Jirka Petrla

04.03.2015 21:38

Je dobře, že se stále objevují na závodech nové tváře, jednou z nich je i sympaťák Jirka Petrla.

 

Ahoj Jirko, co nám na úvod o sobě povíš?

Ahoj jmenuji se Jirka Petrla, pocházím z Nikolcič, kde jsem se od 11let účastnil moto srazů, tam jsem každý rok obdivoval silniční motocykly.

 

Takže fanda motorek doslova od útlého dětství. Teď už jsi větší, tak na čem jezdíš a v jaké třídě?

Startuji ve třídě do 600 ccm s motocyklem Yamaha R6R, ale jsem otevřený i třídě nad 600, ale bohužel na to nejsou již finanční prostředky, pokud by se našel někdo alespoň do Hořic, kdo by chtěl zviditelnit svoji litrovou okruhovku, klidně se mi ozvěte.

 

Tak uvidíme, třeba se najde někdo, kdo bude konečně chtít vidět, na co jeho motorka má a ty Hořice ti vyjdou. Jak dlouho závodíš?

Závodím 3 roky, jeden rok učení na dromech a 2 roky na přírodních okruzích, takže relativně krátce, vždycky to byl můj sen. Dostal jsem se k tomu v podstatě sám, nikdy mi nikdo nepomáhal ani nepodporoval. Dokud jsem byl student, bohužel nebyly finanční prostředky k tomu, abych mohl začít.

No to chápu, s penězi to není jednoduché. Co můžeš říct o lidech kteří tě podporují, fandí, jak vlastně vypadá tvůj tým?

Ta parta lidí je velice malá, jedná se pouze o moji nynější manželku Martinu,  která díky bohu miluje motorky a i když se nám nyní narodil syn Tobiáš, má pochopení a podporuje mě svoji přítomností na všech závodech, i když to teď asi už úplně nepůjde. Dál synovec Adam, který funguje jako mechanik a pomáhá mi s přípravou motocyklu na závodech, pokud teda zrovna nemusí být ve škole, jinak jsem na to sám.

 

Takže takový rodinný tým, to je ale hezký. Co tvoje výsledky? S čím se můžeš pochlubit?

Dosavadní nejlepší výsledky mě doufám teprve čekají, jsem začátečník a stále se učím a snažím se zdokonalit na každé trati. Velice mě mrzí hromadná havárie v Radvanicích, na tento závod nerad vzpomínám z důvodu toho, že nás opustil člověk, který mi byl blízký tím, že miloval to stejné a navíc jel s námi v kubatuře.

Loňské Radvanice byly hodně smutné, tenhle závod mám moc rád a tak to mrzí dvojnásob. Jaké máš další plány?

Moje plány do budoucna jsou jednoduché, stále se zlepšovat a stále zrychlovat. Mám rád všechny okruhy, každý má své, ale nejvíce se mi líbí Hořice a Radvanice, tam se cítím velice dobře, protože mi sedí na můj jezdecký styl.

 

Tak to zní sympaticky. A co porovnání přírody a dromů? Co si o tom myslíš?

Preferuji jednoznačně přírodní tratě, adrenalin, diváci a přístup závodníků v depu, tomu nemůžou dromy vůbec konkurovat v rámci republiky.

 

Odskočíme od motorek, co rád jíš, piješ, co u toho posloucháš za muziku?

Oblíbené jídlo italská kuchyně, pití Jägr s Red Bullem, muzika cokoliv co pouští Ričí.

 

Tobě se fakt líbí DJ Riči, jo? Jé ten mě asi už nebude mít rád (smích). Jdeme na další dotaz, co mistrák na přírodních tratích?

Mistrák na přírodních okruzích je podle mě to nejlepší, co může český motocyklový fanoušek vidět live, je to nezapomenutelný zážitek a můžeme být vděční za to, že se v naší zemi něco takového obnovilo, koná a můžeme se toho zúčastnit. Závodění na běžných silnicích mě doslova naplňuje.

A co soupeři? Jak se na tebe dívají oni, jak tě berou a jak ty na ně? Nepohybuješ se po závodech dlouho, máš tam už nějakého kamaráda? Koho máš jako oblíbence?

Soupeři? To je spíše otázka na ně, ale můj názor je, že moc ne, přece jen jsem začal hodně pozdě oproti některým a najednou se tam někde začít motat je pro ně nežádoucí, ale budou si muset zvyknout, bude hůř.

Kamarád je hlavně můj týmový kolega Pepa Duchan, je to skvělý a zkušený závodník, který mě stále motivuje k lepším a lepším výsledkům, ale i v osobním životě je to skvělý chlap, který se mimo závody dokáže perfektně věnovat rodině. Jinak v depu jsem poznal na pár lidí, kteří si na nic nehrají a jsou fajn jako Ričí, Fík, Pavel Jančík, Honza Škarka, Martin Holoubek, Džanek Vysloužil, Olin Hanák, Míra Sloboda, Karel Brandtner, Zdenal Sedlák, Kuba Gottvald atd.

Jo a můj oblíbený jezdec Valentino Rossi,John Hopkins, Gay Martin, Ian Hutchinson.

 

Tak to je hezký výčet jmen. Co tvoje tajný přání nebo sen? Ptám se samozřejmě na závody…

Můj závodnický sen je se zúčastnit některého závodu v Irsku, strašně mě láká Ulster GP.

 

Jirko, děkuju za pokec a přeju ti hodně úspěšných závodních zkušeností a ahoj na závodech, třeba na tom Ulsteru…