Johan NILSSON

30.03.2011 20:34

Koncem roku 2010 jsem se prostřednictvím Anderse Larssona ze Švédska seznámil s jeho krajanem Johanem Nilssonem. Slovo dalo slovo a Johan z v letošním roce zúčastní 49.ročníku 300 Zatáček Gustava Havla v Hořicích.

Rád bych Johana představil i našim roadracingovým fanouškům, tak jsem jej požádal o zodpovězení několika tradičních otázek.

 

Ahoj Johane, mohl by ses nám trochu představit, odkud jsi a tak?

Ahoj, určitě a rád. Jmenuji se Johan Nilsson a jsem z malého švédského města Eksjö.

 

V jaké třídě nebo třídách a na jakých motocyklech závodíš?

Jezdím třídu Superstock 600 na nové Yamaza R6.

 

Jak dlouho vlastně závodíš?

Mám za sebou tři závodní sezóny

 

To není zase tak moc, jaké máš výsledky?

Nejlepší výsledek mám ve švédském šampionátu třídy superstock 600. Celkově jsem skončil na osmém místě. Loni jsem taky zkusil mistrovství Švédska mezi vytrvalci. Docela se mně dařilo, celkově jsme obsadili třetí místo.

 

To je docela slušný výčet. Máš nějaký závod, na který bys raději moc nevzpomínal?

To si pamatuji docela dobře. Byl to můj první závod ve třídě superstock 600. Závod se vyvíjel celkem dobře, joko nováček jsem jezdil na 14. – 15. místě. Závěr se ale moc nevyvedl. Havaroval jsem asi 20 metrů před cílem a závod jsem nedokončil.

 

Máš nějaký oblíbený okruh?

Mám dva moc oblíbené. Vaše Brno a náš Anderstop (pozn. kdysi se tu jezdily i závody F1)

 

Co rád jíš a piješ?

Nejraději mám vodu a Staropramen a jakékoliv maso. Moc rád poslouchám Hammerfall a Larse Winnerbäcka.

 

Máš nějakého oblíbeného jezdce?

Mezi mé oblíbence patří Rossi, Doohan a Ben Spies. Je těžké někoho určit, znám spoustu skvělých jezdců. Z roadracingových jezdců obdivuji Guye Martina a mého přítele, kterým je Mats "Troubleman" Nilsson (pozn. Mats loni ukončil kariéru aktivního jezdce, má na svém kontě několik výborných výsledků na TT a NW. V Irsku byl velmi populární. Pokud vše klapne, Mats přijede i do Hořic, i když pouze v roli diváka).

 

Chtěl bys něco vzkázat českým fanouškům?

Určitě! Závody v Hořicích budou mojí první zkušeností s přírodní tratí, tak doufám, že se rychle naučím trať, abych mohl být dostatečně rychlý a nezklamal vás. Pro účast a dobrý výsledek v hlavním závodě udělám maximum. Všichni jste vítáni na pokec v depu, kdykoliv budete chtít. Taky se můžete podívat na moje webovky www.nitro.se/roadracing nebo na můj facebook https://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=37424728216 

Ahoj v Hořicích!