Jiří Cabuk

06.09.2011 17:05

Na dnešní pokec se zastavíme s mým krajanem, klukem, kterého fanoušci už pár roků znají, možná podle přece jen netradičního startovního čísla #711, možná i z trochu jiného důvodu.

 

Ahoj, nejdřív se nám představ – tedy jméno a příjmení a odkud jsi.

Ahoj, jmenuji se Jiří Cabuk, bydlím v Hradci Králové, ale pocházím z nedalekých Velichovek.

V jakých třídách startuješ?

Dříve jsem jezdil volnou nad 600 na R1, ale dost jsem se s tím pral, takže jsem přesedlal na R6R a jsem maximálně spokojen, je to fakt super hračka!

Na jakém motocyklu startuješ jsme se tedy dozvěděli. Jak dlouho závodíš a jak ses k závodění dostal?

Licenčně jezdím od roku 2007 a můj první závod byly Hořice, závodění máme v rodině, můj táta jezdil motokros a byl v republice hodně vepředu.

Určitě máš kolem sebe nějaký tým nebo partu lidí, kteří ti pomáhají, mohl bys je trochu představit?

Tým máme, jmenuje se moto-x7.com racing o.s. , v závodění mě podporuje celá moje rodina a mám výborné mechaniky, jsou to bráchové, Jirka a Honza Veverkovi.

Jaké jsou tvoje dosavadní nejlepší výsledky?

Jelikož závodění dělám jen pro zábavu a je to opravdu super zábava, tak se neustále motám okolo středu pole, ale také se mě párkrát povedlo, být v první pětce.

Naopak závod, na který bys nejraději moc nevzpomínal – ten je jasný, pokud bys k tomu chtěl ale něco říci…

Závod, na který nerad vzpomínám, jsou letošní Hořice (2011), kde jsem málem přišel o život, měl jsem obrovské štěstí a děkuji pánu bohu a lidem okolo mě, že jsem na živu. Robin už takové štěstí neměl, což mě je moc líto!

Jaké jsou tvoje plány do budoucna?

Plány do budoucna, co se týče závodění, tak já nevím. Nevím co to se mnou udělá, až si sednu na motorku a vyjedu na trat´, ale chtěl bych jezdit! Pokud by to z nějakého důvodu nešlo, tak bych se chtěl určitě v závodním světě nadále pohybovat a provozovat náš tým, máme totiž výbornou základnu v Předměřicích nad Labem, kde bude v budoucnu i motoobchod se servisem a brzdou.

Jaký je tvůj oblíbený okruh a proč?

Můj nejoblíbenější okruh i přesto co se stalo, jsou Hořice a z dromů je to určitě Most, ten mě prostě baví.

Preferuješ motodromy nebo přírodní tratě?

Motodromy jsou výborné z hlediska bezpečnosti, ale ta atmosféra na přírodácích, je nepopsatelná! Ještě když má člověk, kolem sebe lidi, kteří ho podporují, tak to nemá chybu, určitě preferuji přírodní tratě.

Oblíbené jídlo, pití, muzika?

Mé oblíbené jídlo, je maso v jakékoliv úpravě, ale mám rád i sladká jídla. K pití si rád dám gruzínské brandy a hudba? Dobrý rock.

Co si myslíš o pořádání mistráku na přírodních tratích? Nebo jinak, co si vůbec myslíš o závodění na běžných silnicích?

Závody na přírodních tratích, jsou jedinečné, ta atmosféra a kontakt s divákem je něco nepopsatelného, prostě super a mám to rád!

Tvůj oblíbený jezdec?

Můj oblíbený jezdec, je už několik let, Max. Asi to bude tím, že je to stejný nervák jako já, jen o trošku lépe jezdí :)

Jak tě berou soupeři? Máš třeba mezi soupeři třeba nějakého dobrého kamaráda?

Soupeři jsou v pohodě všichni a já se snažím být se všema kamarád, kdo je z nich nejvíce fajn, je Petr (mrtvola) #33.

Tvůj závodnický sen?

Závodnický sen, kdyby mě bylo méně, tak určitě Isle of Man TT, to je nejvíc!

 

Jirko, děkuji ti za tvůj čas a přeju ti úspěšný návrat do sedla závodního motocyklu a jenom samé příjemné zážitky ze závodění a konec konců i v tvém soukromém životě.

 

Foto wusa (Hořice 2011, Radvanice 2010, Těrlicko 2011)