Cameron Donald vysvětluje, jak to bylo

19.12.2010 09:25

Cameron Donald, který náhle opustil Relentless Suzuki Team koncem listopadu, dokonale svým rozhodnutím šokoval všechny, kdo se zajímají o světový road racing, zejména po Australanově prohlášení, které pronesl jenom tři týdny před svým odchodem: “Nemohl jsem být v lepším týmu, kde bych mohl dělat svoji práci.” I přes to, že Donald zaznamenal v roce 2010 pouze jedno pódiové umístění i tak dostal opět příležitost v týmu Relentless, na rozdíl od dlouholetého člena týmu Novozélandského Kiwi Bruce Ansteye.

Co se stalo?

Donald a týmový manažer TAS Racing, Philip Neill byli známí jako velmi blízcí kamarádi, ale hodně věcí se změnilo po té, co Cameron doslova protrpěl Macau Grand Prix, což bylo oficiálně vysvětleno, že trpěl trémou. Hodně se o tom mluvilo i v baru.. Několik velmi dlouhých telefonátů před, během a po skončení čínského závodu byla uzavřena kapitola spolupráce 33 letého Australana, který požádal o uvolnění z uzavřeného kontraktu.

Oficiální prohlášení týmu z 22.listopadu bylo krátké a až příliš sladké.  Během neočekávaných okolností Relentless Suzuki by TAS Racing souhlasí s oboustrannou dohodou o ukončení kontraktu s Cameronem Donaldem pro rok  2011.

Bylo mnoho spekulací okolo těch okolností, ale příjemnému Australanovi byli doma v Melbourne položeny otázky, při jejichž odpovídání vysvětlil své důvody, kterého vedli k ukončení smlouvy a taky to, jak se dostal zpět na scénu.

“Smlouvu s TAS jsem znovu podepsal, protože jsme s týmem Suzuki v minulosti sklízeli velmi mnoho úspěchů. Při dnešním pohledu zpět musím říct, že jsem nemohl nepodepsat, protože bych tím ranil mnoho lidí v týmu. Dlouho jsem o tom ale pak přemýšlel. Měli jsme několik velmi dlouhých a důležitých rozhovorů s Philipem Neillem během Macau a na za kládě toho jsem nakonec couvl z mého kontraktu.

Rozhodnutí opusti TAS bylo velmi těžké. Je to dobře fungující tým s výbornými motocykly. Společně jsme vyhráli mnoho závodů. Cítil jsem se v týmu dobře, ale po návratu po zranění (pozn.: na TT 2009) jsem si řekl, že je čas zkusit dělat některé věci jinak.”

Mnoho Donaldových příznivců si kladlo otázky, zda je po návratu fit a zda je schopen závodit tak, jako dříve. Na totéž se Australana zeptáme i my.

“Nemyslím si, že bych ztratil svůj tah na branku, ale něco jsem ztratil během tragické kvalifikace v Macau! Nalezl jsem to zpět, když jsem stál na gridu až na osmnáctém místě a cílem jsem projel osmý. Na takovém okruhu, kde se téměř nedá předjíždě!. Jsem fit? Ano jsem, byl jsem plně připravený na sezónu, ale nyní jsem na cestě najít novou úroveň pro mé závodění v roce 2011.”

Donald také vyvracel rozšířený omyl, že byl osloven businessmanem z Londonderry,  Wilsonem Craigem, osloven k podpisu smlouvy s ním ještě před jeho návratem z Macau.

“Nebyl jsem s Wilsonem Craigem na ničem domluvený, když jsem opouštěl TAS. Byl jsem rozhodnutý závodit v Asii nebo Austrálii. Naštestí pro mě nebyl ještě Wilson rozhoidnutý, jakého jezdce angažuje a tak mě nabídl, abych závodil pro něj. Měl jsem štěstí.”

Donald před podpisem s Wilsonem Craigem měl startovat pouze na třech mezinárodních podnicích (pozn.: NW, TT, UGP), ale teď bude k vidění na více podnicích. Okomentoval to slovy: “Moc se těším na závodění a vítězství, která mě v roce 2011 čekají.”