Frohburg očima Petera Heijmanse

10.10.2010 16:56

O víkendu 25. a 26. září bylo na pořadu závěrečné páté kolo I.R.R.C. Před závěrečným podnikem byl Peter na průběžném 19. místě, ale byl velmi blízko vysněné patnáctce. Na ni měl ztrátu pouhých sedm bodů.

V sobotu jako obvykle byly na pořadu tréninky. Když začínal první trénink naší třídy, začalo pršet. Déšť pak bez ustání pokračoval celý víkend. Na zem spadlo celých 42,5 litrů na m2 a to během 36 hodin! Takže letošní vydání závodů na trojúhelníku ve Frohburgu bylo kompletně WET.

foto wusa (UGP 2010)

 

Naštěstí jezdím uhlazeným stylem, tak jsem se cítil doslova jako ryba ve vodě. 18. čas ze š´37 jezdců pro mě znamenal pátou řadu na startu závodu I.R.R.C. Pro závod Open SBK jsem se kvalifikoval na 23. místě z 38 jezdců.

V neděli ráno byl na pořadu první závod I.R.R.C. Jak jsem již říkal dříve, stále pršelo. Odstartovalo se dobře, bez incidentu. Odstartoval jsem slušně a byl jsem ve skupině asi čtyř jezdců. Ve skupině jsem se pohyboval okolo druhého třetího místa. Rozhodl jsem se, že se pře oba přede mnou jedoucí jezdce dostanu. Ale Andy Brandt, který jel za mnou, měl stejný plán, který uskutečnil ve druhé zatáčce kole posledního kola. Tím jsem trochu ztratil a moje plány vzaly za své. Dojel jse šestnáctý, což nebylo tak špatné, ale nepřipsal jsem si žádné body!

Odpoledne byl na pořadu druhý závod. Opět jsem odstartoval dobře a několik kol jsem se pohyboval zhruba okolo mé startovní pozice. Snažil jsem se dostat blíž k Michaelu Hofmanovi, který byl kousek přede mnou. Bohužel mě trochu vynechal motor a cílovou rovinkou jsem projížděl se ztrátou 4 sec. Počasí bylo po celý víkend opravdu ošklivé a jízda byla kombinací aquaplaningu a zamlženého hledí u mé přilby.

V celkovém pořadí I.R.R.C. obsadil Peter 15. místo ze 43 klasifikovaných. K tomu Peter dodává: „Byl to můj druhý závodní rok a velmi mnoho dobrých jezdců se šampionátu zúčastnilo spolu se mnou a dosahovalo velmi dobrých výsledků. Měl jsem k dispozici  Kawasaki 1000, kterou se nám po celou sezónu dařilo neustále vylepšovat. Příští rok bych se rád umístil v Top 15, ale o šampionát se zajímá mnoho profesionálních týmů, tak uvidíme, jak to bude.”

Co nevidět začnou přípravy na sezónu 2011. Kawasaki bude zdemontovába, vyčiště a zkontrolována. Změní barvy a pokud bude dostatek financí, nezůstane jistě jen u barev.  

 

Plány pro rok 2011 jsou tyto – účast v International Road Racing Championship, chci si odbýt svůj debut in Hořicích a plánuji také ještě některé závody v Irsku před UGP.

 

Peter Heijmans #75.