George Carlsson

09.03.2015 21:43

Loni absolvoval svoji plnou sezónu na přírodních tratích. Shodou okolností to byl náš domácí šampionát, který učaroval jezdci ze Skandinávie.

 

Ahoj, čeští fanoušci tě loni mohli vídat v celém našem domácím seriálu na přírodních tratích, tak jim o sobě něco řekni.

Ahoj všem, jmenuji se George Carlsson a pocházím ze švédského Gothenburgu. Je mně 44 a jsem velkým fanouškem road racingu a juda.

 

Já o tobě vím, že jsi byl velmi úspěšným judistou. Jak jde judo a motorky dohromady?

Svoji kariéru závodníka jsem odstartoval poté, co jsem skončil s judem. V judu jsem dosáhl pár zajímavých úspěchů. Vrátím se ale k motorkám. Na motocyklech jsem začínal ve třídě minimoto 70cc a na závodním skútru. Později jsem přešel k vyšším objemům, tedy 125cc a 250cc, obojí samozřejmě ve specifikaci GP. Taky jsem závodil v severském vytrvalostním seriálu s motocyklem Yamaha R6.

Jak ses dostal k roadracingu? Ve Švédsku nic takového nemáte.

První zkušenost s přírodní tratí jsem udělal v České republice. To bylo v roce 2013 v Ostravě-Radvanicích. Tam jsem tehdy přijel se svým kamarádem Andersem Larssonem. Byl to pro mě neskutečný zážitek a hned jsem věděl, jakým směrem se bude moje další kariéra ubírat.

 

Jo na tenhle tvůj debut se dobře pamatuji. Honda s číslem #98 a pokud se nepletu, tak jsi závod tehdy dokončil na osmém místě. Loni jsi taky jezdil 125cc GP. Chystáš nějakou změnu?

V tuto chvíli závodím s hondou 125cc GP, ale do budoucna plánuji něco silnějšího.

Co bys ještě prozradil o své závodní kariéře?

Největším úspěchem mé dosavadní kariéry je celkové druhé místo ve švédském šampionátu třídy 250cc GP. Nejhorší zkušenost mám z roku 2008, to bylo na okruhu Karlskoga u nás ve Švédsku. Závod byl započítávaný do evropského šampionátu třídy 250cc a mě se ten víkend vůbec nedařilo. Havaroval jsem ve voklnom tréninku, havaroval jsem v měřeném tréninku a aby tomu všemu nebyl konec, havaroval jsem i v závodě. Bylo to v posledním kole, tři zatáčky před cílem… Je teda fakt, že jsem si tam tehdy zajel svůj osobní rekord na téhle trati, ale výsledkem pádu byla úplně zničená motorka a ani moje tělo z toho nevyšlo bez šrámů.

To tomu se fakt říká pech. Máš nějakou oblíbenou trať?

Jasně že mám, každému se nějaká líbí. Mou oblíbenou tratí je jedna u nás doma ve Švédsku, ale pro vás bude to bude neznámá trať, je to okruh Knutstrop a pak mám moc rád starou trať ve španělském Fuenta Almo.

 

Máš nějaký sportovní vzor?

Nejoblíbenějším sportovcem je pro mě Bruce Lee. Byl prvním sportovcem, který se věnoval mentálnímu tréninku a uvědomoval si, jak velký význam pro něj má nejen ve sportovním, ale i v osobním životě. Jeho životním heslem bylo „Věř sobě“. Pak chci vystřihnout poklonu všem, kteří pořádají motocyklové závody, marshalům, členům klubů. To jsou pro mě skuteční hrdinové a díky nim je tento sport stále ještě živý. 

 

George, já vím, že máš rád pivo, ale jak sám říkáš, jediné opravdové pivo je to české, tak se těším, že si letos zase spolu nějaké to pivko dáme. Děkuju za rozhovor.

 

foto wusa, archív George Carlsson