Eric Lenser

19.03.2015 20:46

Až z daleké Austrálie zavítal přes Francii na naše okruhy. O kom je řeč se dozvíš hned.... :-)

 

Ahoj Ericu, představ se našim fanouškům.

Ahoj, jsem Eric Lenser. Vyrůstal jsem v malém městě Morwell, které leží v jižní části Austrálie ve státě Victoria. V roce 2007 jsem se přestěhoval do Francie.

 

V jakých třídách jsi závodil a jak to bude letos?

V Austrálii jsem v letech 2002 až 2005 závodil ve třídě 250SSP na Aprilii RS250. Taky jsem jezdil BEARS (British, American and European Race Series). V roce 2006 jsem přesedIal do třídy 250GP a jezdil v ní až do roku 2014. Letos pojedu ve třídě Supetwin na SV650.

 

Pověz mně něco o tvém týmu

Můj tým jsem já.. a já. Všechno si platím sám, vlastně jsem nikdy ani žádného skutečného sponzora neměl.

 

Kdy jsi začal závodit a proč ses vlastně pro závody rozhodl?

Začal jsem v roce 2002 v Broadfordu v Austrálii, rok poté, co se mi narodil syn. Jezdil jsem volné jízdy a taky jsem si zkusil práci traťáka, to bylo ještě před rozhodnutím, že to musím zkusit.

Jaký je tvůj nejlepší výsledek?

V roce 2002 to bylo první místo v Hartwell club championship (250SSP), 2004 zase první v Hartwell Championship (250 open). Ale nejlepší výsledky mám z Česka - 2013 jsem byl celkově druhý a v roce 2014 první ve wusa cup ve třídě 250GP.

 

Tak to mě těší že si nejvíc ceníš českých úspěchů. Je nějaký závod, na který nechceš vzpomínat?

Ano i ne, nemám opravdové špatné vzpomínky. Sem tam se na sebe zlobím, ale to je v normě, závody jsou droga.

 

Plány do budoucna?

Moc neplánuju. Tento rok se chystám na ManxGP a taky se učit jezdit se sajdou. Asi se sidecarům možná budu věnovat trochu víc, uvidíme.

 

Jaká trať je tvoje nejoblíbenější? Preferuješ okruhy nebo přírodní tratě? A proč?

Mám rád menší tratě, nejoblíbenější je Ostrava-Radvanice. Tuhle trať jsem si zamiloval od prvního kola. Jasně, že nejlepší jsou přírodní tratě, ale nesnažím se za každou cenu riskovat. Mám rád přírodní tratě pro jejich nerovnosti a tak. Samozřejmě je blbý tady upadnout, takže musíš být maximálně soustředěný. Lidi, kteří mají tyhle závody rádi, jsou fajn. Je jedno, odkud jsi, jakou řečí mluvíš, prostě každý je kámoš.

Už jsme to nakousli, jaký je tvůj názor na závody motorek na běžných silnicích?

Je to výzva, nikdy nevíš, jestli silnice bude mít dobrý grip, jestli bude čistá nebo ne. Změna podmínek může přijít ve velmi krátkom čase, a kolikrát si ani nemáš možnost tu změnu prohlédnout během warm up.

 

Co rád jíš, piješ, co posloucháš za muziku?

Asi jím hodně kuřecího a coco pops, to asi budou moje nejoblíbenější. Nepiju kafe ani čaj, nejraději mám colu a dobré pivo.

Poslouchám tvrdší muziku, , Serge Tenke systém a tak

Tvůj motocyklový hrdina?

Nemám nikoho vyloženě takového. Hodně jich uznávám, ale nenazýval bych je mými hrdiny.

 

Nějaké přání máš?

Chtěl bych závodit na všech irských tratích. Mým snem je mít jeden tým v Čechách a druhý v Irsku, abych na závody mohl jen létat a užívat si je. Zazávodit si v Supetwinech a 125GP a pak letět domů…,

 

Ericu, děkuji ti za tvůj čas a tvoji zpověď. Ať se ti daří.

 

foto wusa, Marta Bodnaruková