Jirka Veverka

12.03.2015 15:12

Letos budeme #98 v supersportech na závodních tratích postrádat, proč a jaké byly začátky Jirky Veverky se dovíme z rozhovoru s ním.

 

Tak Jirko, něco nám o sobě na začátek řekni.

Ahoj nejdříve bych chtěl pozdravit všechny lidi, co to budou číst :-) Jmenuji se Jiří Veverka, je mi 24 let a pocházím z malebné vesničky Černožice, která leží nedaleko Hradce Králové. 

 

Už jsem v úvodu naznačil, že jsi jezdcem kubatury 600cc. Já o tobě vím, že rád jezdíš enduro, ale jak ses dostal na silnici?

Startuji ve třídě volná do 600. A jak říkám, jsem kousek od Hradce Králové, tudíž i kousek od slavných Hořic. Takže jsme se do Hořic jezdili dívat s mým bratrem a kamarády na závody a popíjeli jsme a po pár pivech mě napadlo, že bych to vlastně někdy taky rád zkusil :-) Dalším krokem k závodění bylo, že v roce 2010 jsem začal dělat mechanika mému kamarádovi Jirkovi Cabukovi a tak nějak se seznamoval s lidmi okolo závodů a se vším okolo, co a jak chodí v Road Racingu. A v roce 2012 už jsem stál na svém prvním závodě RR v Hořicích a byl jsem z toho opravdu dost vykulenej :-D A pak už jsem nějako pokračoval a prokousával jsem se až do současnosti :-) 

Je fakt, že Hořice fungují jako magnet pro hodně kluků a je to vidět i ve startovním poli všech tříd, kolik jezdců z nedalekého okolí závodí. Prozraď nám něco okolo tvého týmu.

Kolem sebe mám super partu lidí co mě moc a moc  pomáhají, určitě nemůžu zapomenout na mého nejlepšího mechanika a zároveň nejlepšího Bratra Honzu, pak dalšího mechanika Míšu Knejpa, Pavla Knejpa, Martina Jašku, již zmiňovaného Jirku Cabuka a mnoho mnoho dalších lidí a v neposlední řadě mojí milované přítelkyni Lucince, že mě to všechno trpí :-D

 

Loni jsi zajel několik výborných výsledků. Z jakého jsi měl asi tak největší radost?

Jelikož jezdím, o proti klukům, co jsou opravdu dobří a jezdí na špičce, teprve chvilku, tak jsem moc rád za výsledky v roce 2014, třeba čtvrté místo v Kopčanech nebo na IRRC v Hořicích. Startovat z pátého místa a dojet si v IRRC pro 6 a 8 místo, zato jsem moc rád.

Oba zmiňované závody jsem viděl a pokud jde o ty Hořice, tam sis zajel i famózní osobák. Závody ale nejsou jen o úspěších…

No to je bohužel pravda. Závody, na které nevzpomínám v dobrém jsou všechny, kde se někomu něco stane :-( Třeba loňské Radvanice byli smutné. V tréninku pro mě a pro mého kamaráda Péťu Homolu, když jsme se nešťastně trefili a odnesla to Petrova pánev a pak nedělní závod dopadl ještě hůř, ale to jistě všichni vědí :-(

 

Co plány do budoucna? Něco chystáš?

Plány do budoucna zatím bohužel nejsou, protože nemám žádného sponzora, který by mi pomohl, takže to se mnou vypadá dost bledě :-(

 

No to je škoda, budeš chybět na trati a koneckonců i v paddocku. Kterou trať máš nejraději je asi zbytečné se ptát, ale přece. A jaký máš názor na závodění na běžných silnicích?

Nejoblíbenější jsou Hořice, je to krásná těžká trat a navíc to mám kousek a jezdí se tam dívat spousta lidí a mých kamarádu :-) Preferuji přírodní tratě, dromy mě moc nebaví, protože mě to tam nejde :-D Bylo by super pořádat mistrák na přírodních okruzích tak, aby se sčítali všechny přírodní závody  dohromady, ale jen přírodní tratě a né žádné jarní ceny Brna a letní ceny v opalování a podzimní ceny v chlastu a zimní cena sáňkování a jiné hovadiny. Prostě sečíst do kupy všechnu přírodu :-D Podle mě je závodění na přírodních tratích úplně v pořádku, je to super jen bych malinko upravil pravidla pro nováčky na přírodních okruzích, ale dál se k tomu vyjadřovat raději nebudu :-)

 

Vím, že kolem tebe je v depu vždycky hodně srandy, že se tímhle sportem opravdu bavíš. Taky chodíš k Ričimu na diskotéku? Co rád konzumuješ, myslím tím jídlo a pití?

Oblíbené jídlo je asi hovězí steak a k pití nejraději samozřejmě dobré pivečko a může se to proložit i nějakým dobrým destilátem :-) A poslouchám úplně vše, nejraději mám rock metal, ale poslechu si i RUC TUC!!!! :-D

 

Co soupeři, koho rád potkáváš?

Mám spoustu oblíbených jezdců i mezi těmi, které jsem ještě nepotkal, smekám před McGuinnessem, Martinem, Dunlopama a Farquharem :-) Pokud jde o soupeře tady u nás doma, tak doufám, že mě berou dobře, že mě mají rádi a že je moc neseru :-D Mám spoustu kamarádů, všichni jsou moc fajn. Za kamaráda beru třeba Petra Kimuru Bičištěho, Petra Homolu, Ričího Sedláka a jeho mechanika Mária, Máru Červeného a spoustu dalších :-)

 

Chápu, že asi nejde vyjmenovat všechny. Nějaký tajný přání nám neprozradíš?

Ještě se párkrát svést na Road Racingu a přivést si nějaký ten pohárek :-) Tak uvidíme, třeba to ještě někdy dopadne :-)

 

 

Já myslím, že to v tom bahně dlouho nevydržíš a na silnici se zase vrátíš a zase budeš patřit k ozdobám startovního pole a konec konců i dění v paddocku.

 

foro wusa