Konečně to začalo.... (2.díl)

27.04.2010 17:24

Už z dálky byla nad paddockem vidět vlající zelená vlajka AIR Kawasaki. Indián konečně dorazil ke svým. Chvíli na to byla uzavřená trať, no trať, byla to pořád ta samá silnice, která závodní trať připomínala jenom díky několika velkým žokům v zatáčkách… Jinak bylo vše řešeno typicky místním způsobem, tzn. nikdo nic nehrotil.

Protože byl čas než začnou první tréninky, opustili jsme Indiána a spolu s Larrym jsem se vydali na obchůzku místním paddocky. Ty jsou tady celkem čtyři. Na tom prominentním asfaltovém, byl kromě Relentless Suzuki s jezdcem Cameronem Donaldem ještě John Burrows. Hned naproti přes trať byl klan Dunlopů – William, Michael a jejich bratranec Sam. Vedle byl Michael Paerson, za ním Victor Gilmore a zelený tým Indiho. Ve spodním depu byl Ryan Farquhar, tým DG&W, který připravuje motocykly třídy 250cc pro Michaela Dunlopa a Wayne Hamiltona (uvidíme ho i tímto přístrojem v Hořicích) a další a další piloti. Hned u brány jsem se potkal s Corranem Smythem a dali jsme se do řeči. Corran čekal ve frontě před formální přejímkou a když nás viděl Indi, předběhl asi deset před ním stojích jezdců a hned sondoval o koho jde. Řekl jsem mu, že Corran přijede do Hořic a tak se kluci hned dali do hovoru. S Corranem jsem ještě probral několik věcí okolo Zatáček a šel jsem hledat další „Hořičáky“. Victor byl v pohodě, ostatně jako vždy. Pak jsem se představil Michaelovi Paersonovi a domluvili jsme se, že se za ním stavím během sobotních závodů.

Tréninky začaly ve 14:30 tradičními jízdami „newcomerů“, tedy ovestičkovaných nováčků. Indi jel ve druhé rundě a každým kolem na něm bylo vidět, že jede rychleji a rychleji. Po vestičkách přišly na řadu i ostatní třídy. Celkem se odjelo neuvěřitelných 18 tréninků a poslední trénink byl někdy okolo 21:00.

Během tréninků jsem obešel celé kolo, takže jsem měl možnost porovnat jízdu všech Indiánových soupeřů opravdu na každém kousky zdejší tratě. Dostal jsem se i do míst, kam se běžný divák nikdy nepodívá. To se stalo tak, že jsem prostě mezi tréninky přebíhal po trati na další místo, samozřejmě se svolením traťových marshalů, až jsem zaparkoval v McAdoo Bends. Traťák po mě chtěl press passport, který jsem samozřejmě neměl. Traťáka jsem zjevně zaskočil, když jsem mu řekl, že když je na mě hodný, tak mu dám dárek. Spravilo to jedno z mých DVD z hořických Zatáček 2009. Navíc jsem mu řekl, že Indi je můj kamarád (zrovna byl na trati) a že je to roadracingový český mistr a už jsme byli kamarádi. Dostal jsem prominentní místo za ochranným vakem hned u silnice! Místy bylo vidět, jak si Indi s některými místními borci pohrává a má z toho radost.

 

Výsledky tréninků dopadly celkem podle očekávání, mě osobně hodně zaujal Michael Paerson a svojí jízdou Cameron Donald.

Pořadí po trénincích :

125cc – William Dunlop, Ryan farquhar, Nigel Moore, 14. Darren Gilpin (Hořice)

250cc – William Dunlop, Michael Dunlop, Davy Morgan, 6.Wayne Hamilton (Hořice)

OPEN – Ryan Farquhar, Cameron Donald, Michael Paerson, 16. Andrew Courtney (Hořice), 21. Victor Gilmore, 23. Indi, 29. Wayne Hamilton (Hořice)

600cc – Ryan Farquhar, William Dunlop, Michael Dunlop, 4. Michael Paerson, 11. Victor Gilmore, 18. Andrew Courtney, 19. Indi, 30. Wayne Hamilton

SuperTwin – Ryan Farquhar, John Burrows, Darren Hughes, 5. Indi, 7. Darren Gilpin, 23. Tim Stephenson (Hořice)

Tréninky skončily, já byl utahaný jako kotě, přece jenom jsem spal asi dvě hodiny. Cestou do Lurganu jsme nakoupili pivko, sprcha a šupky do postele.