš?

Ahoj Vojto, asi toho radši moc říkat nebudu nebo bude ostuda :-D

Ne dobře, tak třeba: je mi 27 let, jsem z Pardubic, kde jsem se i narodil, strávil většinu života, mám tu rodinu i práci. Jsem svobodný ale šťastně zadaný a zatím žiju bohužel sám :-( To by bylo tak asi to základní…

 

Jak dlouho závodíš a jak ses k závodění dostal, jaké byly tvoje začátky?

Závodím od roku 2005, to jsem jel poprvé na závody na Hungaroring, kde jsem jel volnou do 600. K závodění jsem se dostal tak nějak náhodou, nikdy jsem se moc nezajímal o okruhové ježdění a závodění, až když jsem se poprvé svezl na GSXR600 na okruhu v Brně v roce 2004 při Suzuki dnech. Tam se mi zalíbilo dát si koleno na zem, tak jsem si říkal, že bych mohl někdy zkusit závodit. Můj taťka, bývalý závodník autokrosař se toho hned chytil, sehnal několik sponzorů, na motorce jsme udělali pár nejnutnějších úprav a na jaře 2005 jsme tedy vyrazili na první závody do Maďarska, jak jsem už zmínil. Tam jsem dojel na 8. místě, což nebylo asi úplně špatný na začátek. Motorka byla úplně sériová – jen koncovka výfuku, přepákování, kapoty a přední brzdové hadice byly jiné. Ani jsme neměli nahřejváky, mokrý gumy, nevěděli jsme převody, tlaky v pneu, že tam nesmí být stojánek a podobně :-D Teď, když si na to vzpomenu s odstupem času, tak jsme vlastně jeli víc na výlet než na závody :-D

 

Na druhý závody jsme jeli do Polska, tam jsem nastoupil do supersportů a to byl okamžik, kdy mě celej kolotoč závodů asi začal pořádně bavit. V jednom závodě jsem po pádu prvních dvou jezdců dojel 3. a v druhym závodě 5. Za odměnu jsem dostal od taťky ohříváky a vše začalo dostávat trochu jinej rozměr.

 

V jakých kategoriích startuješ a na jakých motocyklech?

Letos startuju ve třídě Supersport na Suzuki GSXR600 a ve třídě Superstock 600 na žluto-černo-bílé Yamaze R6 v teamu Jirky Brože.

 

Preferuješ spíše motodromy a nebo přírodní okruhy?

Soustředím se především na motodromy, které nejsou tak nebezpečné jako přírodní tratě. Na příroďáky jezdím občas jen tak pro zábavu a nejedu tam nikdy naplno, nechci se rozbít někde na ulici o barák.

 

Chystáš se letos na nějaký přírodní okruh?

Pochopitelně nemůžu vynechat tak trochu domácí závod v Hořicích, kde je vždycky nenapodobitelná atmosféra a spousta známých. Stejně tomu je i v Těrlicku, kam se také chystám z jednoho prostého důvodu: přímo na okruhu bydlí moje přítelkyně a celá její rodina, tudíž je nemůžu zklamat a nepoprat se tam o bednu ;-)

 

Co si myslíš o tom, že se letos pojede oficiálně Pohár na přírodních okruzích?

Je to určitě dobře, aspoň ti kluci co jezdí jen přírodní tratě budou mít o co bojovat, budou mít možnost něčeho oficiálního dosáhnout.

 

Kterého výsledku si nejvíce ceníš?

Zatím si asi nejvíce cením umístění v posledním závodě volné do 600 v roce 2006 v Brně, kdy jsem doslova vybojoval 3. místo a tudíž i celkově v sezoně jsem skončil 3. Nicméně věřím, že ještě teprve přijdou výsledky, kterých si budu cenit více.

 

Závod na který bys nejraději zapomněl?

První mě napadl loňský druhý závod v Brně na vodě, třída Supersport. Z 5. startovní pozice jsem se asi ve 3 kole dostal před Jirku Fejtu na první místo. To mě vydrželo asi kolo a půl, pak jsem s tím seknul a bylo po závodě :-( Nicméně, i to je zkušenost, takže na něj radši zapomínat nebudu. Nejhorší závod tak asi byl 1. závod ME v Cartageně v roce 2008. Startovalo nás pouze 5 ve třídě Superstock 600 a já dojel poslední. Navíc jsem si s nikým nezazávodil, nebylo ani s kým, takže fakt nuda.

 

Máš nějakou oblíbenou trať?

Moc se mi líbilo v Portimau, tam je to fakt super a pak asi Brno.

 

Máš nějakého oblíbeného jezdce?

Hhmmmm… marně pátrám, asi nemám.

 

Co tvoje oblíbené jídlo, pití, muzika?

Nějaká dobrá čína s rejží, gulášek s knedlíkem, steak na grilu. K tomu třeba pivko, ale radši mám bílý víno a taky mangovej džus. Oblíbená muzika jednoznačně trance, ale mám rád i Metallicu, Rammstein a tak…

 

Máš mezi závodníky nějakého dobrého kamaráda?

Oni jsou tak nějak všichni kamarádi

 

Máš nějaký závodnický sen?

Chtěl bych vyhrát nějaký závod, protože se mi to ještě nikdy nepovedlo, vždycky jsem byl nejlíp druhej :-( A nejlepší by asi bylo vyhrát celej mistrák ;-)

 

Michale měj se, přeju hodně úspěchů a doufám že se potkáme na co nejvíce přírodních traťích.

Dík, taky se měj