Farquhar na odchodu?

19.08.2010 20:40

Ryan Farquhar se nachází na křižovatce své závodnické kariéry. V posledních třech letech šel se svými výkony neuvěřitelným způsobem nahoru, v podstatě byl neporazitelný a všechno vyvrcholilo v loňském roce, kdy z historických tabulek vymazal legendu jménem Joey Dunlop, co se týče počtu vítězství.

Ale po několika fatálních haváriích a zraněním diváků, ke kterým došlo v posledních týdnech, včetně vážného zranění mladého jezdce Lee Gourlaye během UGP, který jel na vypůjčeném motocyklu týmu KMR Kawasaki ve třídě SuperTwin, si Farquhar klade otázku o svém dalším učinkování v tomto sportu.

“Nestojí to za to,” říká o závodech. “V letošním roce se stalo několik vážných nehod. Stále mě velmi baví závodění, ale zároveň vážně přemýšlím nad tím, co dál. Závody miluji, proto jsem se ještě nerozhodl. Ale své rozhodnutí určitě učiním do konce letošní sezóny.“

Farquhar přemýšlí o svém odchodu, ale při tom zároveň buduje svůj závodní tým a dokonce uvažuje o zakoupení nové ZX-10R pro novou sezónu 2011.

“Od té doby, co jsem slyšel jak skvělý motocykl nová Kawasaki je, chtěl bych na ní závodit a pokračovat ve své další kariéře, znamenalo by to pro mě další výkonnostní posun směrem nahoru. Nejspíš bych jel všechny mezinárodní závody (NW, TT, UGP), dále bych rád svými starty podpořil kluby z Jihu, které dosud podporovaly i mě, několik závodů u nás na Severu plus Southern 100 a Scarborough.”

Pokračování jeho závodni kariéry záleží na tom, jak atraktivní pro něho bude. Hodně záleží na sponzorech. Letos utratil velmi mnoho peněz ze svého soukromého rozpočtu a není zase tak bohatý, aby si tento stav mohl na této úrovni dovolit po delší dobu.

“Potřebuji více pomoci. Doufám, že Kawasaki bude pokračovat ve své péči o mě, ale jestli řeknou, že nemají peníze, bude to konec mé kariéry. Srdcem jsem „kawasakiman“. Všechny své vítězství na mezinárodních závodech jsem měl právě na Kawasaki.”